Gå til innhold

Hovedkort+ CPU+ Skjermkort+ Ram. max 14.000


Anbefalte innlegg

Tenker litt på og oppgradere PC-en igjenn..

så er intresert i hjelp til og sette sammen ein pc av deler og pris nemnt i emne.

PC-en skal brukes hovedsaklig til gaming og skal kunne kjøre framtidige spill som Far cry 2 på fult i 1920-1200

ram skal minimum vere 4gb

skjermkortet skal kjørest i sli seinere med det er selfølgelig ikkje nødvendigt på dette tidspunkt

 

har eit lite forslag her "pc".... er ikkje sikkert det passer sammen ein gang..man skulle i alle fall gje ein ide om hva eg er etter :)

Endret av Quido
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda blir ein del dyrere for litt bedre utstyr..man akkuratt det bryr eg meg ikkje om nå :)

og siden min nåverende pc er nesten like bra ser eg ikkje vitsen men og gjøre ein så liten oppgradering..

blir ikkje noe ferie tur i år så tenkte og bruke ferie penga på ein fin regnfull sommer og høst (som det ofte er her på vestlandet) framfor PC-en isteden

Lenke til kommentar
Minne er jo såpass billig nå. Jeg ville gått for 16GB ddr2 minne og installert windows xp x64 på maskinen. Deretter satt opp en Ramdisk på 8GB og installert spillet på den. Da har du kvittet deg med den største flaskehalsen på systemet som er harddisken. EVt investert i en bra SSD men ramdisk eier ssd når som helst.

 

høyrest jo ut som ein god ide med ein Ramdisk..

men 8gb aleine er ikkje nokk til spil... er knapt nokk til 1 spill nå for tida... men det faktumet at det er raskere ein normale disker er self eit stort pluss....

 

SSD er litt for dyrt og litt for lite bedre til at eg gidder og tenke på det nå

kjører foresten raptor disk for spill og os nå.. er ganske fornøyd med eit untak av mye bråk fra disken..

 

tenker foresten på og kjøre Corsair TWIN3X DDR3-1600 XMP dette er jo mye dyrere men spørsmålet er jo hvor mye bedre det vill yte en DDR2

Lenke til kommentar
er ikke så ille det oppsettet du har laget, men hvilket oppsett kjører du i dag? er liten vits å legge ut 10-15k hvis det gir deg 2% mere ytelse.

ville også tatt noe mere ram, regner med du skal kjøre 64bit?

 

Kjører for tida Dette. oppsettet.. men hovedkortet starter av ein eller anna grunn kun med 2 minne moduler i.. så får bara utnyte 2024 av dei 4048 med ram eg har..

planen var og å kjøpe eit til skjermkort for ei stund sida og kjøre i sli.. men det var da umuligt å få tak i eit til..og prisen er fortsatt ganske stiv med tanke på at det er komme ut eit par bedre versjoner..

 

har foresten begynt og lurer ein del på om eg skal vente med nyinkjøp til neste kort fra nvidia kommer.. og heller kjøpe noen større ram brikker så eg kan i alle fall få 4gb på 2 moduler..

tar gjerne imot tips på hva som kan vere feil eller hvilket ram eg bør kjøpe som erstatning nå :)

 

kjører foresten xp pro 64 bit... kommer nokk og kjøpe meg vista om ikkje alt for lenge..i håp om at det har bedre driverstøtte en ein hører om i dag :)

Endret av Quido
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Fikk en pm så istedet for å bare fortelle 1 person det:

 

Kjører nå med Cenatek ramdisk ( http://www.cenatek.com/ )på xp x64.

Virker ikke som det går så bra med cenatek, så jeg ville lastet ned en versjon mens man kan. Man kan laste inn ramdisker etter behov, men i den standard versjoen kan man kun bruke 1 ramdisk om gangen. Det er i det hele tatt kun en stor fil som blir lastet inn som en windows partisjon, men som ligger i minnet.

 

Ramdisken kan lagres ved shutdown/restart, forutsatt du ikke bare pleier å hard-resette pc'n.

 

Fungerer smertefritt. Som standard er det noe popup window som kommer i oppstarten men jeg har iallefall fått fjernet det, gjorde jeg via CCleaner, under "tools" og "startup" tror jeg det er.

 

Superspeed software har jo noen alternativer også, men den programvaren har blitt ustabil for mitt vedkommende og kræsjer bare jeg høyre klikker i programmet som brukes for å sette opp en ramdisk der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...