Gå til innhold

En handel med Yatack.no (så langt)

Anbefalte innlegg

Er blitt populært å skrive negativt om webshopper i det siste. Tenkte jeg skulle slenge ut mitt syn på Yatack.no er for øyeblikket.

I begynnelsen av januar bestemte jeg meg for å kjøpe en ny TV til DVD titting. Det endte opp med at jeg på Yatack.no's nettauksjon kjøpte en 32"WS fra LG. Auksjonen ble vunnet 02.01.02 og orderen ble sendt til Yatack.no kvelden 03.01.02 - 09.01.02 hadde jeg ikke hørt et pipp fra Yatack.no og sett enda mindre til noen pakke. Ordrestatusen viste fortsatt bare "bestilt". Vel, her blir jeg nødt til å purre litt tenkte jeg og sendte i vei en mail:

Quote:

Hei

Etter å ha vunnet en auksjon på en 32" WS sendte jeg bestillingen 03.01.02 På sidene deres står det at dere trenger 2-4 dager

på å få varene inn på lager og sendt pakken. I dag 09.01.02 står ordrestatusen på denne TVen fortsatt på "bestilt". Det vil si at

den altså skal gjennom "klar for pakking" og "klar for sending" før satusen endres til "sendt". Det er med andre ord ganske klart

at dere ikke klarer å få sendt varen innen 4 dager. Som kunde savner jeg mer informasjon fra dere. Ettersom varen tydeligvis ikke

blir sendt innen 4 dager så burde dere sende en mail hvor dere opplyser om, hva og hvorfor dere har leveranseproblemer. Eneste

informasjon jeg har fått av dere er en automatisk sendt ordrebekreftelse(noe jeg forøvrig satt pris på å få).

Ikke veldig bra formulert, men det burde holde. Svaret kom i dag 10.02.02

Quote:

Hei,

Det av vi sender varen ut på 2-4 dager er forutsatt vi har varen på lager vår levrandør har hatt og fortsetter å ha problemer med å levere oss denne Tv. Det siste vi fikk høre fra dem er at denne varen ikke kommer inn før i slutten av januar. Vi kan bare beklage dette.

Med vennlig hilsen

yaTack kundeservice

jahaja? I slutten av januar? Dette sier IMO veldig mye om serviceholdningen til yatack.no At de får leveringsproblemer er noe jeg kan godta. Det kan hende alle butikker. Det som derimot gjør at jeg ser på yatack.no som en totalt useriøs butikk er at de ikke sender denne infoen før jeg ber om den, de opplyste aldri om leveringsproblemene når jeg bestilte TVen og ikke minst de fortsetter å auksjonere bort flere TVer (og selger dem i butikken) uten å opplyse om at de har store leveringsproblemer.

Det siste punktet(nemlig at de fortsetter å selge TVen uten å opplyse om leveringsproblemene) viser jo også at jeg ikke er en enslig uheldig kunde. Neida, det er snakk om alle som bestiller denne 32"en.

Er veldig usikker på om jeg skal avbestille nå eller ikke. På den ene siden har jeg veldig lyst på den TVen, men på den andre side så står det i svarmailen

Quote:

Det siste vi fikk høre fra dem er at denne varen ikke kommer inn før i slutten av januar

for meg virker dette som om det kan ta enda lengre tid en slutten av januar.

Av og til fatter jeg veldig godt hvorfor jeg liker Elkjøp. Du får varen når du betaler. Å vente i 1 måned på å få et produkt du forventer å ha innen 10 dager er tortur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, når du kjøper tv-apparatet på en auksjon så bør de ha apparatet på lager. Hvis ikke selger de et produkt de ikke har som strider mot norsk lov. En ting er at de ikke har produktet når du bestiller det pr. mail, en annen sak er når du vinner det på auksjon.

Am I wrong?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...