Marbash Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Kan ikke si at jeg heller ser noe problem i dette. De fleste skjønner at barnet kun bare er med på å overrekke en gave til læreren sin. Det er til og med ikke sikkert at barnet vet hva innholdet i flasken er en gang. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Husker disse gavene som var fra "oss". En foreldrekontakt kjøpte bare inn roser, konfekt eller en annen random gave, vi visste ikke at vi hadde gitt gave en gang. :S Husker vi hadde en litt ungdommelig lærer i 20-årene i tiendeklasse, vi gav ham en flaske champis og en bunke voksenblad til avslutningsgave. Da lo han godt. Lenke til kommentar
pi. Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hahah, genialt Oddvar. Selv har jeg vært med på å gi vin til lærere flere ganger. Synes ikke det er upassende, men jeg ser problemstillingen/dilemmaet likevel. Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Er barn for små til og gi gaver også nå? De fleste foreldre kjøper jo gaven uansett om det er en flaske vin eller en blomsterbukett. Lenke til kommentar
Lorddollars Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Vell at en 3. Klassing tar med vin til læreren sin synes jeg blir litt drøyt. Foreldrene kunne vell gitt den selv til læreren? Vis det hadde vært en pakke med konfekter elns så hadde det helt klart vært en annen sak. Lenke til kommentar
Zenia Skrevet 4. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2008 Men hva med å kjøpe noe smakfullt? Det finnes jo en mellomting mellom utstoppede sjøløver og vin. Kino- eller teaterbilletter? Gavekort? En god bok? Sånn for eksempel? Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Det er bare i Norge man vil reagere på dette. I Norge kobles alkohol automatisk med fylla. Her blir man sett rart på om man ikke drikker seg totalt dritings hver helg. Tar man seg derimot en øl eller et glass vin til middag på en tirsdag, da er man alkis. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Ser ikke problemet jeg heller.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå