Quido Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Tenker litt på og oppgradere PC-en igjenn.. så er intresert i hjelp til og sette sammen ein pc av deler og pris nemnt i emne. PC-en skal brukes hovedsaklig til gaming og skal kunne kjøre framtidige spill som Far cry 2 på fult i 1920-1200 ram skal minimum vere 4gb skjermkortet skal kjørest i sli seinere med det er selfølgelig ikkje nødvendigt på dette tidspunkt har eit lite forslag her "pc".... er ikkje sikkert det passer sammen ein gang..man skulle i alle fall gje ein ide om hva eg er etter Endret 2. april 2008 av Quido Lenke til kommentar
Olarg Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hei på deg Quido fra stormscale? Visste ikke at du hang her xD Lenke til kommentar
Quido Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Hei på degQuido fra stormscale? Visste ikke at du hang her xD vist det er wow du snakker om så er det nokk ikkje meg..men har fleire char's med nick quido på andre servere.. men venligst hold deg til tema Lenke til kommentar
Olarg Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Sorry måtte spørre ^^) Ville gått for XFX nForce 780i SLI sammen med 9800 GTX, Q9450 og et sett med Mushkin XP2-8000. Er selvfølgelig mulig å finne enda råere hardware og det kan det godt hende du trenger for Far Cry 2 i den oppløsningen, men det blir fort veldig dyrt for ekstra ytelse utover dette så jeg ville heller ventet hvis dette ikke er kjapt nok. Lenke til kommentar
Quido Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 joda blir ein del dyrere for litt bedre utstyr..man akkuratt det bryr eg meg ikkje om nå og siden min nåverende pc er nesten like bra ser eg ikkje vitsen men og gjøre ein så liten oppgradering.. blir ikkje noe ferie tur i år så tenkte og bruke ferie penga på ein fin regnfull sommer og høst (som det ofte er her på vestlandet) framfor PC-en isteden Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Minne er jo såpass billig nå. Jeg ville gått for 16GB ddr2 minne og installert windows xp x64 på maskinen. Deretter satt opp en Ramdisk på 8GB og installert spillet på den. Da har du kvittet deg med den største flaskehalsen på systemet som er harddisken. EVt investert i en bra SSD men ramdisk eier ssd når som helst. Lenke til kommentar
Quido Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Minne er jo såpass billig nå. Jeg ville gått for 16GB ddr2 minne og installert windows xp x64 på maskinen. Deretter satt opp en Ramdisk på 8GB og installert spillet på den. Da har du kvittet deg med den største flaskehalsen på systemet som er harddisken. EVt investert i en bra SSD men ramdisk eier ssd når som helst. høyrest jo ut som ein god ide med ein Ramdisk.. men 8gb aleine er ikkje nokk til spil... er knapt nokk til 1 spill nå for tida... men det faktumet at det er raskere ein normale disker er self eit stort pluss.... SSD er litt for dyrt og litt for lite bedre til at eg gidder og tenke på det nå kjører foresten raptor disk for spill og os nå.. er ganske fornøyd med eit untak av mye bråk fra disken.. tenker foresten på og kjøre Corsair TWIN3X DDR3-1600 XMP dette er jo mye dyrere men spørsmålet er jo hvor mye bedre det vill yte en DDR2 Lenke til kommentar
Quido Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 har eit lite forslag her "pc".... er ikkje sikkert det passer sammen ein gang..man skulle i alle fall gje ein ide om hva eg er etter Lenke til kommentar
Quido Skrevet 3. april 2008 Forfatter Del Skrevet 3. april 2008 "bumb" ingen som har noen forslag til bedre oppsett? eller noe og sei på det eg har laga? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hvis du skal bruke PC-en til å spille noe seriøst, hadde jeg aldri anbefalt ett sli oppsett. Hadde gått for ett skjermkort med 1.0ns eller lavere samt så kjapt minne som mulig. Responstid eier som kjent =) Generelt ser det jo helt fett ut forøvrig. Lenke til kommentar
ProZac Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) er ikke så ille det oppsettet du har laget, men hvilket oppsett kjører du i dag? er liten vits å legge ut 10-15k hvis det gir deg 2% mere ytelse. ville også tatt noe mere ram, regner med du skal kjøre 64bit? Endret 4. april 2008 av ProZac Lenke til kommentar
Quido Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 (endret) er ikke så ille det oppsettet du har laget, men hvilket oppsett kjører du i dag? er liten vits å legge ut 10-15k hvis det gir deg 2% mere ytelse.ville også tatt noe mere ram, regner med du skal kjøre 64bit? Kjører for tida Dette. oppsettet.. men hovedkortet starter av ein eller anna grunn kun med 2 minne moduler i.. så får bara utnyte 2024 av dei 4048 med ram eg har.. planen var og å kjøpe eit til skjermkort for ei stund sida og kjøre i sli.. men det var da umuligt å få tak i eit til..og prisen er fortsatt ganske stiv med tanke på at det er komme ut eit par bedre versjoner.. har foresten begynt og lurer ein del på om eg skal vente med nyinkjøp til neste kort fra nvidia kommer.. og heller kjøpe noen større ram brikker så eg kan i alle fall få 4gb på 2 moduler.. tar gjerne imot tips på hva som kan vere feil eller hvilket ram eg bør kjøpe som erstatning nå kjører foresten xp pro 64 bit... kommer nokk og kjøpe meg vista om ikkje alt for lenge..i håp om at det har bedre driverstøtte en ein hører om i dag Endret 4. april 2008 av Quido Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg kjører xp 64 her og, jeg har ikke noe problem med at noe ikke er støttet eller dårlige drivere. Aldri hatt noe blåskjerm her. Kan være at du må sette minne innstillinger manuelt for å få utnyttet flere enn 2 minnebrikker. Lenke til kommentar
Quido Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Har heller ingen problemer med xp så langt muligt eg må forandre skjøl men tviler på det.. eg finner i alle fall ingenting, men det igjenn kan vere pga min mangel på kunskap i bios Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Fikk en pm så istedet for å bare fortelle 1 person det: Kjører nå med Cenatek ramdisk ( http://www.cenatek.com/ )på xp x64. Virker ikke som det går så bra med cenatek, så jeg ville lastet ned en versjon mens man kan. Man kan laste inn ramdisker etter behov, men i den standard versjoen kan man kun bruke 1 ramdisk om gangen. Det er i det hele tatt kun en stor fil som blir lastet inn som en windows partisjon, men som ligger i minnet. Ramdisken kan lagres ved shutdown/restart, forutsatt du ikke bare pleier å hard-resette pc'n. Fungerer smertefritt. Som standard er det noe popup window som kommer i oppstarten men jeg har iallefall fått fjernet det, gjorde jeg via CCleaner, under "tools" og "startup" tror jeg det er. Superspeed software har jo noen alternativer også, men den programvaren har blitt ustabil for mitt vedkommende og kræsjer bare jeg høyre klikker i programmet som brukes for å sette opp en ramdisk der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå