Ainemorko Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hei, jeg lurer på om det er mulig å lese/motta tekstmeldinger på en PC? Tenkte å kanskje lage meg en egen tekstmeldingstjeneste der jeg sender "DVDSOK Terminator 2" for å sjekke om jeg har Terminator 2 i filmsamlingen min, eller "TLF 99999999" for å sjekke telefonkatalogen uten at det koster meg 5-10 kr søket. Ved å koble dette opp mot et abo fra OneCall vil jeg kunne ha 120 kall gratis i mnd Noen som har en ide om hvordan dette kan gjøres? Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Et "mobil-modem" med SIM-kort fungerer akkurat som en telefon, bortsett fra at du kobler det til PC-en. Lenke til kommentar
Ainemorko Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Har du noen link til en informasjonsside/artikkel som sier litt om hvordan disse mobil-modemene fungerer? Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Høres interressant ut. Det er altså mulig å kommunisere mellom mobil og PC, trådløst fra lang avstand, gratis? Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Det er snakk om et modem med eget SIM-kort, så helt gratis vil det jo ikke bli. Lenge siden jeg har sett noe sånt, og pga. at 3G-modemene har kommet klarer jeg ikke å finne noe informasjon om de gode, gamle. Lenke til kommentar
Ovindahl Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Regner med at dette skulle fungere på en eller annen måte med de nyere USB-modemene også, så lenge man bruker et simkort med vanlig abbonnement istedenfor de som er dedikert til dataoverføring siden disse ofte er sperret for sms/tale. La oss få vite hvordan det går, enten du får det til eller ikke! =) Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Veldig smart! Usikker på hva som trengs for å gjennomføre det riktignok... Lenke til kommentar
Leeroymonster Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Regner med at dette skulle fungere på en eller annen måte med de nyere USB-modemene også, så lenge man bruker et simkort med vanlig abbonnement istedenfor de som er dedikert til dataoverføring siden disse ofte er sperret for sms/tale. La oss få vite hvordan det går, enten du får det til eller ikke! =) Vil det ikke være logisk at alt som ikke trengs for datatrafikk er fjernet fra modemet for å gjøre det minst mulig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå