henrikm Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hei. Skal se på en 2003 Audi A4 1.9 tdi Quattro stasjonsvogn til helga. Har aldri vært borti Audi før og lurte derfor på om det er noe spess jeg bør se etter, bilen har gått ca. 110 000 og er orginalt tysklandsimport, har hatt en eier i tyskland og en eier her i Norge. Han har full servicehistorikk på bilen. Noen kjente gjenganger feil på disse modellene eller er det tysk panserstål? Andre gode tips før en evnt. handel? Setter pris på svar. Mvh Henrik Lenke til kommentar
papertiger Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) tror det har vært litt elektronikktull med VAG-bilene fra begynnelsen av 2000-tallet. men vet ikke hvordan det er med 2003 modellene. ellers har jeg hørt fra verksteder at det å skifte registerreim på en A4 er et helvete, må visstnok av med hele fronten... men det er som sagt bare noe jeg har hørt. + husk å sjekke bremsesystem framme og spesielt bak. har en tendens til å ruste kraftig. Endret 3. april 2008 av papertiger Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Du har ikke vurdert 1.8T ? NOE penere gange på den kan man si Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 tror det har vært litt elektronikktull med VAG-bilene fra begynnelsen av 2000-tallet. men vet ikke hvordan det er med 2003 modellene.ellers har jeg hørt fra verksteder at det å skifte registerreim på en A4 er et helvete, må visstnok av med hele fronten... men det er som sagt bare noe jeg har hørt. + husk å sjekke bremsesystem framme og spesielt bak. har en tendens til å ruste kraftig. Av med fronten stemmer ja. Men det er da ikke altfor mye stress. Kan du skru, er ikke dette noe problem. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Ut med fronten på en A4 er ihvertfall ingen problem, da har man også god tilgang til motor. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 tror det har vært litt elektronikktull med VAG-bilene fra begynnelsen av 2000-tallet. men vet ikke hvordan det er med 2003 modellene.ellers har jeg hørt fra verksteder at det å skifte registerreim på en A4 er et helvete, må visstnok av med hele fronten... men det er som sagt bare noe jeg har hørt. + husk å sjekke bremsesystem framme og spesielt bak. har en tendens til å ruste kraftig. Av med fronten stemmer ja. Men det er da ikke altfor mye stress. Kan du skru, er ikke dette noe problem. Dem er jo enkle å skifte reim på, motoren står jo rett-veien Lenke til kommentar
rublings Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Du har ikke vurdert 1.8T ?NOE penere gange på den kan man si Blir nok billigere i lengden også. Lenke til kommentar
henrikm Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Billigere i lengden? Det må du forklare Lenke til kommentar
rublings Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Dieselen kommer jo til å stige. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Tipper du får solgt den lettere med 1,8t senere og, pluss at den er kulere bak med 1 potte på hver side. Endret 6. april 2008 av Nikkor Lenke til kommentar
rublings Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Er vel 1 potte på hver side Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Tipper du får solgt den lettere med 1,8t senere og, pluss at den er kulere bak med 1 potte på hver side. Alle quattro har potte på hver side. Noen ytterst få FWD har det også. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Det er bare på nye modeller som A6,A5,Q7 etc.. eller har du noen bilder å vise til? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Dieselen kommer jo til å stige. Bilen med bensinmotor bruker 50% mer drivstoff. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det er bare på nye modeller som A6,A5,Q7 etc.. eller har du noen bilder å vise til? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Var ikke det jeg mente, snakket om diesel motorer. 1,9tdi med Quattro har ikke 1 potte i hver side. Men nok OT. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Dieselen kommer jo til å stige. Bilen med bensinmotor bruker 50% mer drivstoff. Det kalles vel å ta litt i. Vår a6 med 1.8T bruker under literen på mila. Da bruker nok a4 mindre. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det kalles vel å ta litt i. Vår a6 med 1.8T bruker under literen på mila. Da bruker nok a4 mindre. Jeg bruker fabrikktallene. 1.9 Tdi 130 hk bruker kombinert 5,6 l/mil og 1.8T 163 hk bruker 0,82 l/mil. Det er 49% mer. Lenke til kommentar
papertiger Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det kalles vel å ta litt i. Vår a6 med 1.8T bruker under literen på mila. Da bruker nok a4 mindre. Jeg bruker fabrikktallene. 1.9 Tdi 130 hk bruker kombinert 5,6 l/mil og 1.8T 163 hk bruker 0,82 l/mil. Det er 49% mer. er kanskje mer rett å si at den bruker 5,6 l/100km, og 0,56 l/mil? DET er 49% mer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå