Maranello Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Er på jakt etter et godt (og rimelig) macro-objektiv til mitt D80, kommer til å ta nærbilder av blader, blomster, kanskje noe dråpebilder + mye eksperimentering Er fersk i faget, sikkert mange som har gode forslag til meg! Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Er på jakt etter et godt (og rimelig) macro-objektiv til mitt D80, kommer til å ta nærbilder av blader, blomster, kanskje noe dråpebilder + mye eksperimentering Er fersk i faget, sikkert mange som har gode forslag til meg! Sigma sin 105mm f2,8 er et bra alternativ Tamron har også en billig en som er bra vistnok innenfor 90mm mener jeg. Ellers så kansje jeg ville prøvd å få tak i en 150mm f2,8 fra Sigma. Det er et av de beste jeg har og har hatt, mest for penga. Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg har Tamron 90mm på ønskelisten til mitt D80. Mye grunnet tester som Denne. JP selger den for 2999,- for tiden. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Er også ute etter ei macrolinse til mitt D80. Hos meg står det mellom Sigma 105mm og Tamron 90mm. Greier ikke å bestemme meg Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Kan også gå for Nikkor 105mm f/2.8 VR Macro. Temmelig dyrt dog, men du får med VR, som gjør at du kan ta makrobilder håndholdt. Den brennvidden burde også fungere bra til portretter. Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Er også ute etter ei macrolinse til mitt D80. Hos meg står det mellom Sigma 105mm og Tamron 90mm. Greier ikke å bestemme meg Har hatt alle Sigma sine varianter av makroer, 105 er veldig bra. 150mm er den jeg har best erfaring med, men denne er noe tung på en D80. For å begynne med makro så tror jeg nok jeg ville valgt mellom 90 og 105 i brennvidde. Har lest mye skryt av tamroen me har ikke prøvd den selv. men 2999.- fra JP så får du ikke gjort så mye gæernt vil jeg tro. Men det ligger ofte brukte Makroer på Foto.no , det er nok en del som synes det er litt kjedelig. Men 90mm makro går jo fint til portreter også. Lenke til kommentar
Maranello Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Takk for mange gode og raske svar! Hva er det egentlig jeg bør se etter når jeg velger et godt makro objektiv? Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Takk for mange gode og raske svar! Hva er det egentlig jeg bør se etter når jeg velger et godt makro objektiv? Du bør kansje ta forbehold om hva du skal fotografere, sky lumske småkryp er det godt å bruke et langt som muligt objektiv så du kan ha litt avstand fra motivet. Vis det er statiske motiver er det bra nok med mindre som ofte er kort nærgrense. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå