Gå til innhold

AMENTIO - forskyver leveringsdatoen


Anbefalte innlegg

7.mars bestilte jeg en Samsung i780 med ETA (estimert leveringstid) 22.mars. Da denne datoen var på selveste påskeaften tenkte jeg at de måtte få en uke ekstra på seg for å klare å levere varen.

 

Torsdag 26. mars ringte jeg til Amenito for å sjekke hvordan det gikk med min bestilling da 'Min side' ikke hadde noen relevant informasjon. De sa da at telefonen ikke var sendt enda, og ny ETA var 28. mars før de kunne sende ut telefonen. Utfra at jeg bestilte så tidlig i måneden mente jeg at de burde hvertfall ha klart å fått den avgårde... Men nei.

Da ba jeg dem om å kanselere ordren min, og å overføre pengene tilbake til min konto, og det skulle de gjøre.

 

5 minutter etterpå ringte de opp igjen og fortalte at telefonen allerede var sendt fra leverandøren. Da ba jeg dem bare beholde ordren, og de bekreftet også at jeg slulle få opp sendingsnummer på 'Min side'. I går kveld sjekket for å se om jeg kunne få opp noe sendingsnummer, men der var det ingen endringer på min skjerm. Så da bestemte jeg med for å ringe dem i dag for å høre hva som skjer.

 

Det var **** som tok telefonen, og jeg la frem mitt ærend, og lurte på hva status på min ordre var. Han kunne da fortelle at de hadde fått (enda!) en ny ETA på varen. Den var nå satt til 18. april.

Jeg fortalte ham kort og godt hva som var blitt fortalt meg i forrige uke, og han måtte bare innrømme at telefonen ikke var sendt, og at noen i Amentio hadde "feilinformert" meg (av hvilke grunner???).

 

Da mente jeg at nok var nok! Jeg venter ikke en måned til på ingenting! Jeg ba ham om å kanselere ordren (selvsagt på en normal måte) min og om å overføre pengene til min konto. Noe som han skulle ordne.

Etter å ha sjekket statusfeltet så er hvertfall ordren kanselert.

 

Det som gjenstår nå er å se hvor lang tid de skal bruke på å føre pengene tilbake til meg, og om hvor mye de skal trekke fra beløpet som 'gebyrer' og lignende.

 

Totalsummen som jeg overførte til dem var totalt (inkl. mva, og 120,- i frakt): 4 404,-

 

Om jeg ikke oppdaterer dette innlegget har jeg fått igjen hver krone i inneværende uke.

Ellers vil jeg oppdatere dette innlegget med hvor lang tid de brukte på å overføre beløpet, og om hele beløpet kom tilbake (om noe kom i det hele tatt).

 

 

Min erfaring med Amentio er at de bruker lang tid på bestillinger for å tjene penger på rentene fra de som har betalt inn på forhånd, slik som meg selv.

 

Er Amentio anbefalt? :thumbdown:

Nei! Jeg kommer heretter til å betale noen kroner ekstra andre plasser hvor de har varene på lager fremfor å bestille noe hos Amentio igjen! Bestillinger jeg har gjort fra utenlandske nettbutikker leverer innen 2 uker. Hvorfor har Amentio problemer da?

Mitt råd: Styr unna Amentio!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Herregud ja..

Ubekreftet betyr:

"Vi aner ikke, men setter en dato likevel".

Og så har man en "batch" (jobb) som oppdaterer ordre med forventet dato når produsent/leverandør nok en gang ikke har bekreftet dato.

 

Mitt tips:

Styr unna "whining" på forumet når du ikke forstår hva "Ubekreftet" betyr.

 

Amentio kan muligens frarådes som nettbutikk, men ikke av den årsak som trådstarter er frustrert over.

Lenke til kommentar
Bestillinger jeg har gjort fra utenlandske nettbutikker leverer innen 2 uker. Hvorfor har Amentio problemer da?

 

Uten at jeg kjenner spesielt til den butikken eller skal forsvare de så er vel problemet dems og mange andre tilsvarende nettbutikker, at de ikke har noen eget lager. Alt sendes fra distributører og de kan nesten ikke annet enn å stole på det de sier.

Lenke til kommentar

Hvis du las innlegget nøye så fikk du vel kanskje med deg denne også?

5 minutter etterpå ringte de opp igjen og fortalte at telefonen allerede var sendt fra leverandøren. Da ba jeg dem bare beholde ordren, og de bekreftet også at jeg skulle få opp sendingsnummer på 'Min side'.

 

Helt greit at tiden kan forskyve seg, men skal en akseptere dette i det uendelige da? Når leveringstiden er satt til 3 uker frem i tid så aksepterte jeg dette, også at datoen endret seg fremover, men når leveringstiden kommer opp i 6 uker, og enda ikke sikkert, da syns jeg det blir for drøyt!

 

Hvis dere sitter på baken hele dagen og ikke gjør noe annet enn å tvinne tommeltotter dagen lang, og jeg hadde gjort det samme, da kunne jeg ha sagt meg enig med dere 100%. Da hadde ikke tiden spilt noen rolle, om det hadde tatt 1 uke eller 52...

 

 

Og det er ikke 'whining' å legge inn informasjon om hva som egentlig skjer når en bestiller fra den siden. Og siden dere går så kraftig ut mot meg pga dette innlegget.. Dere skulle vel ikke tilfeldigvis jobbe der? :hmm:

Endret av Oyozo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@Oyozo:

"Vi" går ikke hardt ut mot deg.

Essensen i "problemstillingen" din er tatt opp uttallige ganger her på forumet. Det er beklagelig kanskje at "vi" ikke opplyste om dette.

Du bør kanskje heller bruke litt energi på å sette deg litt bedre inn i hvordan Nettbutikker funker.

Og heller ikke bli overrasket over at man må påregne å få fakta lagt på bordet og/eller at man får tilsvar i en diskusjon.

Ingen av "oss" jobber hos Amentio (de to *du* går så hardt ut mot her).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har opplevd i en del tilfeller at varen IKKE kommer inn på lager før du faktisk bestiller den. Varen er i praksis en bestillingsvare (noe det ikke opplyses om), og varen har en antatt lagerdato basert på at du bestiller i dag (og basert på gjennomsnittlig leveringsdyktighet hos leverandøren).

 

At Amentio ringer deg opp og sier at varen angivelig er sendt (uten å være det), er utilgivelig. Hadde samme problem med ITbutikken flere ganger. Lover og lyger.

 

Kan ikke si så mye mer enn at jeg føler med deg, og lykke til.

Lenke til kommentar

Beklager å påpeke at trådstarters innlegg er gjennomsyret av frustrasjon over at ETA (estimated time of arrival), det vis forventet leveringsdato hele tiden blir forskjøvet. Dette er et forhold som Amentio ikke kan klandres for. At en saksbehandler har oppgitt at telefon er sendt er beklaglig - men det kan være han har uttrykt seg uklart og sagt at bestillingen er sendt (til den som fysisk sender varen).

Lenke til kommentar

Ubekreftet betyr i praksis "vi vet ikke når". Om du fraråder å bruke amentio på den basis så må du fraråde å bruke alle webutikker, da det er standard for ALLE webbutikker jeg noen gang har sett.

 

Om du synes det er kjipt med datoer som blir utsatt så bør du bare avvente til varen er på lager.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det er tydelig at mange ikke har tatt seg tid til å lese trådens første innlegg. Amentio har helt klart oppført seg useriøst her, det å si til en kunde at varen er sendt når den ikke er det eller kommer til å bli det umiddelbart er uhørt. Jeg har selv vært borti dette med Amentio tidligere, og betaler heller mer for å få det fra komplett eller ps.

Lenke til kommentar

Det er dessverre en av ulempene med billig-butikkene som sender fra grossist, det har alltid vært ett problem med varer som ikke kommer som de skal også videre, har videre vært noe borti Amentio og kan konkludere med at supporten jeg har fått er rett og slett bånn i bøtta.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Det er dessverre en av ulempene med billig-butikkene som sender fra grossist, det har alltid vært ett problem med varer som ikke kommer som de skal også videre, har videre vært noe borti Amentio og kan konkludere med at supporten jeg har fått er rett og slett bånn i bøtta.

 

~ Mortis360

 

Ditto!!

 

Har nå kontaktet angående skjermen som ikke var på lager selv om den stod oppført som på lager.

 

Må nå betale 255 kr ekstra for å gå opp til neste skjerm med samme specs osv, fordi de var så tragiske og greide ikke å gi meg en skjerm som stod oppført som "På lager".

 

Siste gangen jeg bestiller fra en sånn sjappe. Neste gang blir det heller litt dyrere Netshop, Komplett, osv.

Lenke til kommentar
Beklager å påpeke at trådstarters innlegg er gjennomsyret av frustrasjon over at ETA (estimated time of arrival), det vis forventet leveringsdato hele tiden blir forskjøvet. Dette er et forhold som Amentio ikke kan klandres for.

Klandrer ikke Amentio bare for dette! Jeg hadde forventet lang leveringstid, og var beredt på at tiden kunne forskyves.

 

At en saksbehandler har oppgitt at telefon er sendt er beklaglig - men det kan være han har uttrykt seg uklart og sagt at bestillingen er sendt (til den som fysisk sender varen).

Nei, han uttrykte seg ganske klart om at varen var sendt, og på vei til meg. Det var her det bikket hovedsakelig over for meg. Eta er bare tillegget. Topic er kanskje feilformulert utfra hva jeg reagerte på, men den har jo en innvirkning den også, dog ekstremt mye mindre.

Lenke til kommentar
Ubekreftet betyr i praksis "vi vet ikke når". Om du fraråder å bruke amentio på den basis så må du fraråde å bruke alle webutikker, da det er standard for ALLE webbutikker jeg noen gang har sett.

 

Om du synes det er kjipt med datoer som blir utsatt så bør du bare avvente til varen er på lager.

 

-Stigma

Nei, jeg skal ikke male fanden på veggen ut fra dette. Det er første gang jeg har opplevd noe problem i det hele tatt med web-butikk. Har bestil før hos andre som har oppført eta, og det har gått greit både med forskyvelser av eta, kundebehandlinger, og leveringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg merker at alle her syns det er greit at en ansatt løy til trådstarter :nei:

Endelig en som skjønte innlegget :thumbup:

 

Nei.

Han "skjønte" ikke innlegget.

Han *vektla* noe av innholdet i innlegget ditt som ikke er/var *så* relevant til topic.

Da skulle du skrevet:

"Amentio har dårlig kundebehandling - lyver om levering av varer."

Noe sånt.

Jeg vektla ikke det i det hele tatt gitt ditt emnevalg (topic).

At du er forb**** har jeg forståelse for. :)

Lenke til kommentar

Kan ikke se problemet. Virker på meg som Amentio har tatt initiativet og kontaktet leverandøren sin etter din henvendelse, og mest sannsynlig fått beskjed om at produktet er på vei til deg. Denne beskjeden har de så videreformidlet til deg i løpet av 5 min.

 

Jeg vil kalle det god service.

 

Har vanskelig for å tro at de skulle ta seg bryet med å kontakte deg med en løgn.

 

Om en nå skulle kritisere måtte det da være at de ikke oppdaterer deg med ny informasjon hele tiden, og kanskje er noe uklar på hva ETA betyr. Kommunikasjon mellom leverandør og butikk er vel heller ikke helt topp, men det er muligens en av prisene for ikke å ha eget lager.

 

Er ganske mange personer som er i tilsvarende situasjon med f.eks E8400.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...