Gå til innhold

Altibox erfaringer ønskes

Anbefalte innlegg

Noen her som sitter på en Altibox forbindelse, og ønsker å dele noen erfaringer? Mitt ønske er selvfølgelig å kunne bruke linken til bl.a. torrent trafikk.

Med min nåværende forbindelse har jeg også åpnet noen porter for torrent, RDP, FTP over SSL. Er dette noenlunde enkelt å få til, så fremt man har kunnskap om det?

Hva med ping tid, og noen som kan si noe om hvilke hastighet man kan forvente ved en 25/15mbit linje?

QoS er jo en annen ting. Med dagens oppsett så hakker IP telefonen når torrent trafikk går mot maks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Altibox internet fungerer utmerket.

Du kan benytte den innebyggede router funksjonen eller ringe til kundesenteret og få de til å deaktivere den helt.(eldre modeller er uten router funksjoner)

Er ingen begrensninger på porter osv og Torrent osv fungerer utmerket.

Hos meg på 10/10 ligger ping fra stavanger til oslo på 10ms og ping til altibox hostede servere på 0.88ms.

Hastigheten du kan forvente er normaltsett riktig eller rett over.

Personlig ligger linjen akkuratt litt over det det står jeg skal få.

Men det kommer ann på utstyret du har selv i huset om du klarer å utnytte hastigheten\måle toppfart riktig

QoS støtter ikke router panelet til altibox(av de som partnerne som leverer routerfunksjoner),men du kan enkelt sette opp din egen router med denne funksjonen.

Mvh

Tobby

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...