Gå til innhold

PC i bil


Anbefalte innlegg

heisann.

 

Tenkte jeg skulle teste ut noe. hadde en liten diskusjon med en kamerat av meg, han mener at jeg IKKE kan få en normal stasjonær pc til og starte på bilbatteri.

 

men jeg tenkte, hvis jeg kobler bil batteriet (som jeg mener er 12V), og bruker trafoen, som gjør 230 - 12V. og kobler kablene rett på utgangen fra trafoen, og til de 24 pins kablene. har aldri gjort dette. pointet mitt er bare og kunne klare det, og så hadde det vært et utrolig artig prosjekt egentlig:)

 

Noen som er gode på hvordan jeg muligens kunne få gjort dette? eller har noen gode idèer?

 

 

Zcum

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke noe problem å kjøre en vanlig stasjonær i bil. Kjenner faktisk folk som har gjort det.

 

For å få strøm til maskinen kan man gjøre to ting.

 

1. Kjøpe en vekselretter. (12VDC -> 230VAC) Og bruk den vanlige strømforsyningen. Dette er den enkle måten.

 

2. Bygge seg en egen strømforsyning som jobber med 12V. Må også kunne konvertere til 5V og 3.3V plus noen flere maskinen trenger. (Muligens det finnes ferdige slike.)

Lenke til kommentar
Er ikke noe problem å kjøre en vanlig stasjonær i bil. Kjenner faktisk folk som har gjort det.

 

For å få strøm til maskinen kan man gjøre to ting.

 

1. Kjøpe en vekselretter. (12VDC -> 230VAC) Og bruk den vanlige strømforsyningen. Dette er den enkle måten.

 

2. Bygge seg en egen strømforsyning som jobber med 12V. Må også kunne konvertere til 5V og 3.3V plus noen flere maskinen trenger. (Muligens det finnes ferdige slike.)

Eller alternativ 3. Kjøp en 12VDC PSU feks Pico. Du finner en del om du søker på nettet etter carputer.

Lenke til kommentar

Har selv en 300W Atx PSU liggende her, med 12V inngang.

Den er akkurat som å se ei standard ATX PSU.. (samme mål, og samme utganger ;) )

Denne ble kjøpt på carputer.no for noen år siden.

Funka som bare det den :)

Men har ikke vært i bruk på lenge siden PC-en ble tatt ut av den bilen.

 

Trur også Carputer har slutta å selge denne PSU'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...