Gå til innhold

Ekstern harddisk til bruk med PS3

Phanteon

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som kan anbefale en god harddisk til bruk med PS3. Skal bare ha den til serier og filmer for det meste. Kriteriene er at den må ha 500GB lagringsplass, må være ikke være mer høylytt enn konsollen og bør matche konsollen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den WD-modellen der er absolutt et godt kjøp. Har den selv, og kan si at den fungerer utmerket til PS3. Den skal komme med FAT32 filformat, noe som gjør at du kan bruke den på PS3. :)

Den bråker noe mer enn PS3 når man spiller av medier fra den, men det problemet kan du løse ved å legge over filene til PS3 hdd. Hvis du har tilkoblet harddisken, men ikke bruker den på noen minutter vil den gå i dvale, og dermed bli lydløs.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt min WD-disk når jeg har sett film. Kommer nok an på hvor nært man sitter. Kan kanskje også ha noe med at min disk bare er 320gb. Angående det med FAT32 filsystem, så gjør det ikke noe om en disk ikke har det i utgangspunktet, fordi man kan lett formatere den om til det filformatet man ønsker, inkludert FAT32. :)

Uansett, den disken trådstarter linker til er et godt kjøp. Lykke til! :)

Og husk å gjør om filene dine til et format PS3 støtter før du begynner å se. Ellers blir det ikke mye morro! :p

Lenke til kommentar
Blir for det meste avi i denne omgang. Virker som den spsier det meste av dette formatet etter forige oppdatering.

Avi kan være mye forskjellig. Den tar slettes ikke alle filer som slutter på .avi.

Ordla meg litt dårlig der. Tenkte seff på avi kodet i divx. Har fått spilt av en god del xvid og.

Lenke til kommentar
Blir for det meste avi i denne omgang. Virker som den spsier det meste av dette formatet etter forige oppdatering.

Avi kan være mye forskjellig. Den tar slettes ikke alle filer som slutter på .avi.

Ordla meg litt dårlig der. Tenkte seff på avi kodet i divx. Har fått spilt av en god del xvid og.

Mye av divx og xvid går, men slettes ikke alt. :) Hvis du har tenkt å se filmer som er lastet ned fra nettet vil du nok oppleve at mange ikke vil virke. Serier pleier å fungere i den tilstanden de kommer i, men mange spillefilmer gjør ikke det. Anbefaler PS3video9 for å gjøre om de filmene som ikke fungerer til fungerende .MP4 filer. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Var denne tråden som passet best, uten å måtte starte en ny tråd ;)

Har denne selv. Fikk den i stad, formaterte til FAT32. Mulig den kom i dette formatet, men uansett, den er det nå. La inn litt musikk for å prøve, koblet den til, og PS3'en fant disken. Men finner ikke noe musikk?! Lagt musikken inn i mapper, om det skulle ha noe å si?

Er det noe annet som må gjøres først, for at det skal funke? Annet enn å formatere til FAT32, mener jeg?!

Noen som kan hjelpe?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Har denne selv. Fikk den i stad, formaterte til FAT32. Mulig den kom i dette formatet, men uansett, den er det nå. La inn litt musikk for å prøve, koblet den til, og PS3'en fant disken. Men finner ikke noe musikk?! Lagt musikken inn i mapper, om det skulle ha noe å si?

Er det noe annet som må gjøres først, for at det skal funke? Annet enn å formatere til FAT32, mener jeg?!

Noen som kan hjelpe?

Playstation 3 er litt kresen av seg når det kommer til mappestruktur på eksterne lagringsenheter.

Prøv å opprette mapper til de respektive filtyper i "root" (Første området på disk) på den eksterne disken som heter følgende "MUSIC", "VIDEO", "PHOTO" og "PS3" om du vil, musikk går da inn under mappen "MUSIC" og så videre.

PS3-mappen mener jeg skal være der om du ønsker å laste ned oppdateringer på PC-en og så installere på PS3 via ekstern harddisk.

Jeg har ikke brukt en ekstern harddisk på PS3 selv, så kan ikke garantere dette, men det skader vel ikke å prøve.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe?

Playstation 3 er litt kresen av seg når det kommer til mappestruktur på eksterne lagringsenheter.

Prøv å opprette mapper til de respektive filtyper i "root" (Første området på disk) på den eksterne disken som heter følgende "MUSIC", "VIDEO", "PHOTO" og "PS3" om du vil, musikk går da inn under mappen "MUSIC" og så videre.

PS3-mappen mener jeg skal være der om du ønsker å laste ned oppdateringer på PC-en og så installere på PS3 via ekstern harddisk.

Jeg har ikke brukt en ekstern harddisk på PS3 selv, så kan ikke garantere dette, men det skader vel ikke å prøve.

Takker for raskt svar :D

Tenkte å legge alt under ROOT, men da ville det blitt så rotete, derfor jeg valgte å legge alt i mapper. Har en "musikk"-mappe, og så mapper igjen på de forskjellige artistene. Men skal prøve å gjøre som du sier..

Lenke til kommentar

Funka det! Takk.. Fungerte for meg da jeg bare hadde 1 hovedmappe med en artist, og alle sangene inne i den. Hadde jeg flere "undermapper", fant ikke PS'en musikken som lå i de.

Prøvde også med bilder, da jpg, men det funka ikke! Går det ikke med jpg?

Prøvde også en film, men lyden ble helt skadd, da jeg tror den bare funker med ac3-filter. Skal prøve med PS3 video 9!

Lenke til kommentar
Tenkte selv å skaffe meg en ekstern disk.. Som slår seg på og av uten at jeg bør skru den på selv.. At den f.eks skrur seg på når psèn er på, og av når jeg skrur av psèn.. Er de overnevnte diskene slik? Evt andre disker som anbefalles?

Den disken jeg bruker (denne) Skrur seg på da den er plugg til og playstationen er på. Da jeg ikke skal bruke den, må jeg bare koble den fra.

Lenke til kommentar
beverpower: Om du trykker på trekant på harddisken i PS3 menyen får du vel opp alle mappene?

Det skal prøves! Men akkurat nå har jeg lagt alt inn, med max en mappe, og det funker! Med flere mapper, sto det "ingen filer" da jeg trykket på dem. Så mappene, men ingen filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...