KVTL Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Alle personopplysninger til de som driver Host4You finnes på nettet også, men ok kvittering. Siden du fikk en slik kvittering og vedkommende kuttet ut transaskjonen etterpå, vill jeg nok vurdert en anmeldelse også. Uansett så engasjer skolen og foreldrene deres også. Lenke til kommentar
birdie88 Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 For at en avtale skal ha kommet i stand har Høyesterett i flere dommer, blant annet OBOS/Stiansendommen og Selsbakkhøgda borettslag, uttalt at et hovedvilkår er at partenene er enige om det vesentlige i avtalen. Etter min mening er her den viktigste delen av avtalen prisen, som partene har utvilsom her er enige om. Det er ikke noe krav om skriftlighet. Sånn som jeg ser det er det i dette tilfellet inngått en avtale, og den ene parten har brutt kontrakten. Dette vil selvfølgelig få følger med mindre kjøper her kan utrede for hvorfor kontrakten er blitt brutt, og dokumentere påstandene. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 (endret) Vi har fått en rapport fra en bruker (som ikke er part eller aktiv i tråden) om å ta en titt på den. Moderator henstiller på generellt grunnlag til alle om å være forsiktige med å bruke personopplysninger i slike tråder. Personvernet og hensynet til privatlivets fred står sterkt her på forumet. Det gjelder også selv om det dreier seg om informasjon som er tilgjengelig på nettet eller i offentlige registre. En god regel er å ta ballen og ikke mannen. Kritikk av firmaer bør rettes mot firmaet, ikke mot ansatte eller ledelse personlig. Nå er det foreløpig ikke brukt personopplysninger her, utenom det at partene selv har stått fram med navn etter egen fri vilje. Så jeg ser ikke noe galt med tråden slik den fremstår så langt. Men jeg henstiller allikevel om ikke å gjøre personene til sak her. Jeg ser at det tidligere ble postet en usensurert kvittering her som nå er fjernet. Det er selvsagt sterkt å anbefale - uansett formål - å ikke poste kontonummere knyttet til personnavn og adresse på nettet, for å unngå forsøk på svindel. Reaksjoner og kommentarer tas som vanlig på PM, ikke i tråden. Geir Endret 3. april 2008 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Brulf Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Veldig useriøst firma... beste argumentene han kan komme med er oppførsel og alder (som ikke er et argument engang) ? Da vet jeg hvem jeg IKKE skal anbefale hvis noen trenger noe sånt Lenke til kommentar
citronen Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Virkelig, jeg er glad for at det ikke finnes marked for useriøs buizz i potetlandet vårt. Det kan legges til at der jeg kommer fra, er vi ikke så nøye på hva som står i kontrakta (eller om det eksistrer kontrakt). Vi er veldig opptatt av at avtaler følges. Og, følges ikke avtaler - vil det få DIREKTE konsekvenser. Kanskje ungdomsbedriften "Kutt-dekk og vandaliser-bil" eller "Lakkfjerner" kan skilte med sitt nervær snart. Espen Lie snakker med varme ord om ungdomsbedrifter! Lykke til gutt. Ikke gi deg. - Den mursteinen var ikke i ruta når jeg parkerte bilen der - Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Så lenge vi ikke hadde en avtale/kontrakt på dette. Så er jeg ikke pliktig til noe. Så det du sier der er bare tull. Vi hadde en avtale om han skulle lage et utkast og sende. Og vi godtok ikke det. Jeg legger også til at alle grunnene mine jeg har skrevet er riktige. Selv om dere ikke har underskrevet en kontrakt, har dere tydeligvis hatt en avtale, og den avtalen er du pliktig å følge. Trådstarters problem er bare at når du går inn for å være drittsekk og ikke følge avtalen, hadde han hatt langt større sjanser til å få innkrevd pengene sine om han hadde hatt en skriftlig kontrakt, så det håper jeg han har lært til neste gang nå. Dessverre er det slik i dag at man aldri kan stole på folk, og det vet vel du alt om? Og ikke kom her og si at du ikke godtok utkastet. Du har jo viftet med en kvittering for at du liksom har betalt og bedt om å få tilsendt .psd-fila. Da har du godtatt designet. At du av ymse grunner skulle velge å ikke bruke det likevel, er ditt problem, ikke Thomas'. Han har gjort jobben sin. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Når host4you her har sendt en kvittering som ikke er gyldig, for å få tilsendt designet mener jeg det er mer enn nok grunnlag for å levere en anmeldelse på saken. Som det også er kommentert, så kan avtaler inngåes "indirekte" på den måte at begge parter oppfører seg som om den er inngått. Denne "kvitteringen" er et godt argument også i denne sak. Jeg tror innehaver her (som forøvrig er født i 1989, som noen spurte etter tidligere) bør, for sin egen del, legge seg ganske flatt, betale disse pengene (det er tross alt ikke snakk om store summer). Du er virkelig ute på gyngende grunn. Lenke til kommentar
krompraft Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg lurer på hvorfor host4you ikke linker tilbake til hjemmesiden til mannen bak designet han bruker idag, som forøvrig er www.styleshout.com Det eneste styleshout.com ber om er at man beholder linken, så kan man bruke designet, som er helt gratis, så mye man vil til hva man vil, men dette har altså host4you fjernet. Her er link til gratis template host4you har brukt. Her er host4you sin hjemmeside, uten link til han som har laget designet, slik han burde. Lenke til kommentar
Johanssen Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Ojda, her er det i alle fall en som har "dritt seg på leggen". Her er det faktisk host4you som bruker gratis templates ulovlig. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Hvis man ber om å få sendt designet samtidig som man fremlegger dokumentasjon på at betaling er lagt inn i nettbank, er det ikke tvil om at avtale er inngått. Jeg har sjelden sett maken til pisspreik som det som kommer fra Host4You i denne tråden. Host4You fremlegger unnskyldninger for å slippe å betale. Sladder man hører etter at avtale er inngått, er naturligvis ikke grunnlag for å heve avtalen. Hvis Host4You virkelig mente at trådstarter ikke hadde rettighetene til designet, måtte de i hvert fall ha dokumentert dette overfor ham. Ingenting i av det som er fremkommet her, tyder på at det er gjort. Når man ser hvor stor respekt Host4You har for sine avtaler, regner jeg med at forumbrukerne her vil strømme til som nye kunder. Trådstarter: Dersom vil ha pengene, er forliksrådet riktig forum. Hvis jeg ikke husker feil, koster det ett rettsgebyr (ca 860 kr) å ta ut en forliksklagen. Beløpet vil du normalt få igjen hvis du vinner saken. Jeg føler meg trygg på at du vil få den nødvendige bistand her på forumet til å utforme klagen og evt. hjelpe deg med å forberede møtet i forliksrådet. (Edit: Språk) Endret 5. april 2008 av Nagel Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Noe annet som retter seg imot http://www.host4you.no er vel at de faktisk selger ventrilo servere ulovlig. Sjekk ut http://ventrilo.com/hosting.php?byctry=nor De skal faktisk ha tilatelse ifra ventrilo.com for å leie ut ventrilo servere. For man skal jo også betale til dem, ikke bare putte alt i egen lomme. Lurer på om jeg sender en epost til dem nå også jeg. Lenke til kommentar
Johanssen Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Ja gjør det, jeg har allerede sendt en mail til den freetemplate siden. Lenke til kommentar
Mr. Floppy Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Er det noe jeg misliker, så er det useriøse aktører... Siden jeg ikke har vært involvert i saken, så skal jeg ikke uttale meg om hvem som har sagt hva - jeg konstaterer bare at ballen ligger hos Host4You som på sin side ser ut til å ha argumentasjonsproblemer. Om noen skulle være interessert (Johanssen, kanskje?) så kan jeg påpeke enda et par lovbrudd fra Host4You. De bruker betegnelsen 'MVA' bak organisasjonsnummeret for å indikere at de er registrert i Merverdiavgiftsmanntallet, noe de altså ikke er ifølge Brønnøysundregistrene. Dette er faktisk en alvorlig sak, men jeg husker dessverre ikke i farten hvilken lov som regulerer dette. De oppgir også å være et DA (Delt Ansvar), mens Brønnøysundregistrene sier de er et enkeltpersonforetak, altså et brudd på Foretaksregisterlovens paragraf 10-2 om dokumentasjonsplikt. Til Host4You: Jeg regner meg selv som rettferdig og faktaorientert. Totaltinntrykket mitt etter å ha lest denne tråden og sett på nettsidene deres er at dere leker butikk. Kan dere sannsynliggjøre noen av påstandene deres, så vurderer jeg gjerne saken på nytt. Dere kan selvfølgelig argumentere for at dette ikke er en sak for offentligheten, men da burde det vært åpningsreplikken deres her på forumet. Med den argumentasjonen dere har brukt til nå, så er det vanskelig å ta dere seriøst og dere bør derfor la offentligheten få innblikk i hvordan saken utvikler seg fremover. Inntil det skjer, så vil Host4You (og andre aktiviteter drevet av A.K. Ramsland) ikke bli vurdert når jeg skal anbefale en leverandør til noen av mine klienter. PS: Noen som har prøvd å trykke på 'Nedlastinger'-fanen øverst på siden til Host4You? Bærer det ikke virkelig preg av å være en seriøs bedrift med kompetanse på fagfeltet sitt? :!: EDIT: De har nå rettet opp i feilen. Endret 7. april 2008 av Mr. Floppy Lenke til kommentar
chrishan Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 denne saken blir vel ikke bedre av at oppsiktsvekkende seriøse host4you nå faktisk bruker det omtalte designet på siden sin......... legg til alt det andre rælet om denne bedriften som rulles opp i denne tråden, og det er vel lett å tenke seg et synkende skip som ikke har lenge igjen. det er for øvrig flere stygge stavefeil på den forsiden de har oppe nå. sikker på at slikt appelerer veldig til "profsjonelle" aktører! Lenke til kommentar
Johanssen Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Hehe, ja. Så i dag at han bruker designet. Det er så latterlig! Endret 7. april 2008 av Johanssen Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Ta screeenshots og anmeld fyren for dokumentforfalsk og svindel. Man skal ikke tjene penger på den måten der. Igjen så oppfordrer jeg på det sterkeste å innvolvere foreldre og skole. Kanskje tipse et par aviser også? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 La meg bare si at jeg synes denne saken lukter lang vei. Smekk på lanken og fy i ansiktet på Host4you.no Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hahaha, så forbanna patetisk av denne useriøse drittsiden. "Vi valgte å ikke bruke desgnet fordi vi fikk klager på det, var ikke fornøyde" osv. og hva er det første musa gjør et par dager etterpå? Tåpelig. Håper dette foretaket går rett vest, hater virkelig folk som driver på sånn og ikke har respekt for noe som helst. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Vi må vel nå kunne anta at Host4You har betalt for designet, ellers vil det jo være å regne som lovbrudd å bruke en annens verk uten tillatelse. Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Hvorfor skal vi anta det når trådstarter for kort tiden siden var inne her og påpekte at det var latterlig av Host4You? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg