Gå til innhold

Leter etter det mest komfortable headsettet - Brukes til spilling, film og musikk fra pc

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på utkikk etter de mest komfortable hodetelefonene penger kan kjøpe. De skal ha store, myke puter som helt omslutter ørene uten å legge noe press på de. Putene skal være tøy, velur, plysj eller lignende luksus. Ikke noe svett skinn eller ekkelt plastopplegg.

Det jeg har nå er egentlig helt greit, men med tanke på at det er over 5 år gammelt, samt kostet 99kr da jeg kjøpte det så tenker jeg at det må finnes bedre der ute. :) Philips SHP805 er det jeg har nå.

De eneste jeg egentlig har sett på er Beyerdynamic DT 770 Pro. De enorme velurputene og løftet om mye bass er det som frister. Prislappen på 2000kr for 32 ohms utgaven frister dog ikke så mye, men med tanke på at 99kr headsettet varte i 5år så bør vel disse klare livet ut? :) 2000kr for noe som varer livet ut er ikke så ille.

Et siste kriterium er at jeg liker mye bass.

De Beyerdynamicene virker som det ultimate, men er åpen for noen andre (kanskje litt billigere) forslag?

PS: Mener å ha lest at de DT 770 Pro presser på hodet? Altså de presser hodet sammen. Stemmer dette? Vil de da kanskje bli ubehagelige etter noen timer?

Takk.

--

TwiiK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har de vanlige Pro'ene?

Leste om en 2005 edition eller noe nå som skulle være mer behagelig å ha på. Prisen på den var rimelig skrekkelig og virker som den er vanskelig å få tak i her i Norge. :p

Du har de som er 80 ohm?

Lurer litt på forskjellen på 80 og 32 ohm. Philipsene mine er 32ohm, og jeg må ha lyden på nesten maks fra pcen og maks fra ipoden for å få det så høyt jeg vil. Betyr det at 80 ohms 770 Pro vil gi meg for lav lyd? Eller varierer lydnivået fra headset til headset slik at et 32 ohms headset kan spille mye høyere enn et annet 32 ohms headset?

Kan ikke så mye om det der.

Lenke til kommentar

Akkurat nå bruker jeg Philips shp2000 som da koster 100kr men lydkvaliteten er ikke den beste. Men de er noe av de mest komfortable jeg har hatt. Er på tur og kjøpe Philips Shp-8900 for at de er så lett på ørene.

Men skal du ha noe virkelig komfortabelt ville jeg gått for Beyerdynamic dt770 pro som da er i en klasse for seg selv.

Værtfall etter det jeg har hørt.

Lenke til kommentar

Jeg synes også dt 770 pro er veldig behagelige, og jeg er ganske tjukk i hodet :) Jeg er veldig fornøyd med de!

Men er det et kriterium at de skal være lukkede?

Jeg ville uansett gått for 80 ohm, de har bedre bass, og du kan jo gjøre som meg og kjøpe en hodetelefon-forsterker til å bruke når du er på farten.

Hvis isolasjon ikke er et tema, så burde du se på sennheiser hd595, de er ekstremt behagelige, og har veldig god lyd :)

Lenke til kommentar

Har nesten bestemt meg nå for de 770ene da de virker så veldig gode. :p

Du har selv erfart at 80ohms utgaven har bedre bass enn 32ohms utgaven?

Litt nysgjerrig på hvor mye lavere lyden blir i et 80 ohms headset i forhold til et 32 ohms. Blir den over dobbelt så lav? :p

Edit: Ikke helt sikker på forskjellen på lukket og ikke lukket, men foretrekker at folk rundt meg ikke hører hva jeg hører på så alt for godt dersom jeg bruker de på fly, i bil eller lignende.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Dævven så råttent.

Kom hjem fra jobb idag og la inn en bestilling på DT770 med en gang. Satt og gledet meg til følelsen av velur om ørene, så får jeg feilbeskjed fra den hersens kodeleseren til bankkortet. Forbanna herk altså. :p Der gjorde kodeleseren at atter en nettbutikk mistet atter et impulskjøp fra min side.

Lenke til kommentar

"stjal" bankkortet til en kompis og bestilte headsettet.

Fikk det idag. Må si at jeg synes innpakningen og tilbehøret passet mer til et headset i 50 kroners klassen, og ikke et til 1800kr. :/

Til og med philipsen min til 99kr kom jo med stativ og pakket i en mye, mye mer eksklusiv boks. :)

Tok de ut av boksen og de var faktisk en del mindre enn jeg trodde. Hadde trodd de skulle være like store som en kompis sine philipser (de er gigantiske i forhold).

Men så kom det bare oppturer.

Forskjellen i lydnivå på 80 ohms 770 proene og mine gamle 32 ohms philips var marginal. 770ene spiller litt lavere, men mer enn høyt nok fra både pc og ipod.

Pcen min bråker som et jetfly og det gamle headsettet blokkerte ikke ut noe støy, 770ene er jo hørselvern. :D

Lydkvaliteten og bassen var også en god del bedre, tross ipod og innebygd lydkort. :p

Men viktigst av alt - veluuuuuuur .... mmmmm så mykt.

Er kjempefornøyd. For mitt bruk er kanskje dette headsettet overkill, men nå har jeg det forhåpentligvis lenge og kanskje jeg en dag påkoster meg en forsterker også.

Lenke til kommentar
"stjal" bankkortet til en kompis og bestilte headsettet.

Fikk det idag. Må si at jeg synes innpakningen og tilbehøret passet mer til et headset i 50 kroners klassen, og ikke et til 1800kr. :/

Til og med philipsen min til 99kr kom jo med stativ og pakket i en mye, mye mer eksklusiv boks. :)

Tok de ut av boksen og de var faktisk en del mindre enn jeg trodde. Hadde trodd de skulle være like store som en kompis sine philipser (de er gigantiske i forhold).

Men så kom det bare oppturer.

Forskjellen i lydnivå på 80 ohms 770 proene og mine gamle 32 ohms philips var marginal. 770ene spiller litt lavere, men mer enn høyt nok fra både pc og ipod.

Pcen min bråker som et jetfly og det gamle headsettet blokkerte ikke ut noe støy, 770ene er jo hørselvern. :D

Lydkvaliteten og bassen var også en god del bedre, tross ipod og innebygd lydkort. :p

Men viktigst av alt - veluuuuuuur .... mmmmm så mykt.

Er kjempefornøyd. For mitt bruk er kanskje dette headsettet overkill, men nå har jeg det forhåpentligvis lenge og kanskje jeg en dag påkoster meg en forsterker også.

Er de småe? trodde de var på størrelse med håret til eli hagen :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...