NgZ Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hei, Jeg er klar over at det er et generelt forbud mot å maskere seg under en demonstrasjon i Norge, men er det muligheter for unntak? Si du har en stygg mafiaorganisasjon som kommer til å være til stede for å ta bilder, sannynligvis med tanke på å lage ubehagligheter for deltakerne senere. Organisasjonen er i dette tilfellet kjent for å gjøre nettopp dette, og det er mulig å fremlegge dokumentasjon på dette, selv om dokumentasjonen stort sett er i form av youtubevideoer, bloginnlegg og artikler på nettsider som ikke har noe veletablert grunnlag som objektive nyhetsformidlere, men går for å være partiske. Å nekte demonstranter å maskere seg når det finnes bevis for at dette kan få svært negative konsekvenser for personene, kan det være et brudd på menneskerettighetene? Nr.19 og 3 blir jo effektivt motarbeidet når man vet at om man viser fjeset sitt, kan det få alvorlige konsekvenser. Organisasjonen det skal demonstreres mot er "Church" Scientology, og et kjapt søk på "scientology fair game" burde være nok til å forstå hvorfor det er ønskelig å kunne maskere seg. Om dette i det hele tatt er mulig, hvordan kan man få det godkjent? Det hører med til historien at gruppen som skal demonstrere har avholdt to rolige og vellykkede demonstrasjoner de to siste månedene. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Du skal stå for noe, men tør ikke vise at du står for det? Tviler på at man får dispansasjon for slikt. Lenke til kommentar
Peder ola normann ås Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Du skal stå for noe, men tør ikke vise at du står for det? Tviler på at man får dispansasjon for slikt. Hadde du lest hele innlegget så hadde du kanskje skjønt hvorfor han vil skjule sin identitet(ansiktet) for CoS. De behandler ikke fiendene sine så pent, jeg har en blogg som går mot SoC(vil ikke linke til den her pga det er lett å finne ut av hvem er er via innleggene på forumet). Fått en del trusler via mail pga den bloggen bla annet fra legal teamet til CoS i usa. Ellers trur jeg det vil være vansklig å dispansasjon fra politiet til å gå masker i demostrasjon. Endret 3. april 2008 av Dennis2k4 Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Det skal en del til å få dispensasjon. Når det er sagt så skjønner jeg ikke helt tankegangen. Litt av poenget er å stå opp og si at man ikke er redd for hva de måtte finne på i etterkant, jeg synes demonstrasjonen mister litt av poenget og litt av den potensielle makten dersom demonstrantene skal maskere seg. Jeg hadde ikke nølt med å delta i en demonstrasjon mot disse, selvsagt uten maskering. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Vi var en god del sist, og vi bllir en god del den 12. og, men det er flere som faktisk ikke tør å møte opp. Riktignok er dette langt farligere i USA og Australia, der sekten ikke skyr noen midler, men det er en organisasjon der det er forståelig at man ikke vil ha fjeset sitt på hat-veggen, sev om bildet ble tatt her i lille Norge. Jeg mener det er mulig å bevise at de utgjør en fare for sine motstandere dersom de vet hvem disse er. At det er vanskelig å få tillatelse er en ting, men er det mulig? Lenke til kommentar
Snirfle Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Er ikke det bare å prøve? Hvor får jeg forresten informasjon om arrangement og demonstrasjoner? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hvor får jeg forresten informasjon om arrangement og demonstrasjoner? Det er en ypperlig tråd i religionsforumet. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Det er muligens en forskjell på å "maskere seg" og å "kle seg ut" ? Spesielt dersom man ikke har til hensikt å begå hærverk som en integrert del av demonstrasjonen ... 200 "kyllingmenn" med plakater vil neppe være effektivt, dog ... Hva med Tom Cruise-maske til alle sammen? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Klovnesminke og rød parykk pleier egentlig å gjøre folk ganske ugjennkjennelige også, men direkte maskering er det vel ikke? Sånn i følge loven mener jeg. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg har vært aktiv i skeptikermiljøet i Norge i årevis, og har ingen problemer med å delta i denne demonstrasjonen uten å være maskert. Hvis jeg føler jeg må maskere meg selv før jeg tør å delta, er det å innrømme nederlag og la jæ**ene vinne frem med skremselstaktikken sin. Aldri i livet! Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg er helt enig i at demonstrasjonen mister sin "makt" dersom man ikke tør å vise hvem man er. Jeg tror også man overvurderer risikoen endel... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå