Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mister nett etter ca 10 min på.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-rOwOH6vg

kan hende problemet ligger i diverse ledninger eller selve routeren/switchen/modemet?

Det er nok ikke driverfeil siden nettet fungerer i det hele tatt.

Sjekk alle ledninger. Internettproblemer slik som dette kan være vanskelige å hanskes med siden det kan være så utrolig mange faktorer som spiller inn.

Lenke til kommentar

Jeg sleit med det samme rett før påske.

Hadde et gammelt Topcom modem fra Telenor som kødda det til for meg.

Ringte kundeservice onsdag ettermiddag og meldte fra om problemet.

Tirsdag uka etter kom det montør hjem til meg og byttet modemet som var kilden til problemet.

Så ring kundeservice og meld fra om problemet slik at de kan få sendt noen å feilsøke på linja di.

Er dere 2 på routeren, begge koblet til med kabel og bare du som detter ut?

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Når bare du mister forbindelsen og ikke han andre så ligger feilen mest sannsynlig på din PC. Har du prøvd med et annet nettverkskort? Kan være hardware feil på kortet ditt. Sjekket innstillinger på kortet?

Når du detter ut, hva slag IP adresse har maskinen din da? Har den enda routerens IP eller har Windows satt en 169.xxxx adresse? Har du tilgang til ruteren etter at nettet er falt ut?

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Du skriver IPCONFIG i CMD. Åpne kjør, skriv CMD, og skriv IPCONFIG. Da vil du få opp IP adressen du har nå.

For å koble seg på ruteren må du skrive inn adressen dens, min trådløse ruter har foreksempel 192.168.1.1 som adresse. Skriv inn din ip i adresse linja i nettleseren din

Men sikkert lurt for deg å spørre noen andre eller søke på nettet hvordan din router er satt opp. Kanskje spør han som har satt den opp.

Men uansett når kun du mister nett, så er det noe galt med din PC et sted. Feilsøk ! Foreksempel test med et annet nettverkskort, søk på google om andre har hatt samme problem, har du lastet ned alle Windows oppdateringer etc etc etc..

Endret av Xpi
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har du nyeste driver til nettverkskortet ditt? Kan hende den må oppdateres.

eller så kan det hende at routeren er dårlig og ikke takler flere brukere, eller at det er kommunikasjonsproblemer mellom router og din pc.

Prøvd å bytte port på router? slik at du får den friske linja, og den andre PC-en får den dårlige? Hvis det retter opp problemet har du en syk router.

Hvis det ikke hjelper har du en syk pc

Lenke til kommentar
Prøver nå ett annet nettverks kort og virker som det funker, men dette er ett 100 Mbps istedenfor 1000 som jeg hadde før.

har du behov for 1000mbit? har du kabler, router osv som er sertifisert for den hastigheten? hvis ikke, har det ingen effekt på hastighet.

du finner sikkert noen drivere på hjemmesiden til produsenten. eller på windowsupdate

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...