perman07 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Men tror ikke det er problemet uansett. Dersom jeg tar ut bærbaren av switchen går det heller ikke. Bærbær->switch->vegg|Fungerer Stasjonær->switch->vegg|Fungerer ikke Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Takk for hjelpen forresten! Selv om jeg ikke har kommet fram til noe svar setter jeg pris på at du kommer med forslag. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Takk for hjelpen forresten! Selv om jeg ikke har kommet fram til noe svar setter jeg pris på at du kommer med forslag. Bare hyggelig,jeg tror at det er noe med overskridelse av MAC addresser muligens siden alt fungerer mot veggkontakt,men..... Hvis du ha et nettverkskort ekstra kan du sette det i den stasjonære maskinen. Gå inn i nettverkskoblinger markere det integrerte og ikke integrerte nettverkskortet og velge sette i bro eller bridge. Ta så en en nettverkskabel fra det ekstra nettverkskortet du satte inn å sett i neste maskin. Hvis du mottar IP 193.157.250.154 på maskine koblet mot veggen kan du prøve å tvinge maskin nummer 2 som er koblet via det ekstra nettverkskortet til å få IP 193.157.250.155. Da må du bruke maskin nummer 1 sin IP addresse som default gateway for maskin nummer 2 med samme subnet maske.Får du opp duplikat IP addresse prøver du feks 193.157.250.153. Blir en slags IP spoofing. Endret 11. april 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Ah, den er grei. Vurderte å kjøpe et nettverkskort for å prøve med den uansett, så det passer bra. Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg er 99,99% sikker på at det er en sperre på MAC nivå. Forsøkte du "ipconfig /release" på den gamle maskinen? Lenke til kommentar
perman07 Skrevet 13. april 2008 Forfatter Del Skrevet 13. april 2008 Den gamle maskinen funket, så slikt var ikke nødvendig. Er kun nå med den nye stasjonære det har kommet. Skal dra en tur å kjøpe et nettverkskort i morgen for å se etter om jeg kan ordne en løsning med det. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Som igjen tyder på at den er låst til MAC adressen på den gamle. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 (endret) Som igjen tyder på at den er låst til MAC adressen på den gamle. Helt klart. Skal dra en tur å kjøpe et nettverkskort i morgen for å se etter om jeg kan ordne en løsning med det. Ok,jeg vil bare si at jeg ikke kan garantere 100% at bridge løsningen fungerer uten videre men sannsynligheten er stor. I tilfelle burde det gå å innstallere en DHCP server på den første maskinen. Grunnen til at dere kan logge dere på i forksjellige student rom er at det kjøres Ethernet slik at du\dere får samme IP låst til MAC addressen samme hvilken veggkonatkt dere kobles mot.Slik at dine studentvenner får samme IP selv om de er på ditt rom mens du får din osv. Endret 13. april 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå