lin22 Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Jeg har bestemt meg for å kjøpe en av disse syklene siden disse er billigst på markede når det kommer til forsikringer. Noen som har noen forslag\innspill på disse syklene? erfaringer? Det er snakk om 600cc. Hvilken sykkel har mest\minst feil? Hvilken går best(raskest)? Hvilken har best kjøreopplevelse? takk på forhånd! Endret 3. april 2008 av lin22 Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Jeg har bestemt meg for å kjøpe en av disse syklene siden disse er billigst på markede når det kommer til forsikringer. Noen som har noen forslag\innspill på disse syklene? erfaringer? Det er snakk om 600cc. Hvilken sykkel har mest\minst feil? Hvilken går best(raskest)? Hvilken har best kjøreopplevelse? takk på forhånd! Heisann! Gå for CBR, ingen tvil om det! Vet ikke hvem av dem som har minst/mest feil, men jeg tror ikke noen av dem er særlig plaget av feil. Det er nok en grunn til at CBR flere ganger har vært mestselgende, mens Thundercat har gått ut av produksjon. CBR går faktisk vesentlig bedre og er mye morsommere å kjøre - det er i alle fall min opplevelse, og jeg prøvde Thundercat flere ganger før jeg landet på min CBR. De er ikke akkurat billige når det gjelder forsikring, men de er ikke noen verstinger heller. Du finner selvsagt sykler som er billigere å forsikre, men da er de ikke særlig sportslige. Du må imidlertid forberede deg på å krangle litt for å få en god pris, det er UTROLIG stor forskjell fra selskap til selskap. If ville ha 70 000 (søtti tusen) i året for kasko og 40 000 for delkasko da jeg kjøpte den for to år siden. Nå betaler jeg 5700 hos Sparebank1 Forsikring. Lenke til kommentar
lin22 Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Jeg har bestemt meg for å kjøpe en av disse syklene siden disse er billigst på markede når det kommer til forsikringer. Noen som har noen forslag\innspill på disse syklene? erfaringer? Det er snakk om 600cc. Hvilken sykkel har mest\minst feil? Hvilken går best(raskest)? Hvilken har best kjøreopplevelse? takk på forhånd! Heisann! Gå for CBR, ingen tvil om det! Vet ikke hvem av dem som har minst/mest feil, men jeg tror ikke noen av dem er særlig plaget av feil. Det er nok en grunn til at CBR flere ganger har vært mestselgende, mens Thundercat har gått ut av produksjon. CBR går faktisk vesentlig bedre og er mye morsommere å kjøre - det er i alle fall min opplevelse, og jeg prøvde Thundercat flere ganger før jeg landet på min CBR. De er ikke akkurat billige når det gjelder forsikring, men de er ikke noen verstinger heller. Du finner selvsagt sykler som er billigere å forsikre, men da er de ikke særlig sportslige. Du må imidlertid forberede deg på å krangle litt for å få en god pris, det er UTROLIG stor forskjell fra selskap til selskap. If ville ha 70 000 (søtti tusen) i året for kasko og 40 000 for delkasko da jeg kjøpte den for to år siden. Nå betaler jeg 5700 hos Sparebank1 Forsikring. takker for svar jeg har vært i kontakt med flere forsikringsselskaper, og til nå er gjensidige uten tvil billigst. Skal sies at jeg ikke har hørt med sparebank1 enda. Jeg har fått en pris på 6500kr med ansvar på begge syklene, mens sykler som gsxr og kawasaki ninja er rundt 9900 ansvar. Full kasko tørr jeg ikke tenke på engang. Disse prisene er med 60% bonus. Hva har du i bonus og forsikring? kasko, delkasko eller ansvar? Når det kommer til IF er jeg ganske sikker på at dem ikke ønsker motorsykkel kunder i det hele tatt Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg har bestemt meg for å kjøpe en av disse syklene siden disse er billigst på markede når det kommer til forsikringer. Noen som har noen forslag\innspill på disse syklene? erfaringer? Det er snakk om 600cc. Hvilken sykkel har mest\minst feil? Hvilken går best(raskest)? Hvilken har best kjøreopplevelse? takk på forhånd! Heisann! Gå for CBR, ingen tvil om det! Vet ikke hvem av dem som har minst/mest feil, men jeg tror ikke noen av dem er særlig plaget av feil. Det er nok en grunn til at CBR flere ganger har vært mestselgende, mens Thundercat har gått ut av produksjon. CBR går faktisk vesentlig bedre og er mye morsommere å kjøre - det er i alle fall min opplevelse, og jeg prøvde Thundercat flere ganger før jeg landet på min CBR. De er ikke akkurat billige når det gjelder forsikring, men de er ikke noen verstinger heller. Du finner selvsagt sykler som er billigere å forsikre, men da er de ikke særlig sportslige. Du må imidlertid forberede deg på å krangle litt for å få en god pris, det er UTROLIG stor forskjell fra selskap til selskap. If ville ha 70 000 (søtti tusen) i året for kasko og 40 000 for delkasko da jeg kjøpte den for to år siden. Nå betaler jeg 5700 hos Sparebank1 Forsikring. takker for svar jeg har vært i kontakt med flere forsikringsselskaper, og til nå er gjensidige uten tvil billigst. Skal sies at jeg ikke har hørt med sparebank1 enda. Jeg har fått en pris på 6500kr med ansvar på begge syklene, mens sykler som gsxr og kawasaki ninja er rundt 9900 ansvar. Full kasko tørr jeg ikke tenke på engang. Disse prisene er med 60% bonus. Hva har du i bonus og forsikring? kasko, delkasko eller ansvar? Når det kommer til IF er jeg ganske sikker på at dem ikke ønsker motorsykkel kunder i det hele tatt Gjensidige pleier også å være ålreite, men jeg fikk et enda bedre tilbud hos Sparebank1. Jeg betaler 5700 for full kasko på CBR 600 med 70 % bonus. Det skal jo sies at jeg også har bil og innboforsikring der, så da får man litt rabatt. Lenke til kommentar
lin22 Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Jeg har bestemt meg for å kjøpe en av disse syklene siden disse er billigst på markede når det kommer til forsikringer. Noen som har noen forslag\innspill på disse syklene? erfaringer? Det er snakk om 600cc. Hvilken sykkel har mest\minst feil? Hvilken går best(raskest)? Hvilken har best kjøreopplevelse? takk på forhånd! Heisann! Gå for CBR, ingen tvil om det! Vet ikke hvem av dem som har minst/mest feil, men jeg tror ikke noen av dem er særlig plaget av feil. Det er nok en grunn til at CBR flere ganger har vært mestselgende, mens Thundercat har gått ut av produksjon. CBR går faktisk vesentlig bedre og er mye morsommere å kjøre - det er i alle fall min opplevelse, og jeg prøvde Thundercat flere ganger før jeg landet på min CBR. De er ikke akkurat billige når det gjelder forsikring, men de er ikke noen verstinger heller. Du finner selvsagt sykler som er billigere å forsikre, men da er de ikke særlig sportslige. Du må imidlertid forberede deg på å krangle litt for å få en god pris, det er UTROLIG stor forskjell fra selskap til selskap. If ville ha 70 000 (søtti tusen) i året for kasko og 40 000 for delkasko da jeg kjøpte den for to år siden. Nå betaler jeg 5700 hos Sparebank1 Forsikring. takker for svar jeg har vært i kontakt med flere forsikringsselskaper, og til nå er gjensidige uten tvil billigst. Skal sies at jeg ikke har hørt med sparebank1 enda. Jeg har fått en pris på 6500kr med ansvar på begge syklene, mens sykler som gsxr og kawasaki ninja er rundt 9900 ansvar. Full kasko tørr jeg ikke tenke på engang. Disse prisene er med 60% bonus. Hva har du i bonus og forsikring? kasko, delkasko eller ansvar? Når det kommer til IF er jeg ganske sikker på at dem ikke ønsker motorsykkel kunder i det hele tatt Gjensidige pleier også å være ålreite, men jeg fikk et enda bedre tilbud hos Sparebank1. Jeg betaler 5700 for full kasko på CBR 600 med 70 % bonus. Det skal jo sies at jeg også har bil og innboforsikring der, så da får man litt rabatt. Skal ringe sparebank1 i dag! Har faktisk et søskenbarn som er sjef i en av sparebank 1 bankene her i nord norge, det må jo hjelpe Lenke til kommentar
lin22 Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 (endret) bummer! jeg må vist ha andre forsikringer i tillegg for å kunne få MC forsikring hos sparebank1. særinger! Endret 6. april 2008 av lin22 Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 bummer! jeg må vist ha andre forsikringer i tillegg for å kunne få MC forsikring. Det er vel bare å ta reiseforsikring, innboforsikring og masse andre små tulleforsikringer som maksimalt utgjøre 2000 i året? Eller må du ha "store" forsikringer, som bil, båt, hus, hytte osv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå