Yawa Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Hei, jeg vil veldig gjerne lage en meny ut av et bilde jeg har tatt. Tingen er denne; At bakgrundsbildet skal være i sort/hvit, mens når jeg beveger meg over menyene blir knappene, som fortsatt er en del av bildet opplyst i farger. Her prøver jeg å illustre det: Noen som vet hvordan? Bruker programmene Illustrator, photoshop og Dreamweaver. Endret 3. april 2008 av Yawa Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Du bør nok trolig dele opp bildet i flere deler, hvor hver del består av både fargebilde og sorthvittbilde (Artikkel fra alistapart.com). Du lager som vanlig en meny av en <ul>- liste, hvor hvert element har fastsatt høyde, og er satt til å være et blokkelement. Ved hover, vil bakgrunnsbildet flytte posisjon, slik at det vises i farger. Da tror jeg du skal være i boks. :-) PS: Husk å sette følgende i toppen av css- filen, så slipper du endel eventuelle problemer; * { margin: 0; padding: 0; } Lenke til kommentar
semafor Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hva med å legge jenta under menyen? Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hva med å legge jenta under menyen? Da vil jeg tro det blir vanskeligere å få bildene til å vises riktig i skjøten. Litt av poenget er jo nettopp å få det til å se ut som det ligger et lag over som gir farge. Hadde forøvrig Internet Explorer hatt full støtte for .png, kunne det jo vært enklere å gjort nettopp dette. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hva med å legge jenta under menyen? Da vil jeg tro det blir vanskeligere å få bildene til å vises riktig i skjøten. Litt av poenget er jo nettopp å få det til å se ut som det ligger et lag over som gir farge. Hadde forøvrig Internet Explorer hatt full støtte for .png, kunne det jo vært enklere å gjort nettopp dette. Ja, men poenget inkluderer også å skremme vekk brukere. Skal du lage en side om deg og familien, trådstarter, lager du en enkel navigasjon og fyller beholderen for _innhold_ med bilder og tekst. Dessuten er vel denne lenken mer relevant? Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Hva med å legge jenta under menyen? Da vil jeg tro det blir vanskeligere å få bildene til å vises riktig i skjøten. Litt av poenget er jo nettopp å få det til å se ut som det ligger et lag over som gir farge. Hadde forøvrig Internet Explorer hatt full støtte for .png, kunne det jo vært enklere å gjort nettopp dette. Ja, men poenget inkluderer også å skremme vekk brukere. Skal du lage en side om deg og familien, trådstarter, lager du en enkel navigasjon og fyller beholderen for _innhold_ med bilder og tekst. Dessuten er vel denne lenken mer relevant? Helt enig der i grunn. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå