Gå til innhold

Hvorfor vi må installere spill på ps3


Erlendz

Anbefalte innlegg

Large mandatory installs have been a crux for us PS3 gamers for quite some time. By now, many of you have probably sacrificed your precious gigs in order to play Devil May Cry 4 or Hot Shots Golf: Out of Bounds on the PS3. Sure, we all knew we'd be getting better load times from downloading data on to the hard drive, but why did we need to put up with it in the first place?

 

MTV's Multiplayer blog investigated further into this, citing that it all comes back to developers getting to know the Blu-ray technology and utilizing its unique characteristics. For multi-platform games like DMC4, the issue is that developers are not optimizing their titles for Blu-ray tech. There are two factors: the disparity between DVD and Blu-ray reading techniques, and the size of Blu-ray discs compared to DVDs. If developers just simply plop down their DVD data onto a Blu-ray disc, essentially, all that extra space on a Blu-ray and the single speed that the data on it is read will cause excessive load times. Think of it this way, if DVD is looking for a needle in a haystack, then Blu-ray is looking for a needle of exact same size in a haystack three times larger.

 

So what about PS3 exclusives like Hot Shots Golf? A similar concept is involved -- there's too little data on the disc and too much excessive space. Despite this, many other devs have found a work around. One way is to copy data multiple times to fill the entire disc; this allows for data to be read quicker as there are more areas to read from.

 

Les hele saken her.

 

Hva tror dere? Har sett mye kjefting rundt dette emnet her på forumet. Håper dette stemmer og at utviklerne etter hvert klarer å få korte loadetider på spill uten å måtte bruke 1/8 av harddisken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

det er noe av det mest tåpelige med PS3, at man må installere ting.

først vente på ned lasting, så vente på innstallering.

slik er det pc som driver med, ikke en spill konsoll..

Lenke til kommentar

Det at man må installere spillet etter at man har lastet det ned er en selvfølge. Man laster jo tross alt ned en komprimert fil.

 

For og være helt ærlig, jeg ser ikke på dette som et problem. Greit, det kan være irriterende og vente i 10 min for og spille et spill. Men er det ikke bedre og slippe all den syke loadinga? GT5:P bruker tross alt kort tid på og loade. Hadde sikkert tatt merkbart lengre tid uten installasjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Det at man må installere spillet etter at man har lastet det ned er en selvfølge. Man laster jo tross alt ned en komprimert fil.

 

For og være helt ærlig, jeg ser ikke på dette som et problem. Greit, det kan være irriterende og vente i 10 min for og spille et spill. Men er det ikke bedre og slippe all den syke loadinga? GT5:P bruker tross alt kort tid på og loade. Hadde sikkert tatt merkbart lengre tid uten installasjon.

 

det er vell ikke en selvfølge, på 360 må man det ikke, selv med samme demo av et spill.

Lenke til kommentar
Det at man må installere spillet etter at man har lastet det ned er en selvfølge. Man laster jo tross alt ned en komprimert fil.

 

For og være helt ærlig, jeg ser ikke på dette som et problem. Greit, det kan være irriterende og vente i 10 min for og spille et spill. Men er det ikke bedre og slippe all den syke loadinga? GT5:P bruker tross alt kort tid på og loade. Hadde sikkert tatt merkbart lengre tid uten installasjon.

 

det er vell ikke en selvfølge, på 360 må man det ikke, selv med samme demo av et spill.

 

Hmm slik jeg har forstått det så installeres spill man laster ned også på xbox 360, men dette skjer i bakgrunnen etter at filen er nedlastet. Uten at brukeren påkreves noen tastetrykk.

Lenke til kommentar

Har nå startet mang en demo på X360en rett etter nedlasting uten noen ventetid på innstallering og slettet dem like fort og.

 

Men over til topicen.

 

Jeg ser ikke helt stresset med å måtte innstallere ting på HDDen, PS3 kommer med en 40 Gb HDD uansett og utbytte av HDD på PS3 er ettersom jeg har skjønt det litt lettere enn det er på X360.

 

Jeg ser det potensiale irritasjonsmomentet, for man vil jo gjerne spille spillet ved å ploppe det inn i konsollen, men tror nå folk hadde skrålet like mye om det hadde vært lang lastetid i spillet. Så det hadde blitt feil uansett hvordan det ble gjort.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Er det noen som faktisk har sett på hvor mye plass Hot Shots Golf tar? Greit nok at det står at det krever 5GB ledig plass, men det er som regel ikke det samme som at spillet tar 5GB plass. F.eks. så krever battlefield 2 + special forces litt under 7 GB, men tar bare opp litt under 3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...