carl-kr. Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) hei! byttet idag fra min boxed kjølet til denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328615 begge kjernene på min x2 4600+ ligger nå på 70grader i windows ifølge everest. prøvde å spille isted ,men pcen slo seg av etter 5min. hva kan være feil?kan jeg ha smurt for tykt lag med kjølepasta? hjelp! Endret 2. april 2008 av carl-kr. Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Regner med at feilen ligger der en plass ja. Sørg for at du har et tynt men jevnt lag over hele prosessoren, i utgangspunktet skal det holde med akkurat over kjernene men som vi sier: grundighet gir trygghet. Det kan også være at du har montert den litt feil, det skjer av og til at kjøleren blir stående litt på skrå, sjekk dette også. Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg foreslår at du kjøper deg Artic Silver 5. Vær oppmerksom på at du IKKE skal påføre kjølepasta jevnt over hele cpu'en, bare et lite område ca. på midten av cpu'en trengs. Følg denne guiden: http://www.arcticsilver.com/ins_route_step2amdas5.html Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 ja jeg bruker artic silver. jeg gjorde den ren og påførte et TYNT lag over hele. etter 30min spilling lå begge kjernene på 40grader. ble mye bredre.. en dag jeg gidder skal jeg gjøre den ren, å ta pasta kun på midten som crazyegle foreslo. Lenke til kommentar
trettifire Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 ja jeg bruker artic silver.jeg gjorde den ren og påførte et TYNT lag over hele. etter 30min spilling lå begge kjernene på 40grader. ble mye bredre.. en dag jeg gidder skal jeg gjøre den ren, å ta pasta kun på midten som crazyegle foreslo. Du vil ikke oppnå noen bedre effekt ved å bare ha den over kjernene, poenget er at du egentlig ikke trenger å ha den smurt over hele flata (=sparer pasta). Såfremt du har god kontakt mellom kjølehodet og CPU (som det kan virke som om du har nå) anbefaler jeg deg å fortsette med den du allerede har lagt på. Kjølingen vil faktisk bli litt bedre hvis du lar den pastaen du allerede har på "sette seg". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå