Gå til innhold

bk: makro av blomst

ferik

Anbefalte innlegg

Endelig er våren begynt å komme for fult, så da er det på tide å ta bilder av blomster, så jeg legger inn et bilde jeg gjerne vil ha kritikk på...

post-55329-1207436068_thumb.jpg

exif: 100mm, 1/250, f8, iso 100

EDIT: fjerna watermarken

Endret av ferik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har noe mer å komme med, er blomsten så lite orginal at ingen gidder å ta seg tid til å kommentere :(

men da må det vel være mye jeg kunne gjort bedre... (hint, hint)

Tja.

1. De mørke strekene har ingen funksjon, og gjør dermed bildet mindre bra.
  2. Vi har sett det før. Tatt det selv også. Vi var alle veldig stolte og vi fikk alle beskjed om at det var uoriginalt. En bøtte kaldt vann - værsågod og god helg!
  3. Bra skarphet på .. hva heter den nå igjen?
  4. Flotte farger der belysningen er rett.

Så, om du skulle gjort det bedre, så kunne du ha gjort noe med belysningen. Muligens en liten reflektor for å myke opp lyset og sørge for at skyggene ble mindre synlige. F.eks.

Lenke til kommentar

takk for svar, selv om bildet er lite orginalt, så er det veldig grett å vite hva jeg kan gjøre bedre på de uorginale bildene mine :p da kan jeg kanskje bruke lærdommen til den gang jeg tar noen orginale bilder...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Enig i watermark kommentarene. Er dog ikke enig i at skyggene ødelegger, jeg synes de gjør bildet mer unikt enn det ville vært med helt ren bakgrunn, men det kommer jo an på individuelle preferanser

Lenke til kommentar
Dropp watermarken, ødela bildet. Grei fokus, men du kunne klart å få til enda bedre.

BTW. er den lilla bakgrunnen redigert? Hvis den ikke er det så er det ganske stilig kontrast (:

jeg ser jeg kunne spart meg for watermarken :) bakgrunnen er ikke redigert, der er selve blomsten, den saken som er i fokus er stilken inni blomsten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...