thrice Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hei. Hvor lenge kan man lagre kyllingfilèt hvis man kjøper en familiepakke, steker alle, og legger de i en lufttett boks i kjøleskapet? Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 De holder ikke all verden. Da er det nok bedre å steke de du skal bruke den dagen, og fryse resten i porsjonsposer. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Men det er så tiltak å måtte tine det når man er sliten etter en dag med forelesninger og lesing. Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Men det er så tiltak å måtte tine det når man er sliten etter en dag med forelesninger og lesing. Ja jøss, ta opp posen fra fryseren og legge den i varmtvann et kvarter mens man sitter i sofaen er virkelig slit.. Jeg pleier kjøpe 2kgs sekker med frosne fileter til 150,- jeg. Billig og enkelt. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Hvor finner man det så billig? Lenke til kommentar
paa99 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Firstprice på Kiwi. Ganske gode. Smaker som alle andre kyllingfileer Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg pleier kjøpe på prix, klarer ikke smake forskjellen heller. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Okay, takk. Da var de utsolgt i dag. Kjøpte en overpriset liten pakning. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Ferdig stekt kylling holder ikke mange dagene etter min erfaring, og ved andre gangs oppvarming pleier kyllingen ofte å bli seig/tørr i forhold til nystekt vare. (Litt avhengig av hvilken metode du bruker for andre gangs oppvarming.) Hvis du har en slik luksus at du har en micro i nærheten kan du klemme en frossen filet eller to på defrost i noen minutter før steking, det har ihvertfall funket fjell for min del så langt. Bare pass på å ikke ha dem i for lenge slik at de begynner å stekes i microen. Ellers er de nevnte 2kg pakkene med kylligfilet langt billigere og minst like gode som de små overprisede pakkene man finner de de fleste dagligvarebutikker. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Kan legge til at også Meny, Rema og Coop Obs har billig kylling (2 kg for 149) Lenke til kommentar
toazty Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 du frøken , ta et litermål, legg kylling filet oppi den, fyll på med rapsolje, holder i 10 dager det minst , null luft i olje, så kylling fileten blir ikkje dårlig, ikke så fort i alle fall, Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Den egentlig beste måten å tine kjøtt på er å ha den i kjøleskapet over natta. Romtemperatur eller varmt vann vil vel bare øke bakterieveksten.. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Den egentlig beste måten å tine kjøtt på er å ha den i kjøleskapet over natta. Romtemperatur eller varmt vann vil vel bare øke bakterieveksten.. Må si meg enig her. Frys ned i porsjoner, legg det du skal ha dagen etter i kjøleskapet før du legger deg Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Bare for å komme med litt tallfakta ser det ut til å være bred enighet om at 3-4 dager er maksimal forsvarlig lagringstid for stekt kylling i kjøleskap, forutsatt at kyllingen lagres under vanlige forhold i kjøleskapet. Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Syns det er veldig mye blod i de posene med 2 kg frossen filet fra prix, er det mindre i de fra kiwi eller ica osv? Tenkte å kjøpe på mega men det er jo coop det og så det er samme driten.. Jeg pleier forresten alltid å strimle filetene, derfor jeg vet at det er mye mer blod i coop sine frosne enn prior sine ferske. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå