Balleknekkern Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Rett før påske så ble pcen min ødelagt, eller skjermkortet ble ødelagt. så jeg dro lynende kjapt bort på datakjeden. der spurte jeg etter 8800gt eller gts, men jeg sa klart og tydelig ifra at jeg skulle ha den nye modellen. Det de viste meg var et 8800gts 320mb, jeg nølte litt og spurte om de var helt sikkre på at det var den nye typen. Åjada det har ikke kommet noe nytt eller bedre av denne typen, svarte mannen bak kassen. jeg kjøpte dette kortet og håpte på det beste. satt kortet i pcen og var fornøyd. alt fungerte strålende, men for noen dager siden var jeg på lan, der sa den ene kompisen min at jeg hadde kjøpt den gamle typen. Da ble jeg så sur at jeg hålt på å rive av meg alt håret og fikk bare lyst til å stikke bort på datakjeden å smelle ned den idioten som hadde solgt meg kortet. Lurte bare på om det er noe jeg kan gjøre nå som jeg har satt det i pcen, mulig å bytte det eller noe, fant foresten nettop ut at kortet kostet bare 1000kr på netshop, mens jeg betalte 2300kr:( Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Bare for å fastslå det, du har ingen angrerett på dette kjøpet. Angrerett har du ikke med salg over disk. MEN - du kan nok ha reklamasjonsrett på dette, siden selger kom med feilinformasjon. Fra forbrukerkjøpsloven: § 15. Tingens egenskaper Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering Det du har krav på når slikt skjer, er at selger retter mangelen kostnadsfritt - dvs at du får et 8800gts NY TYPE uten å betale mellomlegg, eller får igjen pengene dersom dette ikke er mulig. At netshop solgte sine til halv pris (så du førprisen på tilbudet?) har ingen betydning for dette kjøpet. Tråden er forresten feilpostet, og flyttes til forbrukerrett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå