Multiscreenuser Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Mitt hovedkort kortsluttet(tips: fjern støv fra hovedkort når det ligger et tjukt lag), ASUS p4c800-e_deluxe. Jeg kjørte Raid0 på to 500gig disker. Utifra instruksjonsbok lastet ned fra ASUS, er det en Promise PDC20378 RAID controller. Har puttet alt over på et annet kort jeg hadde liggende: ASUS p4p800s-e. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få fram dataene igjen. Det er ingenting som tilsier at det skulle være noe gale med diskene, da to andre disker i samme kabinett virker helt fint. Hvordan kobles dette? Eller må jeg kjøpe en raidkontroller i samme merke? Jeg er helt grønn på dette, og trenger hjelp. Dersom det skulle gjøre saken lettere, så jeg et ASUS p5b i en annen maskin. Jeg vil gjerne ha tilbake data. Hva gjør jeg???? Er det noen i Bergen som har Promise og kan hjelpe meg ut av knipen? Kan jeg bruke andre kontrollere? Kan jeg bruke denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=310631 Har bestilt kortet fra komplett, så få vi se.... LØST: se inlegg 14 Endret 5. april 2008 av Multiscreenuser Lenke til kommentar
kalg Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 I teorien må du vel ha en lik raidkontroller (selve kontrolleren som ligger på HK). Har selv aldri gjenoprettet et raid, så det er sikkert mange andre som kan gi et mer utfyllende svar på dette enn meg. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Du må ha lik raidkontroller på det nye hk'et ja, hvis ikke får du ikke gjenopprettet raidet. (en av grunnene til at jeg sluttet med raid0, mye slit å oppgradere hovedkort.) Lenke til kommentar
Multiscreenuser Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 (endret) Utifra instruksjonsbok lastet ned fra ASUS, er det en Promise PDC20378 RAID controller. Må jeg ha nøyaktig samme, eller holder det med merket? Noen tips på hvor jeg kan finne det? Endret 2. april 2008 av Multiscreenuser Lenke til kommentar
j-- Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 bruktmarkeder, ebay++ er vel stedet å lete. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Husk å sette kontrolleren til RAID i BIOS. Og pass på å bruke riktige tilkoplinger. Noen HK har to kontrollere som begge kan settes til RAID. Lenke til kommentar
Multiscreenuser Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 Kan jeg bruke denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=310631 Andre forslag? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Du må nesten maile Promise og spørre... Lenke til kommentar
Multiscreenuser Skrevet 2. april 2008 Forfatter Del Skrevet 2. april 2008 http://kb.promise.com/article.aspx?id=97&cNode=8O3H1I Can I move drives from an older FastTrak card to a newer card and see the old array? Last Modified on Thursday, March 01, 2007 6:03 AM. Product: FastTrak 100 TX2 Product Description: HBA Platform: all Firmware/Bios Version: all Solution: Yes, a newer card should see the old array information. The array is written on the hard drives in the reserve sector. It is not written to the card. Det kan se ut for at det er bare å putte diskene mine inn i en ny kontroller. Er det noen som har prøvd lignende? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. april 2008 Del Skrevet 2. april 2008 Det kan se ut for at det er bare å putte diskene mine inn i en ny kontroller. Er det noen som har prøvd lignende? Jeg har prøvd å bytte fra Intel ICH8 til ICH9 (eller var det fra 7 til 8?) og det gikk helt fint. Lenke til kommentar
Multiscreenuser Skrevet 4. april 2008 Forfatter Del Skrevet 4. april 2008 Har bestilt kortet, men Posten får jo ikke fingen ut!! 03.04.08 15.15 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Evtuelt can du prøve Raid Reconstructor, den bygger opp et "image" av raidet ditt om du kobler diskene til helt vanlige diskuttak, som du deretter kan kopiere til et annet sted, lage et nytt raid av de to diskene, og kopiere tilbake. http://www.runtime.org/raid.htm AtW Lenke til kommentar
Multiscreenuser Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Takker for alle tipsene som har kommet så langt. Jeg tror dette vil løse seg. Er jeg heldig, så får jeg kontrolleren i dag, og da får jeg muligens ordnet opp i dette. Om ikke, så vil jeg prøve andre ting som er foreslått her. 04.04.08 13.05 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 5020 BERGEN 03.04.08 15.15 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO Lenke til kommentar
Multiscreenuser Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Da var saken løst. Puttet inn kontrolleren og installerete drivere. Jeg koblet jeg til diskene, og det kom opp: Scanning. Etter dette kom det opp et bilde med Syncronising. Dette tok tilsammen 30 sek. Da Windows startet ble jeg litt nervøs, da diskene ikke viste, under min datamaskin. Det gikk 15 sek, og så kom de fram. Alt virker perfekt og dette var en enkel og grei løsning. Takker alle som har svart i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå