ValgerdKRF Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hei! Dette er vel mitt første innlegg og regner meg selv som relativ fersk når det gjelder brannmur/antivirus innstillinger. Så om jeg har valgt feil forumtopic, eller ellers stiller newbie spm, så ha meg unnskyldt. Problemet er at jeg nylig gikk fra Norton til Norman Security Suite. Da jeg også hadde reinnstallert Windows XP, måtte jeg innstallere masse programmer på nytt. Her er sakens kjerne. Jeg spiller nettpoker og spiller på mange forskjellige sider, samt at jeg bruker diverse pokerprogrammer, deriblant et program som heter Poker Ace Hud. Dette er et program som legger head up display over bordene jeg spiller på, og er harmløst program som ingen andre antivirus program har reagert på. Norman tror at dette er et virus/trojan, sletter hele programmet/gjør det umulig å innstallere eller starte opp. Jeg får heller ikke muligheten til å tillate det/gjenopprette det heller. Jeg har brukt timesvis på og sjekke innstillingene i Norman, men finner ikke ut av det. I tillegg tror Norman at diverse filer til en spesiell pokerklient, også er virus/trojan, og nekter dette fullstendig. Heller ikke her finner jeg noen muligheter til å få Norman til å tillate dette. Er rimelig frustrert og setter svært stor pris på om noen kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
ull50kk Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Det jeg ville ha gjort er å avinstallere Norten! det tar rundt 30% av ytelse på maskinen din og derreter installere AVG. Det du kan også gjøre er å sjekke Windows brannmur kan være der det blir blokket. Bare slå av Windows brannmur hjelper ikke uansett. Har hat AVG free med brannmur av i årevis uten noen problem. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) ull50kk: Les innlegget en gang til ValgerdKRF: Jeg kjenner ikke til dette/disse programmene, men hvis dette er legale program (program uten adware/malware), så er det såkalte falske positiver fra Norman sin side. Vil tro at det kan være verdt å sende Norman en melding om problemet evt. sjekk om Norman har et forum e.l. som problemet kan luftes på. Du har ingen mulighet til å 'slå av' Norman midlertidig og se om du får installert det? Endret 2. april 2008 av norbat Lenke til kommentar
ValgerdKRF Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 ull50kk: Les innlegget en gang til ValgerdKRF: Jeg kjenner ikke til dette/disse programmene, men hvis dette er legale program (program uten adware/malware), så er det såkalte falske positiver fra Norman sin side. Vil tro at det kan være verdt å sende Norman en melding om problemet evt. sjekk om Norman har et forum e.l. som problemet kan luftes på. Du har ingen mulighet til å 'slå av' Norman midlertidig og se om du får installert det? Programmmet er helt legalt og helt "frisk", og et program jeg har betalt lisens for, som både Norton og F-Secure ikke hadde noen problem med. Får innstallert programmet når jeg deaktiverer Norman sin brannmur og sanntidssøking midlertidig, men straks jeg aktiverer brannmuren og sanntidssøk i Norman, skjer det samme igjen. Norman legger exe. filen i karantene soom et mulig virus/trojan. Jeg har forsøkt å gjenopprette filen i Norman, men det nytter ikke. Har også sjekket Norman sine forum sider, og har ikke funnet noe relevant om dette. Jeg bruker forøvrig ikke brannmuren i windows, da jeg har både brannmur i routeren og i Norman. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Har hørt om dette før at Norman kan til tider være helt umulig på brannveggsdelen. Husker ikke om det var noen løsning på dette. Mail til norman er vel det rette. I melllomtiden kan du bruke en gratis brannvegg. 2 av de beste er gratis da tenker jeg på alle brannmurløsninger der ute. Comodo Firewall eller Online Armor Personal Firewall http://www.matousec.com/projects/firewall-...nge/results.php Har testet begge selv er veldig bra begge 2. Endret 29. april 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
torttib Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 BUMP. Sliter med samme problem. Er det noen som vet hvordan man evt. regulerer hva som skal være i karantene? Hver gang jeg gjenoppretter programmet, havner det i Norton sin karantene. Lenke til kommentar
EFlat Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 BUMP. Sliter med samme problem. Er det noen som vet hvordan man evt. regulerer hva som skal være i karantene? Hver gang jeg gjenoppretter programmet, havner det i Norton sin karantene. Har du prøvd ekskluderingslista for sanntidsscanneren? Du finner den her: Virus- og Spionvarebeskyttelse->Konfigurer->Søkere. Nederst på sida finner du knappen "Ekskluderingsliste". Let deg fram til fila som settes i karantene og legg den til. Ikke glem å klikke OK til slutt. Filebrowseren kan være litt omstendig, så for sikkerhets skyld kan du sjekke at filen(e) virkelig ligger i ekskluderingslista etterpå. Norman er klar over dette, og anbefaler exclude list: http://forum.norman.com/viewtopic.php?t=2744 Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå