Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Stygg kropp = Lav menneskeverdi?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg håper de som rakker ned på feite folk blir syke slik at de selv må gå på medisiner som gjør de smellfeite!!

 

enig i det. Er ganske så brei selv men aldri hatt no problemer med å få fine damer av den grunn. tvert i mot.

 

Nok av dem som liker og ligge inntil en bamse:p

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg det er bra at verden er overfladisk...

 

Neida, som alle er det fort utseende man faller for. Men hva jeg syns er deilig, er langt ifra noe andre syns er deilig. De aller fleste modellene syns jeg ikke er fine. Spesielt ikke alle klesmodellene som er syltynne. Men det er dette som er idealet for mange damer samt homseverden vi lever i. For ja, det er ikke heteroseksuelle menn som skaper moten, det er for det aller meste homoseksuelle. Akkurat som for lesbiske, er det veldig forskjell i deres smak contra en heteroseksuell mann.

 

Bare se på kåringene til lesbiske damer. De har ofte damer på toppen av sin liste, som jeg maksimum syns er middelmådige. Ofte under dette tom. Men alt er relativt. Tynne damer kan være deilige. Jeg liker heller ikke glamourmodeller. Damer med silikon er en turnoff for meg. Men her vet jeg det er mange menn som er uenige. Silikon symboliserer falskhet og uektehet for meg. Men en lite mengde med silikon som ikke er særlig merkbar, må jeg si at kan være veldig fint igrunnen.

 

Men naturlige, ekte damer er fantastiske. Enten ser jeg det med en gang, ellers så kan jeg bli tatt med storm etter ei dame "åpner kjeften". Men ja, smaken er som baken hos oss alle. Veldig mange er overfladiske. Og alle er litt overfladiske. For de fleste personer man sjekker opp av det andre kjønn, skjekker man opp på grunn av at man finner dem interessante etter utseende.

 

Det er derfor jeg ikke blir sjekket opp. eller avvist blankt. For jeg er stygg som faen. Men fantasien min kan dere aldri ta fra meg!

Endret av Lansky
Lenke til kommentar
Evolusjonen kvitter seg med dumhetsgener.

Tja, si det ... Evolusjonen gir oss intelligens nok til å takle utfordringene i hverdagen, men intelligens er ikke en faktor som vurderes når mennesker tiltrekkes av hverandre underbevisst i forplantningsøyemed. Man vurderer potensielle partnere på helt andre faktorer, som regel. Dessuten har vi jo snart kvittet oss med alle utfordringer for å overleve, så naturen har ikke lengre noe behov for å videreutvikle vår intelligens. Så jeg tror vi snart flater ut og blir stående på stedet hvil, hvis vi ikke allerede har kommet dit evolusjonsmessig.

Lenke til kommentar

Anti-overfladiskhet er samfunnets intellektuelle forsøk på selv å diktere hva man synes burde være attraktivt, når livet selv har funnet ut gjennom mange hundre millioner år med prøving og feiling hva som funker best. Vi registrerer et førsteinntrykk, for så å vurdere nærmere hvis det virker interessant. Et slikt førsteinntrykk går ikke bare på fysisk utseende, men også på kroppsspråk, noe som kan fortelle deg det aller mest vesentlige ved en person i løpet av få sekunder. Visuelle impulser danner førsteinntrykket uansett. Kall det overfladisk om du vil; jeg kaller det en uhyre sofistikert filtreringsmekanisme – som fungerer.

Lenke til kommentar

Men glem for all del ikke at den sosiale tilpasningen også spiller en uhyre viktig rolle innenfor dette. Helt siden det øyeblikket vi ble født, har hodet vårt bli bombardert med "fasiter" på hvordan samfunnet fungerer. Det inkluderer også hva som er pent, og hva som ikke er pent.

 

Har vi det samme skjønnhetsidealet i dag som vi hadde på 50-tallet? Eller 1800-tallet? Eller enda tidligere? Nei.

 

Likevel har de aller fleste skjønnhetsidealene evolusjonære sunnhetstrekk, som for eksempel sunn hud og relativt symmetriske former.

Lenke til kommentar
Men glem for all del ikke at den sosiale tilpasningen også spiller en uhyre viktig rolle innenfor dette. Helt siden det øyeblikket vi ble født, har hodet vårt bli bombardert med "fasiter" på hvordan samfunnet fungerer. Det inkluderer også hva som er pent, og hva som ikke er pent.

 

Denne er jeg ikke enig i. ihvertfall ikke hva du antyder. En del går i komlett motsatt vei av "hva som forventes av dem". Svarte og hvite tiltrekkes hverandre, muslimer og kristne etc. Hva vi blr "bombadert med" tror jeg ikke spiller noen særlig rolle. Det er vår personlighet og særegenhet som avgjør hvem vi er tiltrukket av.

 

Det er meget avansert, å hvem vi blir tiltrukket av, tror jeg ikke kan måles.

Lenke til kommentar
Men glem for all del ikke at den sosiale tilpasningen også spiller en uhyre viktig rolle innenfor dette. Helt siden det øyeblikket vi ble født, har hodet vårt bli bombardert med "fasiter" på hvordan samfunnet fungerer. Det inkluderer også hva som er pent, og hva som ikke er pent.

Denne er jeg ikke enig i. ihvertfall ikke hva du antyder. En del går i komlett motsatt vei av "hva som forventes av dem". Svarte og hvite tiltrekkes hverandre, muslimer og kristne etc. Hva vi blr "bombadert med" tror jeg ikke spiller noen særlig rolle. Det er vår personlighet og særegenhet som avgjør hvem vi er tiltrukket av.

 

Det er meget avansert, å hvem vi blir tiltrukket av, tror jeg ikke kan måles.

Det er nettopp det som er poenget mitt. Dette er super-avansert. Det skjer for det meste ubevisst. Det skjer hele tiden.

 

Hva er det som former personligheten? Miljø og erfaring. Gjennom hele livet vårt blir modeller framstilt som de største sex-symbolene, noe som forklarer hvorfor de aller fleste synes at modeller er sexy. Samtidig bør modeller ha de evolusjonære sunnhetstrekkene.

 

Utseendet er bare førsteinntrykket. Alt i alt er nok personlighet en sterkere tiltrekningsfaktor :)

Lenke til kommentar
Det er nettopp det som er poenget mitt. Dette er super-avansert. Det skjer for det meste ubevisst. Det skjer hele tiden.

 

Hva er det som former personligheten? Miljø og erfaring. Gjennom hele livet vårt blir modeller framstilt som de største sex-symbolene, noe som forklarer hvorfor de aller fleste synes at modeller er sexy. Samtidig bør modeller ha de evolusjonære sunnhetstrekkene.

 

Utseendet er bare førsteinntrykket. Alt i alt er nok personlighet en sterkere tiltrekningsfaktor :)

 

Ja, vi er igrunnen enige. For meg er ihvertfall personlighet den aller største tiltrekningsfaktoren. Utseende vil alltid henge sammen med personligheten for min del. Jeg syns for eksempel ikke Pamela Anderson i det hele tatt er pen. Men vet det er utrolig mange menn som er uenige med meg her. Kansje er Jessica Simpson et bedre eksempel. Nydelig dame - intil jeg så personligheten-egenskapene hennes. Ei "vanlig" dame, kan jo gjøre knockout på en mann som meg, når man først "møter" personligheten. :)

 

-

 

Interessant de to eksemplene du nevnte i din første post: "sunn hud og relativt symmetriske former." Helt sikkert gjennomtenkt av deg, fordi begge er tidløse skjønnhetstrekk. Hos både menn og kvinner. I det følgende vil jeg ta for meg kvinner: I dag har vi vel helt grovt to former for skjønnhetsidealer. Den første, og mest utbredte, er idealet fremmet av de "feminine" selv. Tenker da på kvinner og homofile(femiene) som fullstendig dominerer moteverdenen. Her skal damene være tynne, helst høye osv. Det ironiske er jo helt klart at hvorfor skal mennesker - som i all hovedsak er tiltrukket av menn - fortelle andre kvinner hvordan ei attraktiv dame ser ut?

 

Det andre skjønnhetsidealet tilhører "ekte menn". Her skal damene ha store bryster, helst stor å fin rumpe osv. De fleste vil nok ha preferanser til en av disse skjønnhetsidealene. Så er man mer eller mindre inne i en av disse kategoriene. Selv tilhører jeg nok begge. Men lener meg mer mot det sistnevnte. Men for meg er "skrekkscenarioet" det mest ekstreme fra hver av disse verdenene. (utsultede catwalk-modeller contra falske plastdukker. Det verste er at det finnes en rekke eksempler på begge, som ansees som vakkert i dag.)

 

Det jeg skal si nå, er kontroversielt. Får håpe folk tar det med fatning. Den store forskjellen på de to idealene, ligger i hva de representerer. Den første representerer det unge, den andre fruktbarhet (former=fruktbarhet). Den sistnevnte har jeg ikke annet enn positivt å si om, så lenge det er snakk om 100% naturlig. Men den førstnevnte...

Da jeg nevnte den førstnevnte representerte det unge - sa jeg ikke hvor ungt. For dette er det skumle med det. Jeg mener at i mange tilfeller gjør moteverdenen det meget unge attraktivt. For å kalle en spade for en spade - kan moteverdenen her vise pedofile aner. Det vises frem syltynne modeller, som kroppsmessig tilsvarer meget unge jenter. Jeg blir kvalm når jeg ser slike modeller, å jeg er egentlig lettet for at jeg blir kvalm. Hva om jeg hadde syns det var pent? Hva om jeg hadde syns modeller som tilsvarer 11-13 år for attraktive? Hadde jeg da - gudene forby - vist at det bor pedofile "tendenser" i meg?

 

Pedofili: Noe som føles som verre enn drap. Hva er det som vekker med avsky enn pedofili? Eldre menn som lagrer bilder av barn på sin PC. Er noe mer ekkelt enn det? Hvordan kan man gjøre noe så avskyelig?

Vel, kansje ikke pedofili - fasinasjon for det veldig unge, er så veldig langt borte for folk flest!? Selvfølgelig er det en lang vei fra å være tiltrukket av småjenter, å det å gjøre et overgrep. Men kansje lystene som ligger i oss, er nettopp slik Hobbes sa, meget dystre, meget mørke, meget skumle.

 

Så hvis du liker å se syltynne modeller gå nedover Catwalken - er ikke egentlig dette ganske avskyelig?

Endret av Lansky
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...