Gå til innhold

Kastet ut av butikk uten noe grunnlag.


Anbefalte innlegg

Heisann alle forumfolk, har en liten "case" her nå. Eller heller en bagatel i verdenssammenheng som virkelig irriterer meg. Idag ble jeg kastet ut av Coop Mega butikken her i Randaberg uten noe grunnlag.

Jeg, og to kompiser entrerte butikken, gikk et stykke bortover, mens en av de ansatte gikk tett bak oss hele tiden fra vi kom inn. Så tett at jeg i det øyeblikk vurderte en fis for å få henne til å holde avstand. Vi gikk simpelthen bare rundt, og stoppet opp et lite øyeblikk. Snakket og kikket på hva vi nå skulle ha. Da fikk vi klar beskjed om at vi ikke skulle oppholde oss her inne, og at vi skulle finne det vi skulle ha, og bokstavelig talt komme oss ut. Det første som går igjennom kroppen min er "hva i helvete?" etterfulgt av utspillet "har du et problem?". Det hadde hun tilsynelatende, så jeg avsluttet samtalen med etter endel sutring og uproffesjonelt opptedelse fra hennes side at jeg nekter å handle i en butikk med så jævlig dårlig service, og at jeg heller skulle ta turen over veien og handle på Rimi istedet. Da svarte hun ganske så spydig at det hørtes mer passende ut. Og når vi skulle ut fikk vi beskjed om å gå igjennom kassen, sånn at de kunne undersøke om vi hadde tatt noe.

 

Nå føler jeg meg virkelig dårlig behandlet. Dette hører ikke hjemme noen steder siden jeg har handlet her i alle år, og ALDRI tatt noenting. Hverken her eller noen annen plass, hvilket bør medføre at jeg ikke står oppført på en liste over de mest "ettersøkte" i butikken, noe denne ansatte gav klart utrykk får gjennom hennes uproffesjonelle oppførsel. Ingen av de andre to har heller tatt noe fra butikken.

Er dette verdig å sende leserinnlegg til lokalavsien, synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trur jeg hadde klikket vanvittig, og bett om å få snakke med sjefen. Eller i alle fall spurt om hvorfor de skal ha oss ut av butikken ,hadde de ikke gitt meg en gyldig grunn trur jeg at jeg bare hadde forsatt å gått rundt å gitt faen.

 

Men ho hørtes ikke så veldig god ut.

Lenke til kommentar

Jobber selv på Coop Mega (ikke samme butikk :p), og vi blir lært til å følge godt med på "visse" personer som ser mistenksomme ut. Har selv fulgt etter folk (dog litt mer distre enn det hun gjorde) for å se hva de holder på med, men jeg har aldri grepet inn slik som det der. Men det kan være hun syns hun så du tok noe, og ble overbevist over det, og valgte derfor å gi klar beskjed. Men jeg syns da strengt tatt hun overdrev ganske mye.

Du la ikke tilfeldigvis en vare i innerlomma på jakka eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Men det kan være hun syns hun så du tok noe, og ble overbevist over det, og valgte derfor å gi klar beskjed.

 

Men hvis de ikke tok noe, men likevel ble beskyldt for det, men de fant ingenting, så må de likevel gå ut av butikken? Da burde jo butikken beklage ovenfor hendelsen. For det er isåfall butikken sin feil.

Lenke til kommentar
Du la ikke tilfeldigvis en vare i innerlomma på jakka eller noe sånt?

Nei, som jeg nevnte innledningsvis har jeg aldri tatt noe, og prøvde overhodet ikke å ta noe heller. Faktisk hadde vi ikke vært nær hyllene enda, da brus og digg står helt i slutten av butikken.

 

Mulig du gikk kledd lik en persons om har vert å stjelt der før? :p Vanskelig for deg å vite da men :p

 

Men det kan være hun syns hun så du tok noe, og ble overbevist over det, og valgte derfor å gi klar beskjed.

 

Men hvis de ikke tok noe, men likevel ble beskyldt for det, men de fant ingenting, så må de likevel gå ut av butikken? Da burde jo butikken beklage ovenfor hendelsen. For det er isåfall butikken sin feil.

 

ja, helt klart. Syns det var rart at hunstod på sitt på den måten, uten å engang sjekke om noe var stjelt.

Lenke til kommentar

Virker på meg som om denne dama hadde behov for å vise at her var det hun som var "sjefen". Jobber selv i butikk, og vi stopper aldri folk uten at vi har videofestet at de har stjålet. Å gamble på at noen stjeler vil vi bare tape mange mange kunder på. Riktignok har vi ganske sikkert en av de høyeste svinnandelene i distriktet (Sandnes). Vi kunne sittet med kamera hele dagen, og sikkert tatt minst 10 stk til dagen. Men som sagt, vi gambler aldri slik denne dama gjorde.

 

Kan også være at hun blandet dere med noen som har stjålet der før. Oppdager vi noen som vi har tatt i stjeling, kaster vi dem ut. Men det gjør vi bare om vi er 110% sikre.

 

Tror jeg hadde satset på et saklig brev til sjefen i stedet for leserinnlegg. De fleste vil nok ikke bry seg med ett leserinnlegg, men jeg skal love deg at dama får høre det om du skriver ett saklig og skikkelig brev til sjefen i butikken :)

Lenke til kommentar
(dog litt mer distre enn det hun gjorde)

Du la ikke tilfeldigvis en vare i innerlomma på jakka eller noe sånt?

 

Hihi.

 

On Topic: Leserbrev til lokalavisen, men snakk med sjefen først. Kansje hun var ny og fersk i gamet, hadde en dårlig dag, eller generel svak psyke. Et annet alternativ er jo at du har en ond tvilling i bygda gjør ugang og lemper alt over på deg :wee:

Lenke til kommentar

Okey, ta bilde av deg i klærne du gikk med så vi kan se!:p

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg sendt inn klage til coopkjeden og dagligleder iden butikken, og skrevet avis innlegg.

Og kanskje noe mer hvis jeg hadde kommet på det.

 

Hvis du har behandlet uproft og som om dritt, må du svare tilbake og ikke la det gå i glemme boksen.

Lenke til kommentar

Du kan sende inn en skriftlig klage til Coop Norge evt. sjefen på den butikken du var på hvor du saklig forklarer hendelsen, og at hvis du ikke får respons på klagen kommer du til å skrive et innlegg i lokalavisa eller noe.

 

 

Edit: Ser ut til at Erik kom meg i forkjøpet :p

Endret av Keith White
Lenke til kommentar

Jo, men det kommer jo litt ann på situasjonen. jeg vet ikke hvordan det var der, men la oss si de nettopp hadde kastet ut en person pga. stjeling som var kledd likt som deg. Da ville de reagert på den måten. Så klart er det en liten sannsynlighet, men den er jo der :p

 

Blir det sett på som dårlig kundebehandling derom man spør om å få se hva de har i posen dersom de går forbi kasse også?

 

Som sagt, jeg var ikke der så jeg vet ikke hva som skjedde, men dersom det er slik du forklarer og at hun gjorde det påe get initiativ uten noen grunn annet enn egen mistanke er det veldig dårlig kundebehandling, og jeg ville oppfordret deg til å ringe sjefen eller skrive leserinnlegg i avisen, eller noe i den duren.

Lenke til kommentar
Blir det sett på som dårlig kundebehandling derom man spør om å få se hva de har i posen dersom de går forbi kasse også?

Nei. Det står jo opplyst i ALLE Norges butikker "Vennligst vis bagger, poser, sekker, osv. uoppfordret i kassen/betjeningen". Har man ikke tatt noe, har man heller ingenting å frykte, ser ikke problemet heller da.

Lenke til kommentar
Blir det sett på som dårlig kundebehandling derom man spør om å få se hva de har i posen dersom de går forbi kasse også?

 

Selvfølgelig er det ikke dårlig kundebehandlig om vedkommene hadde spurt gutten om hun kunne se i posen dems når de gikk i kassen fordi de har problemer med stjeling f.eks. MEn og gå rett til dem, kaste de ut, for så og sjekke dem er dårlig kundebehandling, spesielt når man ikke har noe grunnlag for det.

Lenke til kommentar

I fare for å gjenta meg selv vil jeg bare si at slik jeg ser det, er det best å sende brev til sjefen først, så lokalavisen / coop norge om h*n ikke reagerer. Litt kjipt om sjefen skal få masse refs og dritt nedover nakken fordi en ansatt dret seg ut.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...