Gå til innhold

Innspill på dette oppsettet.

Anbefalte innlegg

Skal bygge ny datamaskin og jeg har satt opp følgende komponenter jeg skal kjøpe:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...94-E3CC3D0AB380

Er det noen som har noe innspill på noe jeg absolutt må forandre på? Noe som ikke passer sammen?

Jeg er ganske grønn på bruk av to skjermkort, men planen er å kjøpe et til senere og koble sammen. Har forstått det slik at hovedkortet må ha Crossfire kompitablitet. Er skjermkortet kompitabel med dette?

Ram og harddisk skal også dobles senere.

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet ser veldig bra ut bortsett fra at prosessoren er veldig vanskelig å få tak i akkurat nå og hvorfor skal du ha 1000 watts psu da? Vil tro at det holder med 600-700 watt.

Grafikkortet gir mindre ytelse for pengene enn 8800 gt, men hvis du vil ha det lille ekstra så er det grafikkortet bra

Lenke til kommentar
Oppsettet ser veldig bra ut bortsett fra at prosessoren er veldig vanskelig å få tak i akkurat nå og hvorfor skal du ha 1000 watts psu da? Vil tro at det holder med 600-700 watt.

Grafikkortet gir mindre ytelse for pengene enn 8800 gt, men hvis du vil ha det lille ekstra så er det grafikkortet bra

Takk for innspill.

Sant det at jeg kanskje kan gå ned litt på PSU'en. Men er det ikke sånn at 1000w er max? På lik linje som bilstereo opplyser RMS watt og MAX watt? Hvis jeg har da en del vifter, 2-3 harddisker, 2 skjermkort, 8gb ram ++ så trekker vel denne suppa endel strøm?

Jeg skal se an saken.

Angående grafikkortet så tror jeg at jeg har lest et sted at GTS er bedre for crossfire. Kan godt hende jeg har lest feil altså.

Lenke til kommentar
Heisann.. Har du nok cash så saver du med en 1000w.. :) da slepper du og "oppgradere" den på lenge (: ellers veldig bra! lykke til!

Det er det som var den opprinnelige tanken. Kjøpe en data med fremtidsrettet hovedkort, kabinett og PSU slik at grunnstenen i datamaskinen forblir lik. Lettere å bytte ut deler senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...