-MK- Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Lurer på om det er gjort noen undersøkelser om hva som er best mht. plassering i klasserom ( 1 og 1 / 2 og 2 ) i forhold til læring. Når lærer man best i forhold til hvordan man er plassert i et klasserom? Dette er vel individuelt, men er det gjort noen undersøkelser på dette? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Mener å huske det var en undersøkelse og da trur jeg svaret var ca midt i klasserommet, litt nærmere læreren en helt i midten. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Beklager om jeg formulerte meg dårlig i førstepost, men jeg tenkte på plassering i klasserommet i forhold til medelever. Altså ikke om du sitter foran eller bak, men om du sitter i grupper eller alene. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Det var også noe de testet mener jeg og å huske, da mente de grupper siden da kan de diskutere faget. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Vi sitter 4 og fire i en firkant rundt om i klasserommet. Fungerer veldig bra, og vi får lov å diskutere alt som har med faget å gjøre. Jeg lærer ihvertfall best på den måten... Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Gidder du linke meg til de testene dine, Blink-182? Hvilken klasse går du i, erik?? Blir det ikke mye uro, støy og forstyrrelser med en slik plassering? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Jeg hørte om de undersøkelsene når jeg gikk på skolen. Lenke til kommentar
Cashmere Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Går i 10. klasse. Overraksende lite uro og bråk syns jeg da. Tror de fleste trodde det ikke var mulig å sitte sånn, men fungerer overraskende bra! Lenke til kommentar
Egiohl Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Jeg tror du lærer mest når du sitter 2 og 2. Vi sitter sann i klassen jeg går i(1. året allemen) og det fungere fint! Da kan vi på en måte jobbe alene, men også arbeide med sideman. Flere enn 2 og 2 ville nok bare blitt litt surr og mye støy (Passer beste inn på barneskolen) Endret 21. april 2008 av Egiohl Lenke til kommentar
EchoMaker Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Når jeg gikk på ungdomsskolen jobbet vi fint sammen i grupper på 5 og 5. Men så var klassen min også utrolig flinke på skolen og villige til å lære. I klassen jeg går i nå (VG1) hadde det aldri funket. Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Jeg har alle timene mine i forskjellige klasserom, så jeg sitter daglig i både grupper, to og to, rekker, sirkel i rommet, hestesko, osv. Syns det avhenger mye av både fag, lærer og medelever på hvor godt jeg jobber. I historie for eksempel, er vi 2 grupper med 4 på hver, og det fungerer veldig godt. Begge gruppene er nær hverandre og læreren, så det er lett å ha diskusjoner og å samarbeide. I engelsk sitter vi en sirkel og det fungerer også veldig godt for diskusjon og konsentrasjon. Har noen få der vi sitter i par, og det fungerer greit det også men det blir ofte til at vi snur oss til de bak eller foran oss for større diskusjoner. Det beste tror jeg er små klasser med pultene ganske tett sammen og nær læreren, aller helst i grupper. Kan bli litt mye småprat, men klarer læreren å holde orden så tror jeg det er best slik. Om det finnes noen undersøkelse på dette vet jeg ikke, men jeg tror det kunne vært vanskelig å gjennomføre da jeg tror det er veldig individuelt. Endret 25. april 2008 av Noteknekk Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Hvilken klasse går du i noteknekk? 2. året på vgs? Lenke til kommentar
Noteknekk Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Går på international skole i utlandet, så det blir high school. Men skulle gått 3. vgs om jeg ikke hadde flyttet ut fra Norge. På vgs i Norge satt vi forøvrig for det meste en og en, og det funker forsåvet greit men jeg syns som sagt konsentrasjonen er mye bedre når man sitter i grupper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå