Gå til innhold

Dlink 802.11 N-ruter faller ut med ujevne mellomrom

Anbefalte innlegg

Jeg bor på hybel og har internett via huseierens trådløse nettverk. Det går stort sett greit, men av og til mister PC-en min tilgang. Jeg har et linksys WMP54G-kort, og etter at jeg kjøpte en ekstra SMC-antenne har jeg alltid hatt full signalstyrke.

Jeg har Vista og XP på samme maskin, og når problemet inntreffer hjelper det ikke å skifte. Jeg tror imidlertid kortet kjører på samme drivere i begge OS, så det er ikke sikkert det har noe å si. Dessuten beholder snodig nok alltid wii-en min kontakten, noe som kan peke mot kortet. Jeg mistenker imidlertid mest ruteren, en Dlink DIR-635, for å være synderen, siden problemet alltid løses av en reboot og huseierens familie opplever noe av de samme symptomene. Hva kan dette skyldes?

P.S: Før besserwisserne kvesser knivene: Jeg er fullt klar over at wifi er djevelens verk, men siden det ikke lar seg gjøre å legge inn egen linje på hybelen er det det jeg har.

EDIT: Forresten, vi kjører ikke kryptering, da går det i hvert fall åt skogen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å slå av WZC i windows-XP og se om det funker bedre da. Videre kan du slå av strømsparing på kortet om det er slått på.

Det er flere som har problemer med de kortene og det er trolig driver eller programvare, for jeg leste om en som hadde prøvd flere kort av samme type uten at det ble bedre. Kortene virket forøvrig fint med Win-98 og ikke med XP ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...