Gå til innhold

problemer/lav ytelse med 3870x2 (11000 i 3dmark06)

Anbefalte innlegg

Får bare rundt 11000 i benchmark, 3dmark06 og jeg opplever hakking på high graphics i Crysis. Kjører på oppløsningen 1280x1080. Er ikke dette dårlig for et high end kort?

Trur kanskje det er en feil og at bare den ene kjernen blir brukt. 11000 i 3dmark 06 er vanlig med et 3870 (bare et enkeltkjerners) kort.

Noen som vet hva som er feil?

Har selfølgelig installert drivere osv.

Kan det være at kortet bare bruker den ene kjernen?

Har Q6600 overklokket til litt over 3gz.

2gb 800mhz ram(geil)

MSI p35 platinum combo hovedkort.

850w toughpower strømforsyning

Windows XP, catalyst 8.3

dette står på informasjonsenteret til ati:

Graphics Card Manufacturer Built by ATI

Graphics Chipset ATI Radeon HD 3870 X2

Device ID 950F

Vendor 1002

Subsystem ID 2542

Subsystem Vendor ID 1002

Bus Type PCI Express

Current Bus Setting PCI Express x16

BIOS Version 010.075.000.002

BIOS Part Number 113-B40001-104

BIOS Date 2008/01/10

Memory Size 512 MB

Memory Type DDR3

Core Clock in MHz 825 MHz

Memory Clock in MHz 901 MHz

Primary Display Yes

fikk 11759 3d Marks med Catalyst A.I disabled. hm

En annen ting som er rart er at når jeg høyre klikker på ATI merket nede i høyre hjørnet, så kommer det opp 4 ATI Radeon HD 39870x2

Morten

Endret av Triarius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei.du burde vel hatt godt over 15000 points,prøv og deaktivere [email protected] og se hva du da får,var dårlig score selv med bare en kjerne i drift

ok kjører det nå. En annen ting som er rart er at når jeg høyre klikker på ATI merket nede i høyre hjørnet, så kommer det opp 4 ATI Radeon HD 39870x2

hei.du burde vel hatt godt over 15000 points,prøv og deaktivere [email protected] og se hva du da får,var dårlig score selv med bare en kjerne i drift

ok kjører det nå. En annen ting som er rart er at når jeg høyre klikker på ATI merket nede i høyre hjørnet, så kommer det opp 4 ATI Radeon HD 39870x2

Når jeg kjører 3dMark06 nå får jeg akkurat de identisk frames per second som sist. Kommer tilbake med score, men tipper den havner på rundt det samme..

hva kan vere feil?:S

Lenke til kommentar
merker også at på CPU testene går det på rundt 0-2 frames per second.. er det uvanlig?

Nei, er akkurat som det skal være :) Er kun CPU som blir testet der, skjermkortet hjelper med andre ord ikke til.

Med mitt oppsett får jeg ca 8800 3dmarks, så er nok noe som ikke stemmer hos deg...

Lenke til kommentar

nei det skal ikke hakke da,ta kontakt der du kjøpte kortet og spør der hva du skal gjøre,evt send det inn og få et nytt kort..sliter med samme kort og hatt det i 2mnd og enda ikke fått et spill til og funke foruten et par demoer,ville bytta til et 9800gtx kort helt ærlig om jeg får sjansen til bytte

Lenke til kommentar
nei det skal ikke hakke da,ta kontakt der du kjøpte kortet og spør der hva du skal gjøre,evt send det inn og få et nytt kort..sliter med samme kort og hatt det i 2mnd og enda ikke fått et spill til og funke foruten et par demoer,ville bytta til et 9800gtx kort helt ærlig om jeg får sjansen til bytte

skal det funke på "very high" også?

Lenke til kommentar

får foresten bare 15-20 frames per second når jeg spiller crysis på høy grafikk på windows xp. Mange ute på nette som sier de har 25-40 frames på mye høyere oppløsninger enn det jeg har.

har prøvd både me catalyst A.I på og av. Er ikke noe forskjell. Det må da si noe? Ser nesten ut som ikke crossfire'n ikke funker

Jeg har ikke på Anti Alising.

Lenke til kommentar
Catalyst A.I må stå på "standar" eller "advanced" for at dual GPU skal fungere.

så det må være aktivert?

Har lest mye rundt om kring, og mange sier at du må trykke på disable

Med Catalyst A.I disabled så bruker kortet bare en GPU, med Catalyst A.I på standard eller advanced så bruker en begge GPUene.

Det du kan sjekke også er om du har driverne til å "force" antialiasing osv, vist du har det så kan du disable det og la programmene bestemme hva de skal vere på.

Noe som og kan vere med på å senke scoren er "powerplay" buggen, det er forskjellige muligheter å komme rundt den på. Ati har sendt ut en hot-fix for det problemet.

Har ikke selv fått prøvd denne hot fixen enda, så vet ikke om den gjør det den lover.

http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=33033

Endret av Shaka82
Lenke til kommentar
Catalyst A.I må stå på "standar" eller "advanced" for at dual GPU skal fungere.

så det må være aktivert?

Har lest mye rundt om kring, og mange sier at du må trykke på disable

Med Catalyst A.I disabled så bruker kortet bare en GPU, med Catalyst A.I på standard eller advanced så bruker en begge GPUene.

Det du kan sjekke også er om du har driverne til å "force" antialiasing osv, vist du har det så kan du disable det og la programmene bestemme hva de skal vere på.

Noe som og kan vere med på å senke scoren er "powerplay" buggen, det er forskjellige muligheter å komme rundt den på. Ati har sendt ut en hot-fix for det problemet.

Har ikke selv fått prøvd denne hot fixen enda, så vet ikke om den gjør det den lover.

http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=33033

ok, har funnet flere hotfixer rundt på nettet.

nå har jeg en 3dmark06 score på 16000 og får rundt 20fps i Crysis på very high.

På COD 4 får jeg rundt 40 frames per second alt maxet ut.

Høres riktig ut det eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...