JensIvar Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hei. Jeg lurer på om jeg kan få borteboerstipend. Foreldrene mine sitt hjem er ca 23km unna skolen. Er det en grense for hvor langt unna jeg må bo fra foreldrene mine/skolen? Takker for svar. Lenke til kommentar
hypnose Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg er ganske sikker på at grensen er 40 km. Lenke til kommentar
hypnose Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Altså, skolen må være 40 km fra foreldrenes hjem. Lenke til kommentar
JensIvar Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Kjipt da Takk for raskt svar da. Lenke til kommentar
hypnose Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Du kan forresten få borteboerstipend hvis det er spesielle forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme. Lenke til kommentar
MacBoy Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Du kan også få stipend hvis det tar lengre en tre timer tur retur fra hjemmested. Men jeg tviler sterkt på at det tar tre timer tur retur på 23km Lenke til kommentar
hypnose Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Du kan også få stipend hvis det tar lengre en tre timer tur retur fra hjemmested. Men jeg tviler sterkt på at det tar tre timer tur retur på 23km Dette punktet gadd jeg ikke å ta med, da det er rimelig usannsynlig Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Bostipend kan gis til elever i vanlig videregående opplæring som ikke bor sammen med foreldrene sine og fyller et av disse vilkårene: Avstanden mellom foreldrehjemmet og skolen er 40 km eller mer. Reisetiden mellom foreldrehjemmet og skolen er tre timer eller mer samlet per dag. Bostipend kan også vurderes dersom det er andre særlige forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme mens du går på skolen. Særlige forhold skal være dokumentert med bekreftelse fra for eksempel PP-tjeneste, sosialkontor, familierådgivningskontor eller psykolog. Lenke til kommentar
hypnose Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Bostipend kan gis til elever i vanlig videregående opplæring som ikke bor sammen med foreldrene sine og fyller et av disse vilkårene: Avstanden mellom foreldrehjemmet og skolen er 40 km eller mer. Reisetiden mellom foreldrehjemmet og skolen er tre timer eller mer samlet per dag. Bostipend kan også vurderes dersom det er andre særlige forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme mens du går på skolen. Særlige forhold skal være dokumentert med bekreftelse fra for eksempel PP-tjeneste, sosialkontor, familierådgivningskontor eller psykolog. Alt dette er allerede nevnt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå