Gå til innhold

Hvilken prosessor til bærbar, T9300, E6850 el Q6600?

Anbefalte innlegg

Hei

Eg skal kjøpe ny bærbar pc og har sett på Multicom kunshan M570 el D900. Eg er blitt veldig usikker med so mange meininger om hva slags prosessor som er best :( . Dei prosessorene jeg kan velge mellom er:

Intel Core2Duo T9300 2.5GHz 45nm 6MB cache

Intel® Core™2 Duo Prosessor E6850 3.0GHz, 4MB Cache, 1333MHz

Intel® Core™2 Quad Prosessor Q6600 2.4GHz, 8MB Cache, 1066MHz

Eg har tenkt å bruke pc til spilling, musikk og film. Prosessoren må holde i 2 år før jeg tenker på å oppgraderer den.

Etter det jeg har hørt er 2kjerne prosessorer med høy ytelse bedre til spilling enn 4kjerne prosessor med mindre ytelse. Mange sier og at 45nm teknologien gir bedre ytelse :hmm:

HVA SKAL JEG VELGE????

http://multicom.no/CBC.aspx?q=c:100560;pl:0

Takk!!!!

Endret av Ronin01
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D900 er ett enormt beist som bruker dekstop-cpuer. lager mye varme og har ca. null batterilevetid. Intel sin T-serie er de eneste som faktisk egner seg i bærbare maskiner - E og Q bruker for mye strøm og blir da varme. Q6600 i en bærbar er jo ren idioti.

D900 passerer jo 6kg med det miste annbefalte batteriet samt laderen som du stort sett er avhengig av. Selv forlanger jeg en vekt på maks 1kg, men det fins jo mellomting :p

Lenke til kommentar
Hei

Eg skal kjøpe ny bærbar pc og har sett på Multicom kunshan M570 el D900. Eg er blitt veldig usikker med so mange meininger om hva slags prosessor som er best :( . Dei prosessorene jeg kan velge mellom er:

Intel Core2Duo T9300 2.5GHz 45nm 6MB cache

Intel® Core™2 Duo Prosessor E6850 3.0GHz, 4MB Cache, 1333MHz

Intel® Core™2 Quad Prosessor Q6600 2.4GHz, 8MB Cache, 1066MHz

Eg har tenkt å bruke pc til spilling, musikk og film. Prosessoren må holde i 2 år før jeg tenker på å oppgraderer den.

Etter det jeg har hørt er 2kjerne prosessorer med høy ytelse bedre til spilling enn 4kjerne prosessor med mindre ytelse. Mange sier og at 45nm teknologien gir bedre ytelse :hmm:

HVA SKAL JEG VELGE????

http://multicom.no/CBC.aspx?q=c:100560;pl:0

Takk!!!!

Det er skjermkortet og ikke GPU som sier noe om spillytelsen, med noen få unntak. Må si Multicom har fått sving på utvalget. Jeg hadde personlig kjøpt M570 selv om jeg synes harddisk mulighetene er litt begrensede.

Lenke til kommentar

Hei

Takk for tilbakemeldingene :) .

Jeg kommer nok til å kjøpe enn M570 med T9000 prosessor. Det siste jeg må gjøre er å velge harddisk, men jeg er ganske sikker på at jeg velger en 320GB SATA 5400RPM. Mange sier at en nesten full 5400RPM harddisk yter like mye som en full 7200RPM(200GB). Den tillegg lager den mindre støy. Med mindre noen har sterke innvendinger mot dette kommer jeg til å bestille pc`en snart.

Om noen vet om noe bedre bærbar pc-tilbud enn M570 håper eg dere gir beskje og legger ved enn link(ikke overstig 17500 kr). Jeg er ikke fullt oppdatert på det nettbaserte pc`markedet.

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er skjermkortet og ikke GPU som sier noe om spillytelsen, med noen få unntak. Må si Multicom har fått sving på utvalget. Jeg hadde personlig kjøpt M570 selv om jeg synes harddisk mulighetene er litt begrensede.

Hei

Jeg kommer til å velge dette grafikkortet.

NVIDIA® GeForce® 8800M GTX 512MB DDR3

Etter det jeg har hørt skal dette vere noe av det beste til bærbare pc. Hva mener du??

Lenke til kommentar

Skjermkort og GPU er det samme ;)

Lenke til kommentar

Skjermkort og GPU er det samme ;)

Hei

Trur det var meningen å skrive CPU og skjermkort :new_woot: .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...