WaterMarked Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Opplever ofte når jeg overklokker at windows-filer blir korrupte. Får opp feilmelding når den skal til å loade vistaen. Opplevde det samme når jeg brukte xp. F.eks at filen ikke kan leses eller er skadet. Klokker jeg ned så fungerer det igjen. Jeg har klokket cpu'en til 3,8ghz tidligere og den har fungert fint. Men det varierer. Hva er det som gjør at jeg opplever denne feilen? Nå får jeg problemer bare jeg klokker til 3ghz av og til mindre. Spec: E6600- asus p5b hovedkort- kingston hyper x 750mhz (klokker bra så tror ikke feilen ligger her pga har prøv å klokke ned rammen nå jeg får denne feilen uten resultat) Tnx for hjelp. korrupte Endret 2. april 2008 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Du har klokket for langt da. Antall feilberegninger i prosessoren er øket. Klokk ned litt, gjerne bare noen få mhz å se om det hjelper. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Men hvordan kan det ha seg at det varierer? Var en periode jeg ikke greide 2,8ghz, men kjører det helt stabilt nå. Tidligere kjørte jeg den på 3,5ghz stabilt, og ikke minst så var den stabil når jeg testet 3,8ghz. Kan det være slik at den f.eks er ustabil på f.eks 3,245ghz men så greier den 3,3ghz uten å klikke? Eller for å si det enkelt.. At det er noen frekvenser cpuen ikke liker? Lenke til kommentar
Professional Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Er enkelt å finne ut hva problemet er, overklokk prossesoren til det du trenger. Kjør prime95 for å se om den er stabil hvis du får ingen feil der så kjører du memtest86+ og ser om det er minnet så foresaker feilen. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Sjekket begge deler. Ikke noe feil. Sikkert hovedkortet, pga den begynner ikke å loade vista før jeg får opp feilmeldingen. Tror det er kernel som blir korrupt, men er ikke helt sikker. Som sagt, jeg har klokket myye mer tidligere uten problemer. Er bare i det siste... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Har du sørget for at PCI-E står på 100mhz? Har du klokket denne kan dette også føre til korrupte filer. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Det har jeg ikke. Takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå