Gå til innhold

Hvorfor vi må installere spill på ps3


Erlendz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke sant?

 

Er ikke grunnen til at alle spillfiler på PS3 installeres etter nedlastning for at du 1# det er en installasjonsfil, og behandles da som alle andre filer: den må aktiverers, og 2 # at det da går mye raskere, tar mindre plass og blir installert mye dypere?

Lenke til kommentar
Ikke sant?

 

Er ikke grunnen til at alle spillfiler på PS3 installeres etter nedlastning for at du 1# det er en installasjonsfil, og behandles da som alle andre filer: den må aktiverers, og 2 # at det da går mye raskere, tar mindre plass og blir installert mye dypere?

Akkurat det jeg prøvde å si i mitt forrige innlegg, bare kortet ned til en setning. Bra forklart :thumbup:

Lenke til kommentar

Eg kan kansje gå med på att instalering er bra vist loadetider blir betraktelig redusert...

 

devil may cry 4 var vel ikkje akkuratt noko prakt eksempel på akkuratt det..loadetiden var vel eit far cry frå x360 versjonen...

 

 

når det gjelder demoer så er det latterlig att dei må installerast...når x360 gjer det heile utan noko installasjon..

Lenke til kommentar

HER kan dere lese en forklaring på hvorfor det blir høye lastetider på PS3 og som påfølgende konsekvens er at vi må installere spill.

 

Kort sagt så gjelder det hovedsaklig Multiplattformspill som er designet for DVD, men ikke Blu-ray. Så da kan vi håpe det blir bedre når de får grepet om Blu-ray etterhvert.

Lenke til kommentar
HER kan dere lese en forklaring på hvorfor det blir høye lastetider på PS3 og som påfølgende konsekvens er at vi må installere spill.

 

Kort sagt så gjelder det hovedsaklig Multiplattformspill som er designet for DVD, men ikke Blu-ray. Så da kan vi håpe det blir bedre når de får grepet om Blu-ray etterhvert.

 

Den artikkelen du har linket til er quotet i første tråd... Linket også til artikkelen PS3fanboy har tatt saken fra.

Lenke til kommentar

Eh, noe jeg ikke skjønner her.

Folk sier det er greit for det gjør at spillet laster fortere?

Det hadde vært sant om det hadde vært ett valg inne i bildet.

Enten installerer man og spiller, eller så sitter man å ser på coveret.

Du får jo ikke noe kortere laste tid, du får bare muligheten til å spille.

Hadde det vært valgfritt så hadde jeg vært enig her.

Lenke til kommentar
det er noe av det mest tåpelige med PS3, at man må installere ting.

først vente på ned lasting, så vente på innstallering.

slik er det pc som driver med, ikke en spill konsoll..

 

Hmm.. ja det suger! Er helt for jævlig faktisk.. fy fan i h*****.

Hehe det der hadde "Lena"-preg over det hele. :D

Lenke til kommentar
Det at man må installere spillet etter at man har lastet det ned er en selvfølge. Man laster jo tross alt ned en komprimert fil.

 

For og være helt ærlig, jeg ser ikke på dette som et problem. Greit, det kan være irriterende og vente i 10 min for og spille et spill. Men er det ikke bedre og slippe all den syke loadinga? GT5:P bruker tross alt kort tid på og loade. Hadde sikkert tatt merkbart lengre tid uten installasjon.

 

det er vell ikke en selvfølge, på 360 må man det ikke, selv med samme demo av et spill.

 

Hmm slik jeg har forstått det så installeres spill man laster ned også på xbox 360, men dette skjer i bakgrunnen etter at filen er nedlastet. Uten at brukeren påkreves noen tastetrykk.

 

Hva som skjer på 360 i bakgrunnen aner jeg ikke, men løsningen MS har valgt for 360'n medfører at du umiddelbart kan starte spillet/demoen etter nedlasting. Så det blir en rimelig stor forskjell fra PS3 åkke som.

 

Jeg veit ikke helt hvor mye jeg skal irritere meg over dette fenomenet på PS3.Men det føles litt som et steg bakover egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...