Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"Luksusbiler" - hvordan definere en slik?


Anbefalte innlegg

Så i følge deg kan en luksusbil være en rusten Toyota Carina, alt sett etter hvem som ser på bilen?

 

Ja selvfølgelig!

Ikke for oss her i "rike" Norge kanskje, men for noen er det nok helt klart luksus.

Er det noe som er dyrere enn det du egentlig har råd til, eller kanskje unødvendig,

så ER DET luksus!

Endret av theSaint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så i følge deg kan en luksusbil være en rusten Toyota Carina, alt sett etter hvem som ser på bilen?

 

Ja selvfølgelig!

Ikke for oss her i "rike" Norge kanskje, men for noen er det nok helt klart luksus.

Er det noe som er dyrere enn det du egentlig har råd til, eller kanskje unødvendig,

så ER DET luksus!

 

Nå er vel hele poenget med tråden her at jeg kommenterte en artikkel skrevet i en norsk avis. Det er denne tråden helt likegyldig hva folk i Bangladesh ser på som luksusbiler.

Lenke til kommentar
Jada, Wikipedia har jo et definitivt svar på alt. Artikkelen motsier seg selv ved å definere Saab som en "entry-level luxury car" i USA, men ikke i Europa. USA har både lavere bilpriser og høyere kjøpekraft enn gjennomsnitts-Europa, så hvis noe må jo luksus-segmentet starte enda høyere der borte enn her. Uansett er bunnlinja at vi begge kan mene hva vi vil om dette, men du kan ikke si at jeg tar feil og omvendt. Jeg kan derimot si at det er feil å si noe sikkert om et relativt begrep som luksus og ha rett i det.

 

Hva er motsigende med artiklen? Den sier jo bare at på et marked blir Saab betegnet som entry-level luxury car, mens her i Europa blir den ikke betegnet som luxury car. Ser ikke hvordan dette kan være selvmotsigende, det snakk om to helt forskjellige marked. I USA er/var Ford F150 den klart mest solgte bilen, du kan jo se hvor mange av den som er solgt i Norge. Dette sier noe om hvor forskjellige markedene er. Videre er jo VW høyt på statuslisten i USA - importbiler er stort sett stas der borte. Det samme gjelder Saab.

Derfor min gode mann, er Saab "entry level luxury car" i USA, men ikke i Europa.

 

Lykke til med "luksusbilen" din.

Du gir fremdeles ingen grunn til å tro at du har skjønt hva vi vil frem til, at jeg kan si at noe er luksus, du kan si noe annet, men at ingen av oss uansett noensinne kan ha "rett". Jeg godtar både meningen til deg og Wikipedia-skribenten, og det kunne vært kult å diskutere dette på et ordentlig nivå, men det er du tydeligvis ikke i stand til. Takk for seg.

Lenke til kommentar
Du gir fremdeles ingen grunn til å tro at du har skjønt hva vi vil frem til, at jeg kan si at noe er luksus, du kan si noe annet, men at ingen av oss uansett noensinne kan ha "rett". Jeg godtar både meningen til deg og Wikipedia-skribenten, og det kunne vært kult å diskutere dette på et ordentlig nivå, men det er du tydeligvis ikke i stand til. Takk for seg.

 

På et ordentlig nivå? Hva er så forferdelig med nivået jeg holder? Er du lei deg for at Saaben din ikke er definert som luksusbil i Europa?

Lenke til kommentar
Nå er vel hele poenget med tråden her at jeg kommenterte en artikkel skrevet i en norsk avis. Det er denne tråden helt likegyldig hva folk i Bangladesh ser på som luksusbiler.

 

På et ordentlig nivå? Hva er så forferdelig med nivået jeg holder? Er du lei deg for at Saaben din ikke er definert som luksusbil i Europa?

 

Bestemme seg nå da. Europa er stort, og du trenger slett ikke dra til Bangladesh for a bil i det hele tatt skal være luksus.

 

Og dessuten, er du født med sølvskje i munnen, og pappa driter penger, så er det slettes ikke sikkert de bilene du nevner blir regnet som luksus engang. Bare et "nødvendig" leketøy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...