Gjest snowhead Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hei, jeg er en gutt på snart 19 år som plutselig har blitt plaget med tørr hodebunn/flass de siste månedene. Jeg har aldri hatt dette problemet før, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å få det bort. Jeg har prøvd en redken shampoo fra frisøren, som skal være bra mot flass, men det har bare blitt verre. I starten var det bare bittesmå hvite flekker, nesten som støv, som kom dalende når jeg dro handen gjennom håret, men nå kommer det større flak som kan minnes om flass. Jeg har hørt at flass er større flak, som også lukter vondt, noe det ikke gjør av min hodebunn - derfor vet jeg vet ikke om de større flakene kommer av "sår" pga jeg klør mye, eller om det kommer av shampooen pga den er utrolig sterk - hodebunn er værtfall øm hele tiden. Kan være rød tidvis også. Jeg kan ikke akkurat si at jeg føler meg spesielt bra, når det "snør" fra skallen min om jeg drar handa over. Jeg føler meg skitten, rett og slett. Jeg ser det er mange på nettet som refererer til "Seboreisk eksem" - er dette kronisk om man først får det? finnes det kurer som kan få dette bort/dempe? Håper på raske og gode svar Lenke til kommentar
Esukiru Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Har akkurat samme problemet og har prøvd alt som frisørene har anbefalt men ingenting av det har hjulpet. Anbefaler deg å stikke til apoteket og kjøpe en shampo som heter Fungoral. Jeg lover deg at den funker, men flasken er litt dyr. Ligger på ca 250 kr men er verdt hver eneste krone, i alle fall for meg. Endret 3. april 2008 av Bolebop Lenke til kommentar
Gjest snowhead Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Har akkurat samme problemet og har prøvd alt som frisørene har anbefalt men ingenting av det har hjulpet. Anbefaler deg å stikke til apoteket og kjøpe en shampo som heter Fungoral.Jeg lover deg at den funker, men flasken er litt dyr. Ligger på ca 250 kr men er verdt hver eneste krone, i alle fall for meg. Tusen takk! Men er denne shampooen mild eller sterk? Jeg tror det blir verre av sterk shampoo Lenke til kommentar
Esukiru Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Tar jeg ikke helt feil, er den litt sterkere enn andre. Den kan jo selvfølgelig ha forskjellige virkning på forskjellige folk men ikke meg. jeg ville gitt den et forsøk hvis jeg var deg blir det værre er det bare å slutte med den. Lenke til kommentar
macciato Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Greit at du bruker flass-shampoo, men det kan hende hodebunnen din er sensitiv mot noe som er i akkurat den shampoen? Enten er det en dårlig shapo, eller så reager du på den. Husk det at hvis du ikke er nøye med å skylle ut shampoen, selv om den skal hjelpe mot flass, vil den forårsake det uansett. Hodebunnen blir bare irritert:) Lenke til kommentar
Gjest Guest_mamma_* Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Vi har barn med atopisk eksem og de er plaget med veldig tørre hodebunner. Vi bruker Fungoral shampoo og denne skal være mild. Bruker denne fast 1 gang i uken - husk at denne skal virke i noen minutter før du skyller ut. Ellers bruker vi shampoo uten parfyme. eks. Neutral. Samtidig påfører vi hodebunnen med hodebunnsgele når ekstra fuktighet trengs. På gutten er det lett for han skipler vi helt kort - for jenta vår med langt hå ikke så lett -- men prøver å påføre om natten i helgene og vasker håret dagen etter. Har du selv kort hår kan dette være en fin forebygging for tørr hodebunn. Lykke til. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jepp, fungoral er tingen. Følg instruksene nøye i pakkningsvedlegget. Fungoral er meget drøyt, du trenger ikke mer schampo en størrelse på en 1-krone i hånden. Fungoral er billigere i sverige, skulle du ha turen di, finnes også resptfritt på Apoteket der, men flaskene er mindre. Alternative diagnoser på flass er f.eks Psoriasis eller mineralmangler, f.eks zink/magnesium. Du kan også forebygge ytterligere flassdannelse. Husk å være tørr når du legger deg eller tar på deg lue, gå for øvrig så lite med lue som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå