Gå til innhold

En generell kommentar til arbeidsloggene - sponsorer.

Anbefalte innlegg

Jeg har kikket på en del arbeidslogger og det er tydelig at det er mye arbeid som går med til prosjektene - ikke minst dokumentasjon og anskaffelse av sponsorer.

Det er sponsorer og hvordan disse presenteres jeg vil legge vekt på her.

At man får skaffet sponsorer til sitt prosjekt gjør ofte at prosjektet blir en hel del mer spennende enn det ville vært uten bidragene sponsorene kommer med. Å ha en eller flere sponsorer kan til og med være avgjørende faktorer for om prosjektet i det hele tatt er gjennomførbart.

Dette er noe alle er flinke med å takke pent for i sine arbeidslogger, noe som gir sponsoren den reklamen de ønsker. Så langt er alt vel.

Det er nå en gang slik at sponsorene ikke kan bidra med alt. Man må som regel anskaffe brorparten av delene som trengs til et prosjekt på egenhånd og da kan det hende at man må kjøpe inn fra en konkurrent til sin egen sponsor.

Mitt spørsmål er som følger: Er det lurt å annonsere hvilken konkurrent man kjøper varene fra?

Hvis man er sponset av butikk A og kjøper inn varer fra butikk B vil jeg tro det er mest hensiktsmessig å ikke nevne butikk B ved navn. På den måten unngår man å reklamere for butikk B, som kanskje avslo å sponse prosjektet ditt. Og din egen sponsor, butikk A får en større følelse av ekslusivitet rundt sin sponsoravtale.

Fremtidige prosjekter kan også være skadelidende hvis man gir ikke-sponsorer gratis reklame. Hvorfor skal de sponse ditt prosjekt når du vil gi de gratis reklame og kjøpe varene fra de i tillegg? Hvorfor skal butikk A fortsette å sponse prosjekter når konkurrenten får gratis reklame i samme arbeidsloggen som de har betalt for å være en del av?

Nei, jeg mener man bør la være å nevne bedrifter som ikke sponser i arbeidsloggen sin. Dette vil kunne bidra til at sponsorer ser at det er en merverdi i det å sponse et prosjekt. Noe som på sikt kan gi en økt mengde sponsorer til et miljø som gjør seg meget godt fortjent til det!

Ikke ødelegg for dere selv folkens, og takk for mange gode bidrag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...