Gå til innhold

Konvertering til dwg og målsetting

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med målsettingen/dimensjonene når jeg konverterer til dwg. Jeg har laget en plantegning som jeg har sendt til en teknisk tegner. Hun gir meg tilbakemelding om at den tegningen hun har fått ikke gir korrekte mål. Når hun sjekker målene i AutoCad stemmer disse ikke overens med de målene jeg har fått i Sketch up. Er det noen som vet hva dette problemet kan grunnes. Jeg sjekket selv ved å åpne dwg filen i DWGSee og å bruke målefunksjonen. den gir feil mål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mulig du har tegnet i forskjøvet koordinatsystem i sketchup og så har ting blitt skeivt? stemmer mål i sketchup? kan og være en enhetsgreie. f.eks at du har kjørt på med inch mens hun har mm

takk for svaret. Jeg hadde tegningen i cm først, men har endret den til mm. Jeg bruker mm som dimensjon i DWGSee også. I sketch up stemmer målene ved kontroll. Hva mener du med forskjøvet koodinatorsystem. Kan jeg enkelt sjekke dette? Jeg er en ganske fersk bruker av sketc up.

Lenke til kommentar
prøv noe enkelt som en firkant på 200*200mm i scetchup først og se om den funker. Jeg kan jo teste nå f.eks.

Det var det rareste, jeg opplever det samme med sketchup 6 og autocad 2008

Får samme problemet jeg også med en enkel firkant :(

Lenke til kommentar
prøv noe enkelt som en firkant på 200*200mm i scetchup først og se om den funker. Jeg kan jo teste nå f.eks.

Det var det rareste, jeg opplever det samme med sketchup 6 og autocad 2008

Får samme problemet jeg også med en enkel firkant :(

Jeg har prøvd å finne et system på feilen. Det viser seg at når jeg måler i DWGSee bli alle målene 1,455... ganger større en det de faktisk skal være. Kan det være noe med skalering? Når jeg eksportere er kaleringsvalget ikke tilgjengelig

Lenke til kommentar
Til ADMINser nå at jeg kanskje burde ha lagt denne ut under "den store sketcup tråden". Kanskje det hadde vært flere som kunne ha sett den. Kan tråden flyttes?

Da er problemet løst. Jeg satte visning til Top og gikk på camera og trykte på paralell projection. Resultaten ble supert. Et annet alternativ var å slå av laget med målsettingen før konvertering til dwg.

Takker for gode tilbakemeldinger. De har vært lærerike.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...