Johanssen Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Er nok dårlig med betaling etter designet ble byttet ut. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hvorfor skal vi anta det når trådstarter for kort tiden siden var inne her og påpekte at det var latterlig av Host4You? Så ikke den posten. Beklager. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Fantastisk bra av host4you! Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Når fyren nå har tatt i bruk det jeg antar er opphavsrettslig beskyttet materiale, kan jo trådstarter være så vennlig å sende en anmeldelse til politiet? Fyren har jo blitt opplyst om opphavsretten på disse sidene, og det kan dokumenteres. Dermed skulle skyldkravet være helt uproblematisk. Jeg håper forelegget blir langt høyere enn de 3 000 han utfra den foreliggende dokumentasjonen har svindlet trådstarter for. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Du har levert anmeldelse? Hvis ikke så foreslår jeg at du gjør det. Lenke til kommentar
Brulf Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Der tror jeg jaggu meg han la ned sia :^ Lenke til kommentar
Johanssen Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Ja kan vel oppdatere dere litt om hva som skjer. I dag fikk vi endelig kontakt med host4you, men de hadde visst aldri hørt om meg, og mente de hadde hatt det samme designet i over 1 år. En liten stund etter ringer samme personen og sier vi har ringt feil, og mener dette er broren til ***, en viss Asle som ikke finnes, ifølge tlf katalogen eller skattelistene. Vi har en lang samtale der mye rart blir sagt og blir til slutt enige da vi får beskjed om at vi har fått en mail. Mailen ser slik ut.. Det skjer overhodet ikke. Lykke til med anmedelsen. Mailen din er nå blokkert så jeg vil ikke motta flere mailer. Med vennelig hilsen, *** ----- Original Message ----- From: Trådstarter To: *** Sent: Tuesday, April 08, 2008 4:14 PM Subject: Re: Hei Vi venter fortsatt penger fra dere.. From: *** Sent: Tuesday, April 08, 2008 4:12 PM To: Trådstarter Subject: Re: Hei Hei. Ok, da har jeg slettet websiden. Kommer ikke til og bruke det lenger. Lykke til. Med vennelig hilsen, *** ----- Original Message ----- From: Trådstarter To: *** Sent: Tuesday, April 08, 2008 4:10 PM Subject: RE: Hei Vi trenger ikke noe noen form for webhotell eller domenenavn. Klarer oss lenge med det vi har.. -------------------------------------------------------------------------------- From: *** To: Trådstarter Subject: Re: Hei Date: Tue, 8 Apr 2008 15:14:16 +0200 Hei. Jeg går fra jobb nå, så skal se på det i morgen. Du vil få svar i løpe av morgen dagen. Jeg har også registrert can-ub.no forresten, så hvis du er intressert og bruke det domenenavnet kan det trekkes av 1000kr på bekøpet. Så kan dere bruke domenenavnet mens vi står ansvarlig for det. Domenenavnet vil bi synnlig i løpe av 12 timer. Kan også fikse webhotell til dette hvis ønskelig. Med vennelig hilsen, *** ----- Original Message ----- From: Trådstarter To: *** Sent: Tuesday, April 08, 2008 2:56 PM Subject: RE: Hei Ja, da har jeg sendt filene.. Du fikk source filen? -------------------------------------------------------------------------------- From: *** To: Trådstarter Subject: Re: Hei Date: Tue, 8 Apr 2008 14:49:03 +0200 Hei. Hvis du kunne sendt de filene hadde det vært kjempe flott. Med vennelig hilsen, *** ----- Original Message ----- From: Trådstarter To: *** Sent: Tuesday, April 08, 2008 2:47 PM Subject: RE: Hei Jeg har jo allerede sendt deg en .psd? Kan godt sende mailen igjen.. Du har også fått 15 .jpg bilder som viser fremgangen.. -------------------------------------------------------------------------------- From: *** To: Trådstarter CC: xxx Subject: Hei Date: Tue, 8 Apr 2008 14:32:50 +0200 Hei. Fikk beskjed av en av mine ansatte at du hadde vært i kontakt med telefon support ang vår webdesign. Han mener at du er orginal lager av dette designet. Hvis du kan sende alle filene inkludert logger av designet du har laget så skal jeg overføre et tilfredstillende beløp for designet inn på din konto. Skulle du trenge ekstra informasjon kan du ringe meg mellom 08:00 - 24:00 på 45423206. Med vennelig hilsen, Atle Kleppa Ramsland Ellers har vi engasjert elever og lærer i saken, og samlet alt av bevis materiale, som vi kommer til å bruke til annmeldelsen. Vi har også kontaktet ungt entrpenørskap og Agderposten som er lokal avisen. Vi skal videre sende regninger og om det ikke blir betalt blir det inkasso. Dette er noe vår mentor i Agderposten skal hjelpe oss med. Endret 8. april 2008 av KVTL Sensurerte navn Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Vi har fått en rapport fra en bruker (som ikke er part eller aktiv i tråden) om å ta en titt på den. Moderator henstiller på generellt grunnlag til alle om å være forsiktige med å bruke personopplysninger i slike tråder. Personvernet og hensynet til privatlivets fred står sterkt her på forumet. Det gjelder også selv om det dreier seg om informasjon som er tilgjengelig på nettet eller i offentlige registre. En god regel er å ta ballen og ikke mannen. Kritikk av firmaer bør rettes mot firmaet, ikke mot ansatte eller ledelse personlig. Nå er det foreløpig ikke brukt personopplysninger her, utenom det at partene selv har stått fram med navn etter egen fri vilje. Så jeg ser ikke noe galt med tråden slik den fremstår så langt. Men jeg henstiller allikevel om ikke å gjøre personene til sak her. Jeg ser at det tidligere ble postet en usensurert kvittering her som nå er fjernet. Det er selvsagt sterkt å anbefale - uansett formål - å ikke poste kontonummere knyttet til personnavn og adresse på nettet, for å unngå forsøk på svindel. Reaksjoner og kommentarer tas som vanlig på PM, ikke i tråden. Geir Minner igjen på denne. Måtte sensurere en hel del navn og mailadresser. MVH KVTL Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Du er fra Arendal du òg, ja. Får vel bare slenge meg på og si at jeg håper (og tror, etter å ha lest her) at du vinner en evt. sak mot Host4You. Lykke til! Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg noterer meg i hvert fall navnet på firmaet og eieren. Slikt som dette kommer gjerne og biter eieren i ræva en eller annen gang i fremtiden. Synd at søksmål antagelig må tas ut i Stavanger, ellers ville jeg vurdert å spørre arbeidsgiver om vi kunne ført saken pro bono. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 For en useriøs bedrift. Håper du får tatt rotta på han. Er Host4u også fra Arendal? Kommer forresten ikke inn på siden til host4u... SQL feil... hihi Lenke til kommentar
Johanssen Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Som du kan lese i mailen jeg har mottat, så har han slettet siden. Nei, host4you er i stavanger. Kan også bare advare dere, om dere noen gang skal kontakte dem er det godt mulig det er "skybert" som tar telefonen. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Skjønner ikke at han gidder engang. Om han skal ha seg en seriøs jobb senere i livet og arbeidsgiver googler navnet hans så har han tapt, enkelt og greit Og det er fortjent Endret 9. april 2008 av KVTL Sensurert navn Lenke til kommentar
nomore Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Google can be both your best friend or your worst enemy... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Ja, det er bare å nevne navnet hans ( host4you ) så mange ganger som mulig så blir hitraten større Jeg skal kr.sand -> risør -> Oslo -> Kr.sand -> Stavanger -> Kr.sand i helga så kan sikkert svippe innom gutterommet hans i Stavanger og hilse på. hahaha. Hvorfor så mye kjøring? joda, skal til Oslo på noe jobb intervju men glemte vitnemål og tull hos mor i risør. Så skal jeg til kr.sand igjen for å hente dama for å så besøke noen venner i stavanger Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Men som det er kommentert her: Ta deg en tur innom politistasjonen og anmeld hele saken. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Gjør det. Fremlegg saken, og ta med all dokumentasjon til politiet! Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Ja, det er bare å nevne navnet hans ( host4you ) så mange ganger som mulig så blir hitraten større Jeg skal kr.sand -> risør -> Oslo -> Kr.sand -> Stavanger -> Kr.sand i helga så kan sikkert svippe innom gutterommet hans i Stavanger og hilse på. hahaha. Hvorfor så mye kjøring? joda, skal til Oslo på noe jobb intervju men glemte vitnemål og tull hos mor i risør. Så skal jeg til kr.sand igjen for å hente dama for å så besøke noen venner i stavanger Neste som nevner navnet til innehaveren av Host4You får advarsel og en lenger ferie fra forumet helt gratis. Dette er 3. gang det har blitt advart mot dette. MVH KVTL Edit: Fjernet litt OT. Endret 9. april 2008 av KVTL Lenke til kommentar
fox Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Her blir det spennende å følge med! Stå på! Lenke til kommentar
Johanssen Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Det som skjer nå er at vi sender 1 regning, om han ikke betaler sender vi 1 til, om han ikke betaler den heller blir det inkasso. Hvis ikke det kommer til å funker så politi annmelder vi det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg