walaker Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Hei jeg har en samsung 500gb. Har brukt den i et halvt år ellerno. kjøpte meg ny pc og kobla til disken så funka den men bare et par dager, dem finner den i bios og da er det bare 137gb men windows finner den ikke. så lurer jeg litt veldig på hva som er galt med den får jeg har masse musikk og sånn jeg helst ikke vill miste:P Takker får svar mvh Walaker Endret 2. april 2008 av walaker Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 At en ny PC skal vise 137 GB er jo mystisk. Hadde det vært en eldre PC så hadde det vært lettere å forstå, for noen år siden var det en slik grense. Den grensa er det forresten mange som snubler i fremdeles, fordi eldre Windows CD'er ikke støtter disker over 127 / 131 / 137 GB. http://www.pcguide.com/ref/hdd/bios/sizeGB128-c.html Har du sjekket i Diskbehandling? http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
walaker Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 her er bildet av disk manage rød firkant rundt den disken disken.bmp Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Bruker du Windows XP uten servicepack 1 eller 2? I tilfelle har ikke operativsystemet ditt støtte for større harddisker. Oppgrader og det finner nok hele harddisken (forutsatt at partisjonen ikke er blitt ødelagt allerede). Lenke til kommentar
walaker Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 jeg har lagt inn ny xp med sp2 oppdatert alle oppdateringene som er. men jeg får ikke opp disken i windows den kommer bare på disk manage tingen og i bios Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. april 2008 Del Skrevet 3. april 2008 Disk Management sier at disken er "Not Initialized". Det kan bety at MBR er slettet. Eller det kan bety at det er en hardware feil, det er vel mer sannsynlig her. Sjekk kabelen, det kan være noe feil med tilkoblingen. PS: Ikke bruk BMP når du lagrer bilder! Bruk GIF eller PNG, størrelsen blir da redusert til en brøkdel. Lenke til kommentar
walaker Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 jeg har kjøpt ny sata kabel men det hjelper ikke. og hva er MBR? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 MBR er første sektor på disken. Hvis den er slettet vil Disk Management spørre om du vil initialisere disken. Kanskje disken er defekt. Du bør prøve den på en annen PC for å sjekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå