RamGuy Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hei, Jeg leser rundt på nettet at det er flere som flasher BIOS med andre firmwares enn den som opprinnelig er til deres hovedkort. Mange flasher visstnok ASUS Maximus Formula med ASUS Rampage BIOS, fordi det nærmest gjør Maximus Formula om til en Rampage kort. Den generelle grunnen til at folk flasher med "alternativ" BIOS ser ut til å være fordi det rett og slett finnes bedre BIOS firmware til andre hovedkort enn deres egen. Med skjermkort er jo også dette veldig vanlig, er jo mange med ASUS GeForce 8800GTX som flasher kortet sitt med siste EVGA 8800Ultra firmware. Det jeg lurer på er hvor trygt dette egentlig er? Og hva slags problemer kan det egentlig føre til? Jeg forstår godt at noen flasher Maximus Formula med Rampage BIOS, da de kortene skal være så og si identiske bare at Rampage har 1600MHz buss, og Maximus har 1333MHz. Men ellers er alt likt, så med å flashe så blir faktisk Maximus Formula til et Rampage Formula kort. Det er vell kanskje ikke så risikofylt, da kortene er så like at det ikke burde skape på noen problemer. Men hva med to kort som er litt forskjellige? Og hva med mitt ASUS P5N32-E nForce680i? Er ikke P5N32-E og ASUS Striker / Striker Extreme nærmest identiske, slik som med Maximus Formula og Rampage Formula? Det står faktisk Striker Extreme på hovedkortet til og med, noe som tyder på at Striker / Strike Extreme og mitt P5N32-E ikke kan være så voldsomt forskjellig? Kan jeg flashe med Strike Extreme sin 1503 BIOS? ASUS P5N-T og Striker II Formula skal jo også være veldig like P5N32-E / Striker / Striker Extreme. Bare de er nForce780i kort, kunne jeg eventuelt flashet med BIOS'en til en av de? Vet at det faktisk er forskjellige brikkesett, men det å flashe Maximus Formula (Intel X38) med Rampage Formula (Intel X48) skal jo fungere utmerket. Så kanskje dette gjelder nForce680i og nForce780i også.. Hva anbefaler dere? Hva er eventuelle fordeler / ulemper med om jeg flasher med Striker Extreme eller Striker II Formula BIOS? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Dette skal du ikke gjøre. P5N32-E og Strike Extreme er omtrent like(led-dispaly og noen jalla ting på striker) Kortene overklokker likt(kommer helt på hvem som overklokker) Bios utgivelser har fulg hverandre helt siden starten. 0302(P5n32) O402(striker)..o.s.v Det gir ingen gevinst og prøve annen bios,det og lære seg bios(fsb-hull hvem dividres som fungerer best gir mye mer) Husker kunaak kjørte på 540fsb på beta bios 0102. Endret 3. april 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Ah, jeg forstår Da skal jeg bare ta å downgrade fra 1403 til 1203 da sistnevnte skal egne seg best for overklokking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå