azzi777 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg har kanskje tenkt å kjøpe graffikkort i SLI, men jeg vet enda ikke om mitt hk støtter SLI. Jeg vet at jeg har to PCI-E-plasser, men ikke om det støtter SLI. er det noen som vet dette? Mitt Hovedkort: 0WG864 i en Dell E520 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Neppe, ser ut som det er basert på Intel P965 brikkesettet. Google "navnet". CPU-Z vil vise deg brikkesett. Lenke til kommentar
azzi777 Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Ok... takk for svar. Da blir det vel å ønske seg nytt hk. Lenke til kommentar
Zcum Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Dell E520 Ser ikke slik ut, at den støtter SLI altså. uansett om den gjorde det, så tror jeg du måtte isåfall sende den inn til service og få dem til og dytte inn et ekstra kort. for tror alt av "slots" på hovedkortet til dell-PC-er. (ramslots, pci slots. osv.) er spesial bygd slik at du MÅ bruke dem sine produkter, for ellers vill det ikke passe. selvfølgelig for og tjene mest penger Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg kan bekrefte at ditt hovedkort ikke støtter SLI. Ingen Intel chipset har offisiell støtte for SLI, selv om mange av dem (de med 2 PCI-e porter) teknisk sett kunne støttet SLI. Nvidia har valgt å utelukke disse hovedkortene i sine drivere. Det er mulig å bruke hackede drivere for å unngå problemet, men tilgjengeligheten på slike modifiserte drivere er vedlig dårlig og det annbefales ikke. Intel hovedkort med 2 PCI-e porter støtter dog Crossfire fra ATI skjermkort. De støtter også de skjermkortene som er 2-in-1 skjermkort da de ikke behøver SLI for å fungere. Skal du ha SLI må du ha et Nvidia chipset, og de hovedkortene som støtter SLI er som regel merket med "SLI" i sin tittel, samt i spesifikasjonsdetaljene. -Stigma Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Jeg har kanskje tenkt å kjøpe graffikkort i SLI, men jeg vet enda ikke om mitt hk støtter SLI. Jeg vet at jeg har to PCI-E-plasser, men ikke om det støtter SLI. er det noen som vet dette?Mitt Hovedkort: 0WG864 i en Dell E520 Nei det er innlysene at du ikke kan ha SLI på maskinen din. Men hvis kabinettet ditt tillater det (i cm) kan du kjøpe et slikt kort som har SLI innebygget og krever ikke at du har 2xPCI-Ex, eneste er at det koser 3500-4000kr akkuratt nå. Men du har nå muligheten :-) Lenke til kommentar
Asken Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) du må nok skaffe deg nytt kabinett, finnes ingen mATX hovedkort som støtter SLI... eller jo.. det fantes en, men den var til AMD socket 939 eller no sånt... gammel... men det skal tydeligvis komme noen, men da har du enda ett problem....Dell bruker BTX, ikke ATX så jeg trur ikke ett ATX eller mATX hovedkort vil passe uansett. https://prisguiden.no/product.php?productId=49178 Angelboy: 9800 GTX (én GPU) krever 2x PCI-e 16x for å kjøre i SLI.. du mener vell 9800 GX2? ;P Endret 5. april 2008 av Extremetel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå