Gå til innhold

"Blir ikke voldelig av WoW"

Anbefalte innlegg

Syns dette virker litt mer bekymringsfullt.. Det første jeg tenker er at det er de samme symptomer en får når en tar narkotiske stoffer som heroin ol. Jeg sier ikke at dette er det samme, men bare et lite tankespinn

Alle spill gir den reaksjonen. Alle!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forskerne konkluderer med at spill, i motsetning til hva mange tror, ikke bidrar til å gjøre brukerne mer ustabile og frustrerte. Tvert imot opplevde mange å være mer avslappet både før og etter at de spilte.

Syns dette virker litt mer bekymringsfullt.. Det første jeg tenker er at det er de samme symptomer en får når en tar narkotiske stoffer som heroin ol. Jeg sier ikke at dette er det samme, men bare et lite tankespinn

Jepp, men en mer naturlig sammenligning blir kanskje pengespill? Spilleautomater, nettpoker og lignende, det er ganske store likheter.

Jeg syntes selvsagt ikke at dette er sunt eller å anbefale, men det er heller ikke så himla usunt at vi trenger forbud. Litt fornuft og forsiktighet holder i lange baner, problemet er bare at folk flest ikke har noen sjanse til å hanskes med voldsmedier på noen fornuftig måte. De vet for lite om det, og det lille de kanskje vet stemmer ofte ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...