dana_471 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 hei, har en forsterker og en sub. fikk beskjed om og brokoble dette. noen som har en grei tegning eller liknende som kan hjelpe? Hadde vært fint hvertfall:) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 HVILKEN forsterker, og HVILKEN sub?? enkelspole på suben? Er det en singelspole, 4ohm sub, og en normalt bra forsterker, så skal det stå på forsterkeren hvordan du kjører den mono Lenke til kommentar
dana_471 Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 HVILKEN forsterker, og HVILKEN sub?? enkelspole på suben? Er det en singelspole, 4ohm sub, og en normalt bra forsterker, så skal det stå på forsterkeren hvordan du kjører den mono det er en ads 2800W monoforsterker - og en SPL 12" sub... den er en dobbel spolet basser Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Se i manualen til forsterkeren din. Evt. se om det står skrevet på høyttalerutgangene på forsterkeren. Brokopling kan variere litt fra forsterker til forsterker. Det vanlige er å bruke + fra ene kanalen og - fra andre og vippe over en liten bryter. Men for å finne ut hvilken som skal som + og hvilken som skal som - så må du ha manualen eller se på forsterkeren. Edit: Tror nesten jeg ville bare kjørt en spole på hver kanal da. Hva er impedansen pér spole? Endret 2. april 2008 av sedsberg Lenke til kommentar
dana_471 Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Se i manualen til forsterkeren din. Evt. se om det står skrevet på høyttalerutgangene på forsterkeren. Brokopling kan variere litt fra forsterker til forsterker. Det vanlige er å bruke + fra ene kanalen og - fra andre og vippe over en liten bryter. Men for å finne ut hvilken som skal som + og hvilken som skal som - så må du ha manualen eller se på forsterkeren. Edit: Tror nesten jeg ville bare kjørt en spole på hver kanal da. Hva er impedansen pér spole? Jeg har dessverre ikke peil på det du spurte om, er ikke så flink med stereo men det er hvertfall en 2800W ADS monoblokk, så jeg vet ikke om du har peiling? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg tenkte på elementet. Er det 2x2ohm? 2x4ohm? Langt fra alle forsterkere klarer å kjøre dobbeltspola subber i bro med spolene i paralell. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Jeg tenkte på elementet. Er det 2x2ohm? 2x4ohm? Langt fra alle forsterkere klarer å kjøre dobbeltspola subber i bro med spolene i paralell. LES hva han skriver da! Det er en MONOforsterker, så den kan IKKE brokobles Trådstarter: Det er paralellkobling eller seriekobling du er ute etter... Tar jeg ikke helt feil, så er ikke den forsterkeren stabil i 1ohm, så hvis du har 2x2ohm spoler, eller 2x4ohm spole, så må du seriekoble spolene Lenke til kommentar
dana_471 Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Jeg tenkte på elementet. Er det 2x2ohm? 2x4ohm? Langt fra alle forsterkere klarer å kjøre dobbeltspola subber i bro med spolene i paralell. LES hva han skriver da! Det er en MONOforsterker, så den kan IKKE brokobles Trådstarter: Det er paralellkobling eller seriekobling du er ute etter... Tar jeg ikke helt feil, så er ikke den forsterkeren stabil i 1ohm, så hvis du har 2x2ohm spoler, eller 2x4ohm spole, så må du seriekoble spolene ja okey takk for tipsa ;D Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hvis det er 2x4ohm så kan han paralellkople så lenge forsterkeren takler 2 ohm. Noe de fleste respektable forsterkere i dag klarer. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hvis det er 2x4ohm så kan han paralellkople så lenge forsterkeren takler 2 ohm. Noe de fleste respektable forsterkere i dag klarer. Vet jo det, men dette er ikke en "respektabel" forsterker Men det er jo bare å se i bruksanvisningen som fulgte med... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå