Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Renovere orginale stålfelger til RAV4

Anbefalte innlegg

Vinterfelgene til min 5 år gamle RAV4 begynner å bli rustne. Hva burde jeg gjøre for å få dem til å se bedre ut?

Jeg vurderer sandblåsing og lakkering, men har ikke fasiliteter til å gjøre dette selv. Jeg har tilgang på et verksted, så om det finnes andre lure metoder til å fjerne rust, som ikke innebærer sandblåsing er jeg åpen for det.

Hvilken lakk burde jeg bruke? Finnes det en "ekstra sterk" felglakk?

Vil det lønne seg å få et verksted til å gjøre jobben?

Hva koster nye felger? Jeg vil helst ha nye felger til sommerdekkene, men dekkene er en sesong gammel, så det er vel dumt å bytte felger på brukte dekk, med tanke på balansering? Jeg har 16" felger.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke være dyrt i det hele tatt for 16" felger til en Rav4, og det er ingen problem å sette brukte dekk på nye felger.

Greit nok, dekkene former seg etter felgene de står på, og du vil muligens trenge litt mer lodd enn med nye dekk, men det har altså ingenting å si i praksis.

Lenke til kommentar
Det er en gammeldags oppfinnelse som heter hjulkapsler man bruker for å dekke til stygge stålfelger.

Dette er ikke en "stygg stålfelg". Det er en sølvfarget felg som er temmelig standard på Toyotas firehjulstrekkere.

IMG_1105.jpg

Endret av St Thicket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...