Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

internett leseren slutter å virke

Anbefalte innlegg

HEI, jeg sliter en del med at internett leseren slår seg av eller noe lignende

Hvis jeg sitter og surfer en del får jeg etter en stund opp: siden ikke vises. Akkurat som om jeg ikke har internett. jeg kobles ikke fra nettet, signalstyrken er ikke dårligere, egentlig virker alt som det skal også msn.

Det kan være verdt å ta med at jeg ikke kan laste ned torrenter uansett om internettet funker eller ei

jeg sitter på trådløst nett med vista(hvis det er relevant)

det funker ikke å skru av brannmur eller diagnostiere og reparere(finner ikke noe problem) og feilsøking tilsier at alt er bra.

Det jeg gjør for å få det til å funke nå, er å restarte, men det har jeg fått nok av.. :hrm:

kan det være routeren(i og med at torrenter ikke funker)? eller er det bare noen settings, sperre elns?

takk til alle som har noe å komme med :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dette kan ha rot i routeren eller andre ledd mot nettet, ikke en browser, ved mindre dette bare forekommer i en spesiell browser, IE men ikke Firefox, IE og firefox men ikke Opera, for eksempel.

Tråden hører uansett bedre til her.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg sliter med samme problemet men jeg har ikke trådløs nett.men det virker som om det bare er IE som stopper å virke..(har NS jeg bruker en sjelden gang og den bruker normalt å funke hele tiden bla. når IE svikter..)

Endret av Reapern
Lenke til kommentar

Jeg har Vista Ultimate x64 på den stasjonære pcen min. Har hatt noe lignende problem med at jeg ikke får surfet. Hadde også vanskelig for å få kontakt med internett igjen og pleide å restarte. Jeg kom over en litt merkelig løsning på dette på ett annet forum, men jeg husker ikke hvilket. Løsningen går ut på å åpne windows update > trykke check updates. Du får da beskjed om at du ikke har internett. Bare fortsett å trykk på "prøv igjen" 10-20 ganger til den blir stående å søke lenge så prøver du å surfe. Hos meg så løsner det når jeg gjør dette.

Kan vel også legge til at jeg ikke har hatt dette problemet etter at jeg patchet opp og la inn SP1. La inn windows på nytt for noen dager siden og det var skikkelig ille før jeg fikk patchet opp.

Lenke til kommentar

sliter med exact samme problem, og jeg må restarte ruter eller modem for og få det til og fungere.

begynner og bli mektig lei problemet :p

har en 3com ruter.

og ja, om jeg setter på et torrent program så kan jeg heller ikke gå på noen sider. selv om jeg ikke har noen opplastninger :S

Lenke til kommentar

Oppdatert router til siste firmware?

Har det bestandig vært slik eller kom problemet etter at du installerte Vista x64?

Kan jo komme av at Routeren ikke er 100% kompatibel med Vista, og trenger en oppdatering på Firmware.

Si navnet på routeren så kan jeg finne de siste oppdateringene for den om du ønsker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...