Gå til innhold

Plassering i klasserom; 2 og 2 eller 1 og 1?

-MK-

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er gjort noen undersøkelser om hva som er best mht. plassering i klasserom ( 1 og 1 / 2 og 2 ) i forhold til læring. Når lærer man best i forhold til hvordan man er plassert i et klasserom? Dette er vel individuelt, men er det gjort noen undersøkelser på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg tror du lærer mest når du sitter 2 og 2.

Vi sitter sann i klassen jeg går i(1. året allemen) og det fungere fint!

Da kan vi på en måte jobbe alene, men også arbeide med sideman.

Flere enn 2 og 2 ville nok bare blitt litt surr og mye støy

(Passer beste inn på barneskolen) :whistle:

Endret av Egiohl
Lenke til kommentar

Jeg har alle timene mine i forskjellige klasserom, så jeg sitter daglig i både grupper, to og to, rekker, sirkel i rommet, hestesko, osv. Syns det avhenger mye av både fag, lærer og medelever på hvor godt jeg jobber. I historie for eksempel, er vi 2 grupper med 4 på hver, og det fungerer veldig godt. Begge gruppene er nær hverandre og læreren, så det er lett å ha diskusjoner og å samarbeide. I engelsk sitter vi en sirkel og det fungerer også veldig godt for diskusjon og konsentrasjon. Har noen få der vi sitter i par, og det fungerer greit det også men det blir ofte til at vi snur oss til de bak eller foran oss for større diskusjoner.

Det beste tror jeg er små klasser med pultene ganske tett sammen og nær læreren, aller helst i grupper. Kan bli litt mye småprat, men klarer læreren å holde orden så tror jeg det er best slik.

Om det finnes noen undersøkelse på dette vet jeg ikke, men jeg tror det kunne vært vanskelig å gjennomføre da jeg tror det er veldig individuelt.

Endret av Noteknekk
Lenke til kommentar

Går på international skole i utlandet, så det blir high school. Men skulle gått 3. vgs om jeg ikke hadde flyttet ut fra Norge. På vgs i Norge satt vi forøvrig for det meste en og en, og det funker forsåvet greit men jeg syns som sagt konsentrasjonen er mye bedre når man sitter i grupper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...