Gå til innhold

Corsair HX 620W - Holder den?

Anbefalte innlegg

Lurt på å kjøpe meg en Corsair HX 620W PSU, men er bekymret for at den ikke skal holde til til dette oppsettet:

Asus P5N32-E SLI

Intel Core 2 Quad Q6600

OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

XFX GeForce 8800 GTX x2 (SLI)

Zalman CNPS9700LED

+ 3-4 interne harddisker

+ et par store kabinettvifter

+ viftestyreing

Noen kommentarer på dette? Vil strømfosyningen holde uten å gå helt i taket, eller må jeg opp på et høyere effektnivå? Sett meg ut denne PSU'en fordi den er stille, stabil og har modulær kabler. Er det andre eventuelt bedre alternativer med tillsvarende egenskaper jeg bør vurdere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, har sett HX620W drive slike oppsett, men det kan jo lett bli en 450+ watt totalt forbruk om man begynner å blodklokke ting og tang, og da blir det ikke så veldig stille etter at vifta begynner å spinne opp en del.

Tror ikke blodklokking blir så veldig aktuelt for min del.

Lenke til kommentar
Lurt på å kjøpe meg en Corsair HX 620W PSU, men er bekymret for at den ikke skal holde til til dette oppsettet:

Asus P5N32-E SLI

Intel Core 2 Quad Q6600

OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400

XFX GeForce 8800 GTX x2 (SLI)

Zalman CNPS9700LED

+ 3-4 interne harddisker

+ et par store kabinettvifter

+ viftestyreing

Noen kommentarer på dette? Vil strømfosyningen holde uten å gå helt i taket, eller må jeg opp på et høyere effektnivå? Sett meg ut denne PSU'en fordi den er stille, stabil og har modulær kabler. Er det andre eventuelt bedre alternativer med tillsvarende egenskaper jeg bør vurdere?

Har likt ditt oppsett med unntak av skjermkort, og ram (men ram trekker vanligvis ikke mer enn andre ram)å jeg bruker HX620. Har 6 interne WD 500Gb, og jeg syns den lager en litt høy frekvens kvine lyd.

Så kanskje den er for liten? Må kanskje byttes ut med TX750.....

Lenke til kommentar

Han ønsket visst modulær, og den neste modulære strømforsyningen i linja fra Corsair er HX1000W, så det er kanskje litt mye igjen. Corsair burde kanskje ha en 750-850W modulær for de som ønsker det. Ellers må man forsåvidt over på et annet merke. Eks. Thermaltake Toughpower, Gigabyte Odin e.l. Disse er ikke like stille som HX-serien, men har 4 stk PCIe og kommer fra CWT, som faktisk også lager noen av PSUene til Corsair. (VX550, TX750)

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

HX620W holder til dette formålet, maksforbruk vil bli ca. 400W med full cpulast og full gpulast.

Dette vil du normalt ikke oppnå med mindre du kjører Prime95 på alle fire kjernene og 3Dmark06 samtidig.

HX620W har blitt testet til 740W peak last med stabile linjer, og du er langt, langt unna dette strømforbruket, så det er ikke noe å bekymre seg for.

Fraråder deg sterkt å bruke den zalman-kjøleren på intel quad core, blir fort et ugunstig støynivå.

Endret av Wibla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...