int20h Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Utviklere som jobber i gigantselskapene er de største bidragsyterne til Linux-kjernen. Les mer Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hm, 0,6 prosent fra bare linus selv er i mine øyner mye mer enn hva jeg hadde trodd. At Red Hat står så høyt er ikke sjokkerende. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Skjønner ikke hvorfor Cisco er med, som kjent er Linksys en avdeling i Cisco og de hater alt som har med linux å gjøre. Lenke til kommentar
Peter Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hvor mange av disse 3600 linjene blir forkastet/erstatter annen kode da? 3600 * 365 =1.314m, noe som i seg selv tilsier at linux for vil bli en kjerne mye større enn resten av OS-et. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Skjønner ikke hvorfor Cisco er med, som kjent er Linksys en avdeling i Cisco og de hater alt som har med linux å gjøre. Sikker på det? Vet ihvertfall at min Linksys wrt54gl er matet med linux-firmware Endret 2. april 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Og L-en i WRT54GL står for Linux Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Jeg synes Thorvalds sto for ganske mye tatt i betraktning at det er så mange som deltar. Synes forøvrig ikke at han er så veldig imponerende med tanke på hans poster angående CPU arkitektur. Det virker som det er mye han har unngått å forstå til tross for at han har gjort så mye for Linux, men må vel nevne at dette skyldes en del uenigheter av subjektiv art også... Dessuten kan software gutta stort sett gjøre det bra i sin "digitale matrix verden" uten å vite hva som egentlig skjer i den virkelige analoge verden. Synes forøvrig det er genialt at hw.no har fått så mye linux stoff i det siste. Hadde vært kult om det kom noe BSD også. Endret 2. april 2008 av Anders Jensen Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Skjønner ikke hvorfor Cisco er med, som kjent er Linksys en avdeling i Cisco og de hater alt som har med linux å gjøre. Cisco bruker linux i alt av firmware til sine produkter=) Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Skjønner ikke hvorfor Cisco er med, som kjent er Linksys en avdeling i Cisco og de hater alt som har med linux å gjøre. Cisco bruker linux i alt av firmware til sine produkter=) De bruker sikkert GNU til det meste, men er det virkelig Linux i de største boksene? Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Skjønner ikke hvorfor Cisco er med, som kjent er Linksys en avdeling i Cisco og de hater alt som har med linux å gjøre. Cisco bruker linux i alt av firmware til sine produkter=) De bruker sikkert GNU til det meste, men er det virkelig Linux i de største boksene? En av delene hvertfall, switcher kommer opp som linux når man scanner nettverket med et program som jeg ikke husker navnet på i farten. Lenke til kommentar
sunbug Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Skjønner ikke hvorfor Cisco er med, som kjent er Linksys en avdeling i Cisco og de hater alt som har med linux å gjøre. Cisco bruker linux i alt av firmware til sine produkter=) De bruker sikkert GNU til det meste, men er det virkelig Linux i de største boksene? En av delene hvertfall, switcher kommer opp som linux når man scanner nettverket med et program som jeg ikke husker navnet på i farten. Cisco kjører eget os, IOS og det vel så langt fra open source som man kommer vil jeg tippe. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 En av delene hvertfall, switcher kommer opp som linux når man scanner nettverket med et program som jeg ikke husker navnet på i farten. Kan vi gjette på nmap? :o) Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Skjønner ikke hvorfor Cisco er med, som kjent er Linksys en avdeling i Cisco og de hater alt som har med linux å gjøre. Sikker på det? Vet ihvertfall at min Linksys wrt54gl er matet med linux-firmware Det er drivere til wlan kort jeg snakker om og de eksister overhodet ikke. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Skjønner ikke hvorfor Cisco er med, som kjent er Linksys en avdeling i Cisco og de hater alt som har med linux å gjøre. Sikker på det? Vet ihvertfall at min Linksys wrt54gl er matet med linux-firmware Det er drivere til wlan kort jeg snakker om og de eksister overhodet ikke. Linksys WPC11 V3.0 Driver Download Instant Wireless Network PC Card (PCMCIA) Driver Release Version 1.7.37.1098 for Linux Release Date: 05/30/2003 Linksys WUSB11 V2.5 Driver Download Instant Wireless USB Network Adapter Driver Release Version WUSB11 for Linux Release Date: 09/25/2002 Finnes noen. Men ser ut til at dem bare har ét linux-støttet kort per slot Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 En av delene hvertfall, switcher kommer opp som linux når man scanner nettverket med et program som jeg ikke husker navnet på i farten. Kan vi gjette på nmap? :o) Jepp, der har du det=) Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Hvor mange av disse 3600 linjene blir forkastet/erstatter annen kode da? 3600 * 365 =1.314m, noe som i seg selv tilsier at linux for vil bli en kjerne mye større enn resten av OS-et. godt poeng der. ting som prosesshåndtering og forskjellige maskinvare systemer har vel blitt fullstendig skrevet om både 2 og 3 ganger... Jeg synes Thorvalds sto for ganske mye tatt i betraktning at det er så mange som deltar. Synes forøvrig ikke at han er så veldig imponerende med tanke på hans poster angående CPU arkitektur. Det virker som det er mye han har unngått å forstå til tross for at han har gjort så mye for Linux, men må vel nevne at dette skyldes en del uenigheter av subjektiv art også... Dessuten kan software gutta stort sett gjøre det bra i sin "digitale matrix verden" uten å vite hva som egentlig skjer i den virkelige analoge verden. Synes forøvrig det er genialt at hw.no har fått så mye linux stoff i det siste. Hadde vært kult om det kom noe BSD også. nå ble jeg nysgjerrig. kan du gi ett eksempel på torvalds poster om cpu arkitektur? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 0,6% er jo egentlig sinnsykt mye o.0 Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Hvor mange av disse 3600 linjene blir forkastet/erstatter annen kode da? 3600 * 365 =1.314m, noe som i seg selv tilsier at linux for vil bli en kjerne mye større enn resten av OS-et. Jaha, hvor mange kodelinjer tror du at det er i et komplett operativsystem? Linux-kernelen nærmer seg nok 10 millioner linjer snart. Vanskelige å finne de seneste tallene, 6 mill i 2003 ihvertfall. Men for seneste kernel var ihvertfall fordelingen slik (2.6.25-rc8). Lines added: 767252 Lines changed: 834984 Lines removed: 397402 -totalt ca 2 mill. http://www.linux.org/news/2008/04/01/0001.html Dette gir i prosent: 39 % lagt til, 41% endret, 20% slettet Endret 2. april 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
cowai Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Med så mange linjer som legges til, må det vel bli bloat tilslutt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå