Gå til innhold

Et spørsmål om lagring av kylling.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men det er så tiltak å måtte tine det når man er sliten etter en dag med forelesninger og lesing.

Ja jøss, ta opp posen fra fryseren og legge den i varmtvann et kvarter mens man sitter i sofaen er virkelig slit..

Jeg pleier kjøpe 2kgs sekker med frosne fileter til 150,- jeg. Billig og enkelt.

Lenke til kommentar

Ferdig stekt kylling holder ikke mange dagene etter min erfaring, og ved andre gangs oppvarming pleier kyllingen ofte å bli seig/tørr i forhold til nystekt vare. (Litt avhengig av hvilken metode du bruker for andre gangs oppvarming.) Hvis du har en slik luksus at du har en micro i nærheten kan du klemme en frossen filet eller to på defrost i noen minutter før steking, det har ihvertfall funket fjell for min del så langt. Bare pass på å ikke ha dem i for lenge slik at de begynner å stekes i microen. Ellers er de nevnte 2kg pakkene med kylligfilet langt billigere og minst like gode som de små overprisede pakkene man finner de de fleste dagligvarebutikker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Den egentlig beste måten å tine kjøtt på er å ha den i kjøleskapet over natta. Romtemperatur eller varmt vann vil vel bare øke bakterieveksten..

Må si meg enig her. Frys ned i porsjoner, legg det du skal ha dagen etter i kjøleskapet før du legger deg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Syns det er veldig mye blod i de posene med 2 kg frossen filet fra prix, er det mindre i de fra kiwi eller ica osv? Tenkte å kjøpe på mega men det er jo coop det og så det er samme driten.. Jeg pleier forresten alltid å strimle filetene, derfor jeg vet at det er mye mer blod i coop sine frosne enn prior sine ferske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...