tommy_sn Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hei! Hvordan får jeg Excel til å "skalere" x-aksen etter antall verdier som finnes? Legger jeg inn f.eks 8 verdier, lager graf, og så sletter siste verdisett er fortsatt grafvinduet tilpasset 8 verdier..SKulle da gjerne hatt det til å gå til 7...eller til 9 om en legger til en verdi.. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Excel skal skalere om automatisk men det avhenger av verdiene når den "om-skalerer". For å stille det manuelt høyreklikker du på aksen -> Formater akse -> Skala. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Excel omskallerer ikke hvis jeg har valgt dataområde f.eks A1:A8, og så fjerner verdien i A8 og setter den blank. Da er fortsatt x-aksen 8 lang, men verdien i punkt 8 forsvinner.. Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Høyreklikk på grafen og velg Merk data. Marker serien (på venstre side) og klikk Fjern. Hvis dataen serien er på høyre side klikker du på Bytt Rad/Kolonn. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 Finnes det ingen måte at Excel gjør dette automatisk? Henter verdier fra en database, og er ikek alltid det er 8 verdier i det som hentes..Alt ettersom hva som søkes frem forandrer dette seg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå